بازدید 3960
گران فروشی ایرلاین ها به بهانه آزادسازی نرخ ها زیرذره بین مجلس

دولت باید سقفی برای نرخ بلیت هواپیما در نظر بگیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس، از سوء استفاده برخی ایرلاین ها از قانون آزادسازی نرخ بلیت و گران فروشی انتقاد کرد و گفت: سوء استفاده از زمان های اوج سفرهای هوایی در راستای افزایش نرخ ها تخلفی است که باید با ورود ضربتی سازمان هواپیمایی متوقف شود.
کد خبر: ۷۷۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 22 February 2018

عضو کمیسیون عمران مجلس، از سوء استفاده برخی ایرلاین ها از قانون آزادسازی نرخ بلیت و گران فروشی انتقاد کرد و گفت: سوء استفاده از زمان های اوج سفرهای هوایی در راستای افزایش نرخ ها تخلفی است که باید با ورود ضربتی سازمان هواپیمایی متوقف شود.

حسن خسته بند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از سوء استفاده برخی ایرلاین ها از قانون آزادسازی نرخ بلیت، گفت: متاسفانه برخی ایرلاین ها به جای استفاده صحیح از این قانون در پی خالی کردن جیب مردم در زمان اوج تقاضا برای سفر هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ترجمه آزادسازی نرخ بلیت ها افزایش رقابت بین ایرلاین ها بوده است، افزود: در حال حاضر رقابت شکل گرفته بین ایرلاین ها در جهت افزایش هر چه بیشتری نرخ ها در جریان است.

افزایش قیمت بلیت به دور از ارتقاء کیفیت خدمات دهی به مسافران تخلف محرز است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هر نوع افزایش قیمتی که به دور از ارتقا کیفیت خدمات دهی به مسافران باشد تخلف محرز است، تصریح کرد: اعمال قانون آزادسازی نرخ بلیت در کشورهای مختلف در جهت آسایش مسافران انجام می شود اما در کشور ما در راستای پر کردن جیب برخی ایرلاین ها از این رو اصلاح این رویه لازم است.

خسته بند با بیان اینکه روند در پیش گرفته شده از سوی ایرلاین ها به کاهش حجم سفرهای هوایی از سوی مردم می انجامد، گفت: سو استفاده از زمان های اوج سفرهای هوایی در راستای افزایش نرخ ها تخلفی است که باید با ورود ضربتی سازمان هواپیمایی متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها در برخی زمان ها مسافر با هزینه بلیت معمولی می تواند در بهترین جای هواپیما به خرید بلیت اقدام کند، افزود: متاسفانه این موضوع در کشور ما بر عکس است و در اوج تقاضا قیمت صندلی های معمولی هواپیما نیز به مثابه فرست کلاس لحاظ می شود.

ضرورت بازنگری در قانون آزادسازی نرخ بلیت

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون آزادسازی نرخ بلیت ها، تصریح کرد: روند توام با تخلف ایرلاین ها نتیجه ضعف نظارت دستگاه های مسئول اعم از سازمان هواپیمایی است.

وی با اشاره به ورود دادستانی برخی استان ها به موضوع گران فروشی بلیت هواپیما، گفت: ورود دادستانی به این موضوع شایسته تقدیر است اما اگر در موعد مشخص سازمان هواپیمایی به این موضوع ورود می کرد علاوه بر ساماندهی موضوع اجحافی در حق مردم نیز صورت نمی گرفت.

خسته بند در پاسخ به این سوال که مجلس برای اصلاح قانون آزادسازی نرخ بلیت ها ورودی خواهد داشت یا خیر، افزود: نیازی به ورود مجلس نیست زیرا اختیارات در این حوزه با دولت بوده و می تواند خود به اعمال سقفی برای آزادسازی نرخ ها اقدام کند.

ایرلاین های متخلف مورد برخورد واقع شوند

وی ادامه داد: در نظر گرفتن برخی محدودیت ها از سوی دولت برای ایرلاین های متخلف در حوزه آزادسازی نرخ  بلیت ها می تواند رویه اشتباه آن ها را اصلاح کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمبود نظارت ها عامل اصلی اجحاف در حق مردم در زمینه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما است، گفت: ادامه این روند به ورود کمیسیون عمران مجلس و برخورد قاطع با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز 97 باید با دعوت از وزیر راه و شهرسازی و همچنین مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری از اجحاف در حق مردم جلوگیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر