بازدید 3093

لاوروف: آتش‌بس شامل گروه‌های تروریستی نمی‌شود

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آتش بس نباید شامل گروه‌های تروریستی شود. النصره پیشنهاد روسیه مبنی بر ترک داوطلبانه غوطه شرقی را رد کرد.
کد خبر: ۷۷۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 22 February 2018

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آتش بس نباید شامل گروه‌های تروریستی شود. النصره پیشنهاد روسیه مبنی بر ترک داوطلبانه غوطه شرقی را رد کرد.

به گزارش روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست خبری خود با "ایویتسا داچیچ"، وزیر خارجه صربستان گفت که گروه تروریستی النصره پیشنهاد روسیه برای خروج داوطلبانه از غوطه شرقی دمشق را رد کرد.

وی افزود: مسکو آماده بررسی پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره آتش‌بس به شرط استثنا کردن داعش و النصره از این آتش‌بس است.

لاوروف گفت: این نگرانی وجود دارد که پیش‌نویس آتش‌بس در شورای امنیت به دنبال متهم کردن دمشق و دفاع از عناصر مسلح است.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: ما ساز و کاری مشخص پیشنهاد دادیم که می‌گوید نظام آتش‌بس نباید به هیچ وجه شامل دو گروه تروریستی داعش و النصره و سایر گروه‌هایی که با این دو گروه همکاری و به دمشق خمپاره شلیک می‌کنند، بشود.

لاوروف گفت: متاسفانه شرکای غربی نمی‌خواهند تروریست‌ها را از نظام آتش‌بس در سوریه خارج کنند و این موضوعی سؤال بر‌انگیز است.

احتمال می‌رود در پایان نشست امروز شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه ویژه‌ای که، سوئد و کویت برای آتش‌بس یک‌ماهه در سرتاسر سوریه دادند، رای‌گیری شود.

به گفته دیپلمات‌ها، سوئد و کویت دو هفته پیش این طرح را به اعضاء ارائه کردند ولی مذاکرات در مورد آن به سختی پیش رفت چون روسیه حاضر نبود از آتش‌بس مطرح شده در این پیش‌نویس حمایت کند.

روز گذشته «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به اعضای شورای امنیت گفت: 400 هزار سکنه غوطه شرقی در جهنم روی زمین به سر می‌برند.

وی افزود: از پیش‌نویس قطعنامه‌ای که همه اعضاء توافق کنند آتش‌بسی یک ماهه در سوریه برگزار شود و اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین خروج از منطقه برای دریافت کمک‌های پزشکی داده شود، حمایت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس