بازدید 3918

تصویب قانون کنترل سلاح در ایالت اورگون آمریکا

کد خبر: ۷۷۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 23 February 2018
مجلس سنای ایالت اورگون در آمریکا مالکیت یا فروش سلاح و مهمات به افراد متهم به سرقت و خشونت خانگی یا کسانی را که تحت نظارت های تنبیهی هستند، منع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، این قانون با 16 رای موافق در مقابل 13 رای مخالف در سنای محلی اورگون تصویب شد. پیشتر مجلس نمایندگان ایالت اورگون در روز 15 فوریه (26 بهمن) با 37 رای موافق در مقابل 23 رای مخالف این لایحه را تصویب کرده بود.

این اولین قانون کنترل سلاح در آمریکا پس از 14 فوریه (چهارشنبه 25 بهمن) در ایالت فلوریداست. در آن حادثه، جوانی 19 ساله به نام «نیکولاس کروز» وارد دبیرستانی در فلوریدا شد و به ضرب گلوله 17 نفر را کشت. این حادثه دومین تیراندازی مرگبار در مدارس آمریکا به شمار می آید.

«کیت براون» فرماندار اورگون برای تصویب این قانون تلاش زیادی کرده بود. وی گفت: خشم و اعتراض جوانانی که از خشونت و سلاح به تنگ آمده اند، باعث شد تا تصمیم گیرندگان در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

«رابین لوید» مدیر امور دولتی در سازمان غیرانتفاعی «گابریل گیفورد» گفت: اورگون پیشتار حمایت از مردم در مقابل خشونت با سلاح است. گیفورد عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکاست که سال 2011 ضاربی مسلح به وی شلیک کرد که این مساله به مغز او آسیب رساند.

مخالفان می گویند که این قانون ناقض متمم دوم قانون اساسی آمریکاست که حق حمل سلاح را به رسمیت شناخته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار