بازدید 25731
آخرین تحولات خاورمیانه:

الجبیر: به ایران می گوییم بس است و انقلاب تمام شد!/عقب نشینی نیروهای کُرد از مناطقی از حلب و واگذار کردن کنترل آن به ارتش سوریه/گزارش جدید آمانو از پایبندی ایران به برجام/اتخاذ تصمیمات مهمی توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن

ورود نیروهای مردمی سوریه به میدان اصلی عفرین، لفاظی های جدید الجبیر علیه ایران، گزارش جدید آمانو از پایبندی ایران به برجام، اتخاذ تصمیمات مهمی توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن و واکنش دیپلمات غربی به تصمیم ایران برای ساخت پیشران هسته‌ای دریایی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به عقب نشینی نیروهای کُرد از مناطقی از حلب و واگذار کردن کنترل آن به ارتش سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۷۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 23 February 2018

 ورود نیروهای مردمی سوریه به میدان اصلی عفرین، لفاظی های جدید الجبیر علیه ایران، گزارش جدید آمانو از پایبندی ایران به برجام، اتخاذ تصمیمات مهمی توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن و واکنش دیپلمات غربی به تصمیم ایران برای ساخت پیشران هسته‌ای دریایی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به عقب نشینی نیروهای کُرد از مناطقی از حلب و واگذار کردن کنترل آن به ارتش سوریه نیز اشاره کرد.

نیروهای کرد مستقر در حلب مناطق تحت کنترل خود را به ارتش سوریه واگذار کرده و برای مقابله با حملات ارتش ترکیه به سمت عفرین حرکت کردند.

فرمانده یگان های مدافع خلق (YPG) در شهر حلب در شمال غرب سوریه از حرکت نیروهای تحت فرماندهی خود به سوی عفرین برای کمک به دفع حمله ترکیه خبر داد.

"فرات خلیل "در پیامی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در نتیجه حرکت نیروهای YPG و یگان های مدافع زنان (YPJ) به سوی عفرین، نیروهای دولت سوریه بار دیگر بر مناطق تحت کنترل کردها در حلب تسط یافتند.

خلیل در پیام خود دراین باره گفته است: ما به عنوان یگان های مدافع خلق و یگان های مدافع زنان در حلب به سوی منطقه عفرین حرکت کردیم، به همین دلیل نیز کنترل محله های شرقی شهر به دست دولت سوریه افتاد.

ورود نیروهای مردمی سوریه به میدان اصلی عفرین

 شبکه المیادین از ورود نیروهای مردمی سوریه به میدان اصلی شهر عفرین و ابزار شادمانی ساکنان این شهر از حضور این نیروها خبر دادند.

بر اساس این گزارش این شبکه لبنانی؛ نیروهای مردمی سوریه با وجود همه تلاش های نیروهای ترکیه موفق شده اند که وارد عفرین شوند. این نیروها به میدان اصلی در مرکز این شهر رسیده اند.

الجبیر: به ایران می گوییم بس است و انقلاب تمام شد!/عقب نشینی نیروهای کُرد از مناطقی از حلب و واگذار کردن کنترل آن به ارتش سوریه/گزارش جدید آمانو از پایبندی ایران به برجام/اتخاذ تصمیمات مهمی توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن

از سوی دیگر سانا اعلام کرد: ساکنان عفرین در تجمعی در میدان اصلی عفرین از ورود نیروهای مردمی سوریه به این شهر ابراز شادمانی کردند.

ساکنان عفرین تاکید کردند که عفرین جزجدا نشدنی سوریه است و به نیروهای ترکیه و گروههای وابسته به آن اجازه تسلط بر این شهر داده نخواهد شد و سرنوشت متجاوزان خواری و خفت است.

لفاظی های جدید الجبیر علیه ایران

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سخنانی در برابر پارلمان اورپا مدعی شد: ایران به دنبال دخالت در امور داخلی کشورها از باب طایفه گری است. ایران اصل شهروندی را به رسمیت نمی شناسد. ما باید همکاری کنیم تا ایران در امور منطقه دخالت نکند. به ایران می گوییم بس است و انقلاب تمام شد. توافق هسته ای به تنهایی بازدارندگی در برابر ایران ایجاد نمی کند. اجازه دادن به ایران برای غنی سازی اورانیوم در آینده آنرا قادر می سازد که سلاح هسته اش بسازد. توافق هسته ای با ایران ضعیف است و باید شامل مراکز اعلام نشده هم بشود ما باید همکاری کنیم تا ایران در امور کشورهای منطقه دخالت نکند.

وزیر خارجه سعودی ادعا کرد: ایران حامی بزرگترین سازمان تروریستی یعنی حزب الله است و حامی القاعده است و رهبر آنرا اسامه بن لادن را در خود پذیرفته بود. ایران باید مورد بازخواست قرار گیرد. ما از رفتار خصمانه ایران در منطقه به تنگ آمده ایم. ایران کشور افراطی است که می تواند به زودی به سلاح هسته ای برسد.

وی افزود: ما خواهان حل سیاسی بحران در سوریه هستیم و این تنها راه است. باید به بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای حل سیاسی بحران فشار وارد شود. ما به رایزنی با روسیه به منظور فشار بر اسد ادامه می دهیم.

الجبیر گفت: ما در مرحله بازسازی روابط با عراق هستیم و در راستای حمایت کامل از عراق به منظور تضمین عدم بازگشت داعش تلاش می کنیم!

الجبیر: به ایران می گوییم بس است و انقلاب تمام شد!/عقب نشینی نیروهای کُرد از مناطقی از حلب و واگذار کردن کنترل آن به ارتش سوریه/گزارش جدید آمانو از پایبندی ایران به برجام/اتخاذ تصمیمات مهمی توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعا کرد: انصارالله مورد حمایت ایران از ایران موشک های بالستیک دریافت می کند. انصارالله عامل گرسنگی در یمن هستند و همه جا را مین گذاری کرده اند و مانع از کمکها برای یمنی ها می شوند و آنها را می دزدند.

وی درباره روابط قطر با اشاره به اینکه دوحه پناهگاهی برای تروریستها شده است گفت: به قطر می گوییم که مخالف تروریسم هستیم و مخالف حمایت قطر از تروریسم هستیم. ما اجازه تروریسم و حمایت مالی از آنرا نمی دهیم. ما درخواست ساده ای از قطر داشتیم و آن توقف حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی است.

گزارش جدید آمانو از پایبندی ایران به برجام

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در جدیدترین گزارش فصلی‌اش درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران، بار دیگر پایبندی جمهوری اسلامی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تایید کرد.

بر اساس متن این گزارش که به رویت خبرگزاری فارس رسیده، آمانو در این گزارش تایید کرده است که ایران به سقف‌های تعیین‌شده برای آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده پایبند بوده است.

الجبیر: به ایران می گوییم بس است و انقلاب تمام شد!/عقب نشینی نیروهای کُرد از مناطقی از حلب و واگذار کردن کنترل آن به ارتش سوریه/گزارش جدید آمانو از پایبندی ایران به برجام/اتخاذ تصمیمات مهمی توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن

مهمترین مفاد این گزارش عبارتند از:

-سطح غنی‌سازی ایران در سه ماه گذشته از ۳.۶۷% فراتر نرفته است.

-میزان ذخایر آب سنگین ایران ۱۱.۷ متریک تن است. در طول دوره سه ماهه این گزارش میزان ذخایر آب سنگین ایران هیچ‌گاه از ۱۳۰ متریک تن مقرر در برجام فراتر نرفته است.

-در طول دوره سه ماهه این گزارش، میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از ۳۰۰ کیلوگرم فراتر نرفته است.

-میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در حال حاضر ۱۰۹.۵ کیلوگرم است.

-ایران همچنان به آژانس اجازه داده است که ساز و کارهای نظارتی مورد توافق را انجام دهد.

-ایران تصمیم خود را برای ساخت پیشران هسته‌ای دریایی در آینده به اطلاع آژانس رسانده است. آژانس هم در پاسخ شفاف‌سازی و توضیحات بیشتر ایران را خواستار شده و به ایران توصیه کرده است که اگر قرار است تاسیسات تازه‌ای در ارتباط با این پیشران احداث شود، طراحی اولیه آن به اطلاع آژانس رسانده شود.

اتخاذ تصمیمات مهمی توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن شب گذشته در صفحه تلگرامش با اشاره به سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه به لندن نوشت: سفر آقای دکتر عراقچی به انگلیس برای انجام دومین دور گفتگوهای جامع سیاسی بین دو کشور در شرایط حساس جهانی و منطقه ای از اهمیت زیادی برخوردار بود. با توجه به تحولات برجام از یک طرف و مذاکرات مهمی که در سطح شورای امنیت سازمان ملل متحد و در سطح قدرتهای بزرگ جهانی و منطقه ای برای پایان دادن به بحران یمن از سوی دیگر وجود دارد، دو طرف تلاش می کنند که با هماهنگیهای بیشتر امکان تاثیر گذاری اقدامات جمعی را بالا ببرند.

وی افزود: در خصوص برجام البته ایران و انگلیس هر دو بر حفظ اعتبار برجام و مخالفت با هر گونه تغییر برجام به هر صورتی که توسط ترامپ پیشنهاد میشود اتفاق نظر دارند که در این مسیر مشورتهای مهمی نیز برای نحوه برخورد با مخاطرات برجام بین دو طرف صورت گرفت. در این میان آنچه روشن است این است که اختلاف انگلیس و کشورهای اروپایی با آمریکا در این زمینه جدی است.

بعیدی نژاد ادامه داد: البته وقتی به مباحث مربوط به تحولات منطقه ای می رسد تفاهم دو طرف کامل نیست و دو کشور اختلاف نظرات مهمی با یکدیگر دارند. اما در عین حال با توجه به اشتراک نظر دو کشور مبنی بر ضرورت پایان هر چه سریعتر جنگ یمن که به یک جنگ تمام عیار غیر انسانی انجامیده است، ایران و انگلیس تصمیمات مهمی در خصوص اقدام به پایان دادن به بحران اتخاذ کردند.

وی بیان کرد: ایران در این میان مخالفت شدید خود را نسبت به درج بندی در محکومیت ایران در پیش نویس پیشنهادی مورد بحث در خصوص یمن در شورای امنیت اعلام کرد که قرار شد مشورتهای فشرده دو طرف برای حل مشکل ادامه یابد.

سفیر ایران افزود: در خصوص مباحث مختلف روابط دوجانبه از جمله ارتقاء همکاریهای تجاری، بانکی و کنسولی نیز مباحث خوبی صورت گرفت که امید است نتایج آن در آینده برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور مفید باشد.

الجبیر: به ایران می گوییم بس است و انقلاب تمام شد!/عقب نشینی نیروهای کُرد از مناطقی از حلب و واگذار کردن کنترل آن به ارتش سوریه/گزارش جدید آمانو از پایبندی ایران به برجام/اتخاذ تصمیمات مهمی توسط ایران و انگلستان برای پایان دادن به بحران یمن

وی نوشت: آقای دکتر عراقچی همچنین در این سفر با انجام یک سخنرانی موثر در چتم هاوس که بیشتر بر برجام متمرکز بود و سپس با حضور در پارلمان انگلیس مواضع کشورمان در خصوص مباحث مختلف منطقه ای و جهانی را برای نمایندگان مجلس و کارشناسان ارشد اندیشکده ها تشریح کردند.

سفیر ایران عنوان کرد:در مجموع باید گفت گفتگوها در این سفر، بسیار صریح، بدور از تعارفات و دقیق بود و دو طرف اقدامات مشخصی را برای حل برخی از نگرانیهای مشترک اتخاذ کردند. بی شک تحقق این تفاهمات نقش مهمی در تسهیل مراودات اقتصادی بین دو کشور و کاهش تنش در سطح منطقه خواهد داشت.

واکنش دیپلمات غربی به تصمیم ایران برای ساخت پیشران هسته‌ای دریایی

یک دیپلمات ارشد غربی روز پنجشنبه به اقدام ایران در مطلع کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تصمیمش برای ساخت پیشران هسته‌ای دریایی در آینده واکنش نشان داد. 

یک دیپلمات ارشد غربی روز پنجشنبه گفت که بر اساس بیانیه ایران به آژانس نمی‌توان مشخص کرد آیا منظور این کشور بیانیه‌های قبلی بوده یا خیر اما به نظر می‌رسد که اقدام تهران، در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

این دیپلمات گفت: «مسئله از لحاظ رسمی، اصلا روشن نیست، اما از لحاظ غیررسمی چرا. دلیل اینکه این اتفاق الان افتاده چیست؟ مشخص است که مسئله به زیر سوال رفتن آینده برجام ارتباط‌هایی دارد.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۵۱
سلام
وقتی منفعل باشیم همیشه باید به حملات پاسخ دهیم. چرا وزیر خارجه ما در محافل عمومی به عربستان و جنایاتش نمی تازد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
کاربران اجاره ای وگزینشی باز به نفع الجبیر منفی میدهند
یکی نیست به این الجبیر بگوید، روح که نیست، سنگ پای قزوین است. فکر کنم سنگ پای قزوین هم با این اراجیف رنگ می باخت. ماشاءالله خدا چقدر بزرگ است. الجبیر هم می تواند برای خودش مطالبی را سر هم کند. در مورد همه مسایل منطقه حرف بزند. حق به جانب باشد. فقط می توانم بگویم،خدا چقدر بزرگی. چقدر مهلت می دهی، چقدر صبر می کنی. تا همه هر چه در چنته دارند بیرون بریزند. صاحبان عقل و خرد فکر کنند. یقنا اینها هم بساطشان برچیده می شود و مثل صدام و قضافی به زباله دان تاریخ می روند.
پاسخ ها
سید حسنی3نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
حالا مِبینی بالام جان
عاقبتش به سنگ پاش مرتبط است
دمه خیزیلی بخدمتش مِرِسَد بِن سلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
يك جوري صحبت ميكنه كه انگار از يك كشور دموكرات و متمدن مياد
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
روح که نیست چیه ؟ رو که نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
فراموش نکنید عربستان دارای ساختار قبیله ای است و همه با هم میخوررن
اول پیشران برا پراید تولید کن بعد هسته ایی پیشکش
پاسخ ها
شهاب
| Germany |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شما راحت باشید این مال کسانی هست که به ایران و ایرانی باور دارند و هنوز خودشون رو نباختند
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
خخخ اول آفتابه ساختن رو ازروسیه یا چین یادبگیرید ....
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شهاب تو از فلسطین و لبنان و امت واحده بگو. ایران و ایرانی به تو چه ربطی داره؟ تابناک سانسور نکن.
جناب عادل الجبیر
تو غلط میکنی در مورد ایران حرف میزنی
تو غلط میکنی بر علیه ایران حرف میزنی
.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
اونا زرنگن قبل اینکه مردمشون انقلاب کنند دست به اصلاحات میزنند
به الجبیر می گوییم: بلاخره در مملکت شما نیز زمانی انقلاب رخ خواهد داد شاید طول بکشد ولی ملت ها این نوع سیستم اداره مملکت را در آینده نخواهند پذیرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
ملتی که در رفاح باشد به فکر انقلاب نمی افتد چرا که انقلاب از طرف گرسنگان کشور صورت می گیرد..
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
اقلا املای رفاه را یاد بگیر که بقول خودت رفاح ننویسی
عربی بگم بفهمی جبیر
قل اللهم مالک الملک توتی الملک من تشاء و تنزع الملک ممن تشاء و تعز من تشاء و تذل من تشاء بیدک الخیر
و انتم الی درک الاسفل قریبا یقینا
جبیر که از امریکایی ها هم امریکایی تر است تمام حرفهای امریکا را بیشتر از خودشون تکرار می کند ایا این نماینده خواسته ایی هم از عربستان که به اصلاح وزیر خارجه اش است بر علیه ایران دارد. ایتها که همه خواسته های امریکاست که از حلقوم این بشر خارج می شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
کلا هر کی با نظر شما موافق نیست آمریکاییه
انگلیس میاد بحث ایران را در شورای امنیت شروع میکند و بعدش هم برای اینکه تنور داغ باشد با ایران ملاقات میکند و دیپلمات های ما هم میایند بفرما ما هم مشتاق دیدار هستیم
فرانسه اش هم همین طور

اقایان لطفا کلاهتان را بالاتر بگذارید!
درمقابل رجزخوانی های سعودی ها برویرتعدادحجاج رابیشترکنید تاپول بیشتری به جیبشان سرازیرشود!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
ببخشيد اشتباه منفي دادم حرفتون كاملا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
كه بعد سلاح بخرن مقابل خودمان نشانه بگيرن
شما كه ميخواهيد به أمت اسلام بفهمانيد ما هم مسلمانيم ! و به حج مي رويم ، لااقل يك عده كم از افراد پير آرزومند حج رو ببريد با چند نفر جهت نگهداري از ايشان
اينطوري همه چي هم سر جاشه نه كه ٧٠ هزار ! را به ٩٠ هزار برسانيد
آقایان دیپلماسی مداراباسعودی هابس است
عربستان می ترسد از اینکه کشورش هم مانند ایران انقلاب شود
قیمت واقعی دلار 8000 تومن هستش

تا کی می خوان فرار به جلو کنن!


طرح جدید دولت و بانک مرکزی فقط و فقط کمک می کنه تا دلاری که به 4900 هم رسید، سال آینده دقیقاً همین تاریخ اسفند 97 قیمت دلار به 8000 تومن برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
اقا يا خانم دانشمند شما اين قيمت واقعي دلار رو با كدوم فرمول اقتصادي بدست اوريد؟؟؟؟!!!!!.................
خانم الجبیر ؛ به قول برادران عرب خوزستانیم شوی شوی نوبت به شمام می رسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شعور داشته باش .به زن توهین نکن
الجبیر ، زنیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شعور داشته باش نادان
به زنان توهین نکن
آقاي عادل الجبير!!
ما هم به شما ميگوييم كه بس است، دوران جاهليت خيلي وقته كه تمام شده !!!!
الجبیر گنده از دهانش حرف میزند. حرفهای اربابش را مدام بلغور میکند حکام جاهل عربستان که نه اختیار خودشان ونه اختیار خانوواده هایشان را دارند منتظر مرگشان باشند. این غلط کردن های الجبیر که عددی نیست فقط سرحکام بی لیاقت عربستان را به باد خواهد داد
سفیر ایران باید در سازمان بین المل به سفیر عربستان با صدای بلند هشدار بدهد تا حساب کار عربستان دستش بیادی
دیگه القاعده و طالبان که بچه ها ی آمریکا عربستان و پاکستانه. ‌اونو به نام‌ ما سند نزنه
اين الجبير صرف نظر از موارد و مسائل سياسي چه نازه!

ترس از اقتدار اَيران از سر و روي اين آدم ميباره همانطور كه از نتانياهو ميباره.
خدا يا اقتدار ما رو بيشتر كن . جايگاه اين ملت بالاتر از اين هاست كه در حال حاضر داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
داداش ازش فاصله بگیر، مشکل اخلاقی داره!
خدا رحم کرده اسمش الج بیره ، اگر الج ایکی بود ، چی میگفت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
:)))))
جبیر جون وقتی در ایران انقلاب شد، تو چند وقتت بود ؟ تو برو تایلند ابروهاتو تاتو کن ، تا از چشم بن سلمان نیفتی. تو رو چه به این حرفا
خدایی بدبخت تر ازعربستان هم جایی پیدا میشه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
اره داریم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
اگه به اطرافت نگاه بندازی می فهمی
دشمن دانا بهتر از دوست نادان است. ضمنا هر چی گفته حقیقت محضه. نمیدونم این مسئولین کی میخوان واقعیات رو ببینن.
مشکل ما با اعراب اینه که اونها عرب هستند وگرنه عین همین حرف‌ها را هر روز نیکی هیلی و رکس تیلرسون و بقیه هم میزنند اما اینقدر همه از هر طیفی بهشون ناسزا نمیگن.داشتم فکر می‌کردند اگه ما سلاح هسته ای داشتیم با این همسایگان عرب چه معامله ای میکردیم!!.شاید ی کم حق دارن که نگران باشند
برای کسانی که از ترکیه مدح و تمجید می کنند، فقط گوگل کنید turkish lira to usd. و به نمودار پول ترکیه در برابر دلار آمریکا توحه بفرمایید.
آقای الجبیر حضرت رسول تمام جنگهایی که کردند با اعرابی همچون شما در شبه جزیره عربستان انجام دادند
این بدان معناست که جاهل هایی همچون شما در آن شبه جزیره همچنان زیاد هستند
دعوا و کشمکش ایران با عربستان و غیر عربستان تمام نمیشود چون اکثر این دعواها بر سر مذهب و ایدولوژی هست هر کدام خودش را برحق و دیگری را ناحق میداند . ببینید با دراپیش چگونه برخورد کردیم قومی که در شهر ما هیچ بدی از آنها ندیدیم ولی مجبور به رفتار انتحاری شد . متاسفانه سر صبح کار خیلی از افراد روحانی چنین شده که در تلگرام حرفهایی بزنند که ادیان و مذاهب دیگری را به چالش بکشند ما خوبیم دیگران بد هستند .در صورتی هدف بندگی و یگانگی خداست .
سلام کسی از مسئولین جواب این فرد پلید رو نمیده
اون موقع که عربستان و امارات به صدام پول میدادید که ما رو بمباران کنه یادتون رفته؟
هر کاری تونستی کردی شب و روز در حال توطئه
یک روز نوبت ما میشه نوکر آمریکا
برده اسراییل
من واقعا درک نمیکنم!! این چه سیایستیه که ایران در مورد عربستان در پیش گرفته؟!! از صبح هم دنبال این بودم که یه نفر تو توییتر یه چیزی در مورد این عادل الجبیر بگه تا حرف دلمو بزنم! آقای ظریف! فکر نمی کنید مماشات با عربستان دیگه بس باشه؟!! این آقای عادل الجبیر وزه هر کنفرانسی میاد فکر و ذکرش بدگویی و زیراب زنی از ایرانه!!! اینو نتانیاهو کار و زندگی غیر ازین ندارند؟!! می دونید اشتباه ازونجا شروع شد که هیچ وقت عربستان بابت حمایتش از صدام و راه انداختن جنگ هزینه ای پرداخت نکرد! هیچ وقت بابت کشتار زوار سال 66 گوشمالی داده نشد! آدم یا سکوت میکنه و در عمل دشمنشو گوشمالی میده یا اینکه جوابشو لااقل میده! ما هیچ کدوم از این دو کارو نکردیم الان هم بدهکار اینها شدیم....
ماايراني هستيم ودوستي وآرامش طلبي در فرهنگ ومكتب ايراني حرف اول را ميزند.نهال دوستي بنشان كه باردل به بارآرد-درخت دشمني بركن كه رنج بيشمارآرد. ببينيد قطروامارات به كجارسيده اند!!چرامانبايدمثل انها وحتي بهترباشيم؟! آرامش دوگيتي تفسير اين دوحرف است بادوستان مروت بادشمنان مدارا
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی