بازدید 6822
۱

همراه با اخبار ششمین روز سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

برفی آنچنان سنگین که مانع می‌شد جست و جوهای هوایی برای یافتن محل حادثه و لاشه هواپیما به ثمر بنشیند و حالا به نسبت آن روز، بیشتر هم شده است. آنقدر بیشتر که برخی کوهنوردان می‌گویند در پایان بارندگی هایی که از دیروز در آن نقطه شروع شده و تا روزهای بعد تداوم خواهد داشت، بیش از یک متر بر ارتفاع برف افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 23 February 2018
اگر از ابتدای پاییز و زمستان همه چشم انتظار بارش باران و برف بودند تا سایه خشکسالی کمی از آینده کشورمان دور شود، حالا چند روزی است که در نقطه‌ای از کشورمان همه چشم انتظار توقف بارش و هوای مساعد هستند!
 
به گزارش «تابناک»، این وضعیتی است که در دامنه دنا به چشم می‌خورد. در جایی که امدادگران و تیم های کوهنوردی و نظامی برای کمک به ایشان گرد هم آمده‌اند تا بتوانند با تجسس در ارتفاعات بالای چهار هزار متری، پیکر جان باختگان پرواز یکشنبه تهران-یاسوج را بیابند و از کوه پایین بیاورند. پیکرهایی که وضعیت خوبی ندارند و از این رو یافتنشان زیر برف سنگینی که در قله وجود داشت و لحظه به لحظه بر ارتفاعش افزوده می‌شود، سخت تر و سخت تر می‌شود.
 
برفی آنچنان سنگین که مانع می‌شد جست و جوهای هوایی برای یافتن محل حادثه و لاشه هواپیما به ثمر بنشیند و حالا به نسبت آن روز، بیشتر هم شده است. آنقدر بیشتر که برخی کوهنوردان می‌گویند در پایان بارندگی هایی که از دیروز در آن نقطه شروع شده و تا روزهای بعد تداوم خواهد داشت، بیش از یک متر بر ارتفاع برف افزوده خواهد شد.
 
وضعیتی که توقف جست‌وجوها را در روز گذشته موجب شد و احتمال یافتن تمامی پیکرها و قطعات هواپیما، به ویژه جعبه سیاه پرواز را کمتر کرد. شرایطی که موجب خواهد شد کاویدن ارتفاعات برفگیر دنا احتمالا به این زودی ها پایان نیابد و تا تابستان آتی در دستور کار قرار گیرد چراکه شدت برخورد هواپیما با کوه بسیار زیاد بوده و  پراکنده شدن قطعات و سرنشینان پس از برخورد در آن حجم از برف، در شرایط فعلی مانع از انجام تجسس های کامل می‌شود.
 
اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
 
اخبار روز دوم را اینجا بخوانید

اخبار روز سوم را اینجا بخوانید
 
اخبار روز چهارم را اینجا بخوانید
 
اخبار روز پنجم را اینجا بخوانید
 
لاشه هواپیما زیر برف دفن شد
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۸:۱۵

بارش برف سنگین در ارتفاعات دنا لاشه هواپیما را از دید خارج کرد:

همراه با اخبار ششمین روز سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

هواپیمایی آسمان: به مدیرعاملمان گفتند حرف نزند!
۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۱:۰۰

محورهای گزارش هواپیمایی آسمان درباره سانحه سقوط:

هواپیمای ATR که ازتهران به یاسوج پروازکرد هیچ مشکلی به لحاظ فنی نداشت و این امر مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است.

خلبان قبل از پرواز، گزارش هواشناسی را مشاهده کرده وآنرا امضاء کرده بود.

درمدیریت آسمان، کمترین ریسک دیده نشده و علیرغم محدودیت ها، اصرار بر رعایت قانون، آیین نامه و دستورالعمل وجود دارد.

صبح روزحادثه، ستادی درسازمان هواپیمایی کشوری تشکیل و از همه، از جمله مدیرعامل آسمان خواسته شد از هرگونه اظهارنظرخودداری نمایند و تنها از یک کانال اطلاع رسانی شود. دلیل سکوت و عدم اظهارنظر، همین است.

مدیرعامل آسمان پس از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با مرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیردقیق پرواز را برای خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد و او نیز با تبحر، به محل عزیمت و لاشه هواپیما را یافت.

دلایل احتمالی سقوط که البته گمانه زنی بیش نیست و در روزهای آتی مشخص خواهد شد، وضعیت آب و هوایی ناپایدار ارتفاعات دنا، شرایط فرودگاه و عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز هوانوردی دنیاست.

توقف عملیات انتقال پیکر‌های جانباختگان
۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۰۹:۲۸

معاون سازمان امداد و نجات گفت: «امروز هم به دلیل شرایط جوی، امکان پرواز بالگرد‌ها و انتقال نیرو‌ها به ارتفاعات وجود ندارد.»

توقف پرواز ATR های شرکت آسمان تا اطلاع ثانوی
۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۰۹:۰۰

ششمین روز در حالی آغاز می‌شود که ساعاتی پیش اطلاعیه‌ای منتشر شده که حکایت از توقف پرواز هواپیماهای ATR ناوگان هواپیمایی آسمان دارد. اطلاعیه ای که سازمان هواپیمایی کشوری آن را منتشر کرده و بر اساس آن، این هواپیماها تا انجام بررسی های ایمنی، زمین گیر خواهند شد. گزاره‌ای که به باور برخی نشان می‌دهد در امنیت این هواپیماها شک و تردیدهای جدی وجود دارد وگرنه دلیلی برای اتخاذ چنین تصمیمی نبود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
اما طبق گزارش سایت عصر ایران چند تن از مسافرین بعد از سقوط زنده بوده اند و بعدا بر اثر سرما و یخ زدگی جان خود را از دست داده اند که یکی شون هم با خانواده اش تماس گرفته. علت اینکه در روزهای اولین سقوط هیچ کس اقدام به عملیات نجات نکرده دلیلش معلوم شده که کسی زنده نماند تا شاهد سقوط باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل