بازدید 29043
گفت و گوی اختصاصی «تابناک» با یکی از کوهنوردان صعود کرده به محل سقوط هواپیما؛

هواپیما در شرایطی است که اصلاً نمی توان به آن نزدیک شد/کسانی که از آمار دقیق پیکرهای پیدا شده خبر می دهند،دروغ می گویند/ لاشه هواپیما و تعداد زیادی از پیکرها زیر برف مدفون است

اگر بنا باشد جنازه ها را به صورت زمینی انتقال دهیم، باید از ضلع جنوبی اقدام کرد که البته نیاز به نیروهای بسیار زیاد و تجهیزات پیشرفته کوهنوردی بیشتری دارد. ما اکنون از نظر تجهیزات کوهنوردی با مشکل رو به رو هستیم و کوهنوردان حرفه ای که بتوانند شرایط سخت را تحمل کنند نیز زیاد نیست.
کد خبر: ۷۷۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 23 February 2018

هواپیما دقیقاً به جبهه شمالی قله نول شمالی برخورد کرده است/ به خانواده قربانیان قول می دهیم تمام تلاشمان را برای یافتن پیکرها انجام دهیم/ لاشه هواپیما و تعداد زیادی از پیکرها زیر برف مدفون است پنج روز از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گذشت و در این مدت تلاش های فراوانی برای انجام عملیات امداد و نجات صورت گرفت؛ تلاش هایی که در خط مقدم آن کوهنوردان و امدادگرانی قرار دارند که نامشان در رسانه ها مطرح نیست، اما بیشترین خطرهای این فرایند متوجه آنهاست. مثل تیم چهار نفره و مجربی که از فریدونشهر استان اصفهان به محل سقوط هواپیما اعزام شد و چهارشنبه شب را در ارتفاع 3800 متری قله نول جنوبی سپری کرد.

به گزارش «تابناک»، با وجود گذشت پنج روز روز از سانحه دلخراش سقوط هواپیمای متعلق به شرکت آسمان، هنوز عملیات های امداد و نجات بنا به دلایل مختلفی چون صعب العبور بودن محل اصابت هواپیما، وضعیت بد آب و هوایی منطقه، متلاشی شدن هواپیما و... پایان نپذیرفته است؛ شرایطی که موجب شده تا تیم های امداد و نجات همچنان در منطقه حضور داشته باشند و منتظر فرصت مناسب برای آغاز دوباره عملیات های امدادی بمانند.

اطلاعات دقیق از محل حادثه گویای این است که هواپیمای سقوط کرده به جبهه شمالی قله نول شمالی اصابت کرده است و از این رو بر اساس موقعیت جغرافیایی خاص منطقه از جبهه شمالی یعنی شهرستان سمیرم و نیز جبهه جنوبی یعنی استان کهگیلویه و بویر احمد و شهر سی سخت عملیات امداد رسانی انجام گرفته و در حال انجام است.

امداد رسانی و صعود به قله نول جنوبی و شمالی برای اطلاع از آخرین وضعیت هواپیما از دو بخش شمالی و جنوبی در روزهای گذشته انجام شد که اطلاعات رسیده از این فرایند گویای خبر تلخی تحت عنوان جان باختن همه سرنشینان هواپیما و متلاشی شدن آن بود.

در حال حاضر که جان باختن همه سرنشینان برای مردم و مسئولان روشن شده است، تلاش برای انتقال پیکر قربانیان به پایین کوه و نیز یافتن جعبه سیاه هواپیما در دستور کار قرار گرفته است؛ تلاشی که البته تاکنون بنا به دلایلی مثل بدی شرایط آب و هوایی به سر انجام مشخص نرسیده است.

از جمله تیم های کوهنوردی که در این عملیات حضور دارد و روز گذشته نیز با صعود به ارتفاع 3800 متری قله نول جنوبی خود را به نزدیکی محل سقوط هواپیما رساند، تیم مجهز و مجرب کوهنوردی از شهرستان فریدونشهر استان اصفهان بود که نزدیک به 10 سال است به صورت حرفه ای کوهنوردی می کند و به بسیاری از قله های مرتفع ایران و جهان صعود کرده است.

حامد رحیمی، یکی از کوهنوردان این تیم در گفت و گو با «تابناک» و در رابطه با جزئیات عملیات امدادی در منطقه گفت: تیم ما ساعت 6 صبح روز چهارشنبه با توجه به اینکه تجهیزات کاملی داشت حرکت خود را به سمت کوه گل آغاز کرد که از همان آغاز بارش برف و وزش شدید باد را داشتیم ولی حرکت خود را به سمت قله نول جنوبی ادامه دادیم.

وی افزود: هواپیما به جبهه شمالی قله نول شمالی برخورد کرده است. قرار این بود که ما به قله نول جنوبی صعود کنیم و به سمت هواپیما برویم. ما تیم دوم بودیم و تیم چهار نفره ای از کوهنوردان استان لرستان جلو تر از ما حرکت کرده بودند و ما پشت سر آنها بودیم.

رحیمی ادامه داد: تیم ما تا ارتفاع 3800 متری صعود کرد و در آنجا کمپ خود را برپا کردیم. در این زمان به ما دستور داده شد که در ارتفاع 3800 متری باقی بمانیم و به عنوان تیم پشتیبان کوهنوردان جلویی عمل کنیم. با توجه به افزایش بارش برف و وزش باد درخواست کردیم که به مرکز بازگردیم اما دستور داده شد که شب را در همان محل سپری کنیم.

وی افزود: چهارشنبه شب را زیر قله نول جنوبی و در فاصله یک ساعته لاشه هواپیما به صبح رساندیم که در این بازه زمانی چیزی حدود 40 سانتی متر بارش برف در محلی که ما بودیم بارید.

این کوهنورد ادامه داد: با افزایش بارش و مه آلود شدن منطقه، ارتباط ما با تیم لرستان قطع شد و بی سیم های تیم جلویی دیگر خط نداد و به همین اطلاعی از آنها نبود. این شد که ما در ارتفاع ماندیم تا اگر تا صبح از آنها خبری نشد پیگیر احوال آنها باشیم.

رحیمی ادامه داد: صبح روز پنجشنبه خوشبختانه ارتباط بی سیم ما با تیم لرستان برقرار شد و آنها اطلاع دادند که به کمپ ما باز خواهند گشت. آنها گفتند که موقعیت دقیق قرار گیری لاشه هواپیما به شدت صعب العبور و خطرناک است و نزدیک شدن به آن هر لحظه امکان سقوط بهمن و خطر جانی دارد.

وی تصریح کرد: وضعیت پیکر قربانیان و لاشه هواپیما اصلاً مطلوب نیست. زمانی که هواپیما سقوط کرده در منطقه بارش برف بوده است و به همین دلیل بخش زیادی از پیکرها و نیز لاشه هواپیما زیر برف مدفون است.

این کوهنورد ادامه داد: کسانی که در مورد آمار دقیق پیکرهای پیدا شده سخن می گویند، دروغ می گویند و اطلاع دقیقی از وضعیت منطقه ندارند. هواپیما در شرایطی است که اصلاً نمی توان به آن نزدیک شد چون در موقعیت بسیاری بدی قرار دارد.

او ادامه داد: برخورد هواپیما با قله بسیار شدید بوده است و آنطور که من شنیدم با سرعتی بین 800 تا 900 کیلومتر بر ساعت به قله برخورد کرده است، شعاع پرتاب قطعات هواپیما و اجساد را بین 200 تا 300 متر پیش بینی می کنند.

رحیمی اضافه کرد: از دیروز صبح تا زمانی که کمپ ایجاد کردیم و از  چهارشنبه شب تا صبح نیز به صورت پیوسته برف بارید. البته این وضعیت برای من و دوستانم شرایط سختی نیست و ما به این وضعیت عادت داریم، اما بحث این است که در چنین شرایطی هرگز نمی توان اقدام موثری برای امداد رسانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه کلاً از ضلع جنوبی و شهر سی سخت یک تیم فریدونشهری با 4 کوهنورد و یک تیم لرستانی با 4 کوهنورد به قله صعود کردیم، ادامه داد: تیم های کوهنورد دیگر از ضلع شمالی یعنی شهرستان سمیرم به محل صعود کردند که من در جریان وضعیت و مشاهدات آنها نیستم. اگرچه از ضلع شمالی دسترسی به محل سقوط هواپیما نزدیک تر است، اما صعب العبور و خطرناک است و احتمال سقوط بهمن در ضلع شمالی بیشتر است و خطر کشته شدن امدادگران نیز وجود دارد.

رحیمی ادامه داد: اگر بنا باشد جنازه ها را به صورت زمینی انتقال دهیم، باید از ضلع جنوبی اقدام کرد که البته نیاز به نیروهای بسیار زیاد و تجهیزات پیشرفته کوهنوردی بیشتری دارد. ما اکنون از نظر تجهیزات کوهنوردی با مشکل رو به رو هستیم و کوهنوردان حرفه ای که بتوانند شرایط سخت را تحمل کنند نیز زیاد نیست.

وی افزود: آنچنان که گزارش های هواشناسی اعلام می کند تا روز سه شنبه هفته آینده بارش برف داریم و من فکر می کنم برای امدادرسانی دقیق نیاز به دو هفته آب و هوای جوی مطلوب داریم که بتوانیم در این بازه زمانی به خوبی اطراف لاشه هواپیما را با ایمنی از برف پاک سازی کنیم و وارد بدنه آن بشویم.

این کوهنورد در پایان تأکید کرد: در ارتفاع 4 هزار متری و در سرمای شدید آنجا کار کردن خیلی مشکل است، اما من به نمایندگی از سایر کوهنوردان حاضر در منطقه به خانواده های قربانیان این قول را می دهم که با تمام وجود تلاشمان را برای یافتن و انتقال پیکرها به کار خواهیم بست و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۴
آفرین بر تو عزیز جان برکف درود بر شما سخت کوشانی که جان خود را برای نجات اجساد عزیزان از دست رفته کف دست گذاشته اید خدا شما همتونا حفظ بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
تیتر یک تابناک اخرشه
انگار نه انگار اتفاقات دیگری هم در این کشور افتاده
هنوزم همون راه پاک کردن صورت مسئله مرام اصلیتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
واقعا سخته. دمشون گرم. با کمترین تجهیزات نو سرمای منفی سی درجه. به اینم باید اصافه کنید که این بنده خداها فقط کوهنوردن. قرار نبوده اموزش دیده باشن که بتونن با صحنه ای مواجه شن که بدن متلاشی شده و قرتر باشه جمع کنن. حتی تصورش سخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
یک نفر در مورد منفی ها ، توضیح بده
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
توضیح منفی ها: 1- اشتباه شده 2- نفهمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
من منفی دادم.چون نیروهای اعزامی باید بازرس ابمنی یا امداد باشند..در ضمن مدیریت بحران یعنی داشتن چنین افرادی.نه ابنکه کوهنوردهای معمولی رو بندازیم تو خطر خودمونم همش مصاحبه کنیم بگیم بحمدالله اجساذ پیدا شدند
کاش بجای مدیران مثل اساتیدی که الان در منطقه هستند کار امداد را به کولبرهای کرد میدادند.دیده شده که در چنین شرایطی پیرمرد 70 ساله با یخچال فریزر ساید خداحافظ ساید به پشتش براحتی راه میرود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
کامنت های مردم را دستکاری میکنید کمی دقت کنید.خداحافظی دیگه این وسط چی میگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
دیدیش پیرمرد سکته کرده بود دهانش ابسه زده بود با صورت متورم و اون یخچال در پشتش خدایا چی بگم سانسور نشه فقط شاهد باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شما فرق پیاده روی در مسیرهای قابل تردد کوهستانی اگرچه برفی و مرتفع را با کوهنوردی در مسیرهای صعب العبور و شیبهای تند سنگی و بخی دنا نمیدانید که چنین ساده انگارانه سخن گفته اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
دستکاری چی بود این وسط به جای کلمه بای از خداحافظ استفاده کرده عزیز جان
اااااه، چقدر سخته کارشون
فقط یه جیزی، یه جاییش یکم متناقض گویی کرد.
اولش گفت تیم ما با تجهیزات کامل رفت.
بعدش میگه نیاز به تجهیزات داریم!
دمشون گرم ولی
سلام...درود بر کوهنوردان شجاع، مخلص و باایمان....انشاءالله خدا پشت و پناهتان باد.
چند سال پیش یک چاه نفت در خلیج مکزیک منفجر شد و عمق اون ۱۰۰۰ متر بود و دنیا رو شگفت زده کرد که چگونه ممکن است جلوی خروج نفت به آب رو گرفت. یادم هست یکی از مسئولین یک نهاد کشور اعلام آمادگی کرد برای حل مشکل اونهم در عمق ۱۰۰۰ کنی که هیچ دستگاه یا زیردریایی امکانش رو نداره تا این عمق بده.
حالا یک هواپیما به کوه اصابت کرده تا الان بعد از یک هفته نمیدونم چیه باور کنیم چیه باور نکنیم
هنوز نه اجساد پیدا شدن نه جعبه سیاه
واقعا فاجعه هست
هر حادثه ای رخ بده ما شاء الله در حد صفر عملکرد ما خوب هست
پاسخ ها
شهاب
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
نشستن توی جای گرم و نظر دادن خیلی کار سختیه!!!!!نیم ساعت تو هوای زیر صفر تشریف ببرید پشت بام خونتون بعد در مورد کار کردن توی ارتفاع 4000 متری با برف و کولاک و بهمن نظر بدبد!!!!اصلا میدونید فقط ایستادن و نفس کشیدن در ارتفاع بالا چطوریه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
از این حرفها هنوزهم فراوانند اگر فراوانتر نشده باشند.
ناشناس
| Australia |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شهاب جان تمام حوادث جهان کم وبیش در حالت دشواری اتفاق می افتند اما کدام یک از اونها در ایران خوب مدیریت شد؟ پلاسکو ، زلزله کرمانشاه که تا الان تو چادرن زیر باران یا خاموش کردن چاه نفت رگ سفید که 2 ماه طول کشید یا همین حادثه؟
برفی که در تهران اومد رو یادتون هست که ....
خدا خیرتون بده.... ,و وای بر مدیران ناکارامد
"این کوهنورد ادامه داد: کسانی که در مورد آمار دقیق پیکرهای پیدا شده سخن می گویند، دروغ می گویند و اطلاع دقیقی از وضعیت منطقه ندارند. هواپیما در شرایطی است که اصلاً نمی توان به آن نزدیک شد چون در موقعیت بسیاری بدی قرار دارد."

"اما من به نمایندگی از سایر کوهنوردان حاضر در منطقه به خانواده های قربانیان این قول را می دهم که با تمام وجود تلاشمان را برای یافتن و انتقال پیکرها به کار خواهیم بست و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد"

دو جمله نقل از جناب کوهنورد میباشد. اول اینکه وای بحال آمارهایی که در همه زمینه ها به مردم داده میشود . در ضمن اقای کوهنورد چه کسی باید نتیجه تلاشهایتان را به مردم گزارش دهد؟
هر کی رفت رفت
هیچ امدادگری و نجات بخشی نیست
...
خسته نباشین خداقوت
درود بر شما
باز هم مردم نمره صد میگیرند و مسئولین ناکارامد صفر
خدا قوّت
خدا خیرتان بدهند
در پناه خدا باشید
سهل انگاری عده ای موجب به زحمت افتادن تعداد زیادی افراد دیگر و از دست رفتن عزیزان و داغدار شدن خانواده ها می شود
پس هر کجا که هستیم کارمان را درست انجام دهیم .
شایعه میگه
خلبان خودکشی کرده
پس از عدم اجازه فرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
من نمیدونم چرا تابناک اجازه انتشار همچین چرندیاتی رو میده
واقعا کشوری که مدعی است، می خواهد همه نظام هیا ظالمانه را ریشه کن کند، آرمان های خود را در سراس گیتی گسترش دهد، و اخلاق و دین و ارزش های خود را جایگزین همه اصول پذیرفته شده کنونی کند، باید در برابر دو متر برف و کمی باد و بوران متوقف شود؟ اصلا می توان تا اوایل تابستان صبر کرد تا اجساد خودشان با سیلاب ها پایین بیایند. ما نه کوهنورد داریم، نه بالگرد مناسب و نه هیچ چیز دیگری که بتوانیم چند جسد را پایین بیاوریم و بعد هم این همه ادا و اطوار !!!!! ما هر چه از مسئولان شنیده ایم یا تعریف از خودشان و رشادت هایشان بوده است یا گلایه از وضع آسمان و عناصر طبیعت که چرا به ساز ما نمی رقصند. اصلا چرا خود هواپیما، یعنی تکه پاره های آن را محاکمه نمی کنند که به جای بهتری نخورده است یا توی یک دشت صاف و خوش آب و هوا سقوط نکرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
کامنت دادن از زیر پتو خیلی راحته داری راجع به یک منطقه صعب العبور کوهستانی ارتفاع 4000 متری با خطر بهمن و کولاک و باد شدید و افت فشار هوا و بارش شدید برف و دمای 20تا 30 درجه زیر صفر حرف میزنیم
البته در اینکه مسئولان ما ادعاهایی دارن که گوش فلک رو کر کرده شکی نیست ولی خودمون که میدونیم هیچی نیستیم پس دیگه جان امدادگران عزیزمون رو نباید به خطر بندازیم
درود بر غیرت و همت همه امدادگران بخصوص کوهنوردان عزیز
با این وجود تا بهار سال آینده باید منتظر باشیم
این پنجمین هواپیمای ایران است که به کوه برخورد می کند ، برای حفظ جان مسافران باید کوه ها را با لودر صاف کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
این کوهها یک مشت داعشی وطنفروش اختشاشگرند
حمید خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
املای اغتشاشگر صحیح است ، مرگ بر داعش کوه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
بي نمك
الله اکبر
درود بر این هوطنان شجاع و مسئول
اگر ما مردم به شکست خودمان در مدیریت جهان اعتراف کنیم
شما مسئولین هم اعتراف می کنید؟
الان یه سوال وجود داره که یعنی توی این مملکت حتی یه سازمان امداد و نجات با نیروهای متخصص جستجوی کوهستانی وجود نداره که برای عملیات جستجو از ورزشکاران و اسکی بازان و کوهنوردانی که تخصصشون مختص تفریح و ورزش و نه عملیات جستجو و نجات به صورت حرفه ای هست استفاده میشه؟
چرا جان کوهنوردان و کوماندوهای ارتش را به خطر می اندازند؟! برای جمع کردن قطعات اجساد؟! می توان منتظر هوای بهتر شد
وقتی عمر مفید اکثر هواپیماها و قطارها و خودروهای ایران تمام شده یا نزدیک به اتمام است باید برای جلوگیری از مسافرتهای غیر ضروری ، چاره اندیشی شود . چه علتی دارد که برای کارهایی که با تلفن یا فکس یا ایمیل میشود
انجام داد ، ریسک سفرهای هوایی را به جان خرید و بدهکار دولت هم شد؟!
نوع حوادثی که برای کشور ما رخ میده خیلی خاص وعجیبه و جای تامل وتفکر داره ، پلاسکو ، سانچی و این آخری هواپیمای آسمان هر کدوم از اینها هفته ها ذهن مردم رو درگیر میکنه باز ماندگانشون ومردم رو زجر کش میکنه . ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
شما با اينترنت و فكس پروژه ها روببر جلو
بهشون خداقوت میگم ، در ضمن هواپیما ATR نهایت سرعتش 500 کیلومتر در ساعت هستش پس در نزدیکی فرودگاه یاسوج قطعا سرعتش 800 تا 900 کیلومتر نبوده است
حداکثر سرعت این هواپیما ۵۵۰ کیلومتر بر ساعته که در زمان فرود اومدن کمتر میشه و باید تا ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت کم بشه
این وسط یکی حرف راست گفت
ای کاش یکی مشخص می کرد که این هواپیما و سایر هواپیماهایی که در ایران به کوه برخورد کردن، دلیلش چی بوده، ما مردم عادی که از توانایی مدل های مختلف هواپیما اطلاعی نداریم و بنده شخصاً تصورم اینه که هواپیما باید در یک ارتفاع بالاتری با اختلاف ارتفاع ایمن تری نسبت به ارتفاعات در مسیرش حرکت کنه یا اینکه اگر توانایی این ارتفاع را نداره، مسیر طولانی تر و کم خطر تری را انتخاب کنه، بنابراین اگر هواپیماهای برخورد کرده از نظر توانایی این توان پروازی در ارتفاعات را ندارن که یک بحثه و اگر اطلاع رسانی از برج مراقبت یا توان خلبان در این مورد نقش داره و مشکل اینها بوده یک بحث دیگست، در هر دو حالت وضعیت مسئولیتی که باید بازخواست بشن و پاسخگو باشن روشنه و حداقل تکلیف افکار عمومی روشن تر میشه
این تجربه های تلخ فقط یک پیام مثبت واسه مردم دارد و ان اینست که فقط خودتان باید بهمدیگر کمک کنید و ادعاها و شعارهای مسولین را باور نکنیم و خودمان پشت همدیگر باشیم . و در انتخابات بعدی دقت کنیم اسیر شعارها و جنگهای زرگری حضرات نشویم و خواسته های برحق خود را بصورت قانونی و ارام ولی مستمر و پیگیر مطالبه کنیم و اجازه ندهیم با پول خودمان مارا اغفال و گمراه کنند .
شنیدن کی بود مانند دیدن. درود بر جان برکفان کوهنورد
بنظر من بهتره همگی کنار بکشیم و از آمریکا کمک بخوایم
چیزی که برای من ثابت شده اینکه که توی این کشور باید مواظب باشی اتفاقی برات نیفته اگرافتاد دیگه افتاد.مثل اینکه میری کلانتری میگی دزد بهم زده میگن برو خداره شکرکن کیفتوبرده و نکشتتدیا کسب وکارهایی مثل کمپوست که پول مردم رو بردند و پس نمیدن.توی این مملکت فقط نباید برات اتفاقی بیفته چون فریادرسی نیست
بهترین مدیریت و بالاترین سطح تلاش و مجاهدات برای انتقال پیکر کشته شدگان صورت گیرد ولی متاسف میشوم وقتی میبینم که حتی بر مدیریت هم احساسات حاکم شده است تا عملا اثبات کنند که کوتاهی نکرده اند و در این مسیر احساسی، جان امدادگران و کوهنوردان متعددی، اگرچه خیلی حرفه ای هم که باشند به خطر افتاده است.
مبنای حرفه ای بودن کوهنوردان این است که بر مبنای آموزشهای رسمی فدراسیون یا تجارب خویش آموخته اند که کجا نباید ریسک کنند و حتی در چندمتری قله، از رسیدن به قله صرف نظر کنند ولی اکنون که کوهنوردی ایشان دستوری شده است و مدیریت و تصمیم به فردی نشسته در کنار بخاری سپرده شده است، جای نگرانی زیاد است، مخصوصا وقتی که شاهد هستیم که آنها نیز ایثار کرده و اجرای دستور را بر خواهش و تدبیر خویش مقدم قرار می دهند.

تابناک بهتر است در این زمینه فضاسازی عقلانی را در دستور کار خود قرار دهد
حداکثر سرغت کروز هواپیمای ای تی آر حدود 500 کیلومتر بر ساعت است و نمی تواند با 800 کیلومتر بر ساغت حرکت کند.
خیلی سخته. واقعا باید از افرادی که تو این شرایط انجام وظیفه می کنند قدردانی بکنیم.
خداپشت وپناه همه باشه خیلی سخته بازم کهمردان دست به کار شدن خدابه خانوادشون صبربده
برای مدیریت بحران داخلی و فراموشی مردم از اصل ماجرا یعنی اعتراضات، لازمه هر چند مدت یکبار پلاسکو، سانچی و ..... درست کرد تا هواس مردم پرت و سرگرم شود
ممنونیم از شما اما جهت اطلاع سرعت این هواپیما کلا 550 تاس و در زمان فرود به کمتر از 250 تا میرسه .
اگه سرعت ای تی آر به ۸۰۰ کیلومتر برسه ، ملخ های هواپیما کتده میشن و حتی ممکنه موتورها هم از بالها جدا بشن و بدنه دچار فروپاشی بشه چون این هواپیما برای این سرعت ساخته نشده . اما به هر حال برخورد یک هواپیما به کوه با سرعت ۳۰۰ کیلومتر هم میتونه باعث تکه تکه شدن بدن مسافرانش بشه

خدا رحمتشون کنه و از سر تقصیرات مقصران این واقعه هم نگذره
در چنین شرایط سخت آب و هوایی اولین کار برای ایجاد یک کمپ با تجهیزات کامل هست . حمل یک باکس و کانکس ایزوله نسبت به سرما در نزدیکترین و ایمن ترین جای کوه که مناسب امداد رسانی باشد . چون در عصر جدید توپ و مهمات جنگی با وزن بالا را توسط هیلی کوپتر حمل میکنند . در چنین شرایطی با داشتن باکس مجهز و تجهیزات نفرات امداد به نوبت تعویض شیفت میکنند . اگر چنین نباشد چند هفته طول میکشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
فيلم زياد ميبيني ها
"وی افزود: آنچنان که گزارش های هواشناسی اعلام می کند تا روز سه شنبه هفته آینده بارش برف داریم و من فکر می کنم برای امدادرسانی دقیق نیاز به دو هفته آب و هوای جوی مطلوب داریم که بتوانیم در این بازه زمانی به خوبی اطراف لاشه هواپیما را با ایمنی از برف پاک سازی کنیم و وارد بدنه آن بشویم."
.
بدنه؟؟؟؟
مگه بدنه ایی هم مونده که واردش بشن؟اینها که همشون میگن خورد خاکشیر شده هواپیما و بزرگترین تیکش ۲*۳ هست و مال سقفشه؟؟!!!
این از احوال گروه دیگر فرداش ان هم از طریق بی سیم باخبر شد گروهای زیادی از استان و استانهای دیگر رفتند و ایشان هیچ اطلاعی از دیگر گروهها ندارد چطور فرمایش میکند امار دروغه؟
خدا اجرش دهد ولی دیلی برای زیر سوال بردن زحمت بقیه نیست لان بیش از ده هها گروه انجا مستقرند و ما از نزدیک دیدیم
آخه کجای دنیا امروزه از هواپیمای ملخ دار استفاده می شود!
شکایت بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج بر علیه سازمان هواپیمایی کشوری

جمعی از خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج از تصمیم جدی خود جهت اعلام شکایت از سازمان هواپیمایی کشوری با ادله صدور "مجوز پرواز با وجود اطلاع از شرایط آب و هوای کوهستان یاسوج و عدم تجهیز بموقع این فرودگاه به رادار" خبر می دهند.
سلام
تابناک عزیز یه پیشنهاد دارم به مسئولین امدادی پیشنهاد میدم تعدادی زیادی لاستیک ببرند بالای کوه و دور تا دور لاشه هواپیما روشن کنند هم امداد رسانی راحت تر میشه و هم کار به کندی الان پیش نمیره البته اگر ممکن باشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی