بازدید 5829

استعفا در سازمان ملل به دنبال رسوایی جنسی

کد خبر: ۷۷۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 23 February 2018

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از سخنگوی دفتر برنامه مقابله با ایدز سازمان ملل متحد گزارش داد: «لوئیز لورس» معاون رئیس این دفتر که به روابط غیر اخلاقی متهم است، قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند.
رویترز در گزارش خود افزود: منطقی نیست کناره گیری این مقام سازمان ملل را به روابط غیر اخلاقی که غیرواقعی بودنش ثابت شده است، ربط داد.
از سوی دیگر، نظر به این که «جاستین فورسایت» معاون مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز از سمت خود استعفا کرده است، استعفای لوئیز لورس، دومین کناره گیری یک مقام عالی رتبه سازمان ملل ظرف چند روز گذشته به شمار می رود.
براساس اعلام یونیسف، فورسایت که بین سال های 2011 تا 2015 در شاخه انگلیسی سازمان «نجات کودکان» فعالیت داشته، با برخی از کارکنان زن این سازمان روابط غیر اخلاقی برقرار کرده است. در همین حال، «هنریتا فر» مدیر یونیسف بلافاصله با استعفای معاون خود موافقت کرده است.
دفتر برنامه مقابله با ایدز سازمان ملل پیش تر در ماه جاری اعلام کرده بود که شکایتی رسمی در مورد آزار جنسی علیه لورس در نوامبر 2016 تنظیم شد، اما نتایج تحقیقات در مورد آن، هیچ پایه و اساسی را برای این اتهام به ثبت نرساند و پرونده مربوطه بسته شد.
لورس از سابقه چهار دهه فعالیت در مقابله با ایدز برخوردار است. در همین حال، «میشل سیدیبه» مدیر اجرایی برنامه کنترل ایدز سازمان ملل از تصمیم این شهروند برزیلی برای تمدید نکردن دوره عهده داری پست خود که اواخر ماه مارس (دهه اول فروردین 1397) به سر می آید، استقبال کرده است.
براساس اعلام سازمان ملل، چهل مورد بهره بردای و سواستفاده جنسی در طول سه ماه آخر سال 2017 علیه صلح بانان سازمان ملل، نهادها، صندوق ها و برنامه های وابسته به این سازمان و همچنین شرکای آن به ثبت رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر