بازدید 3951

بانک مرکزی آمریکا درباره بدهی‌های این کشور هشدار داد

بانک مرکزی آمریکا با ابراز نگرانی از بدهی‌ ۳۰ تریلیون دلاری به مسئولان این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۷۷۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 22 February 2018

بانک مرکزی آمریکا با ابراز نگرانی از بدهی‌ ۳۰ تریلیون دلاری به مسئولان این کشور هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، بر اساس اعلام بانک مرکزی آمریکا، بدهی این کشور در حال حاضر ۲۰ تریلیون دلار است و طی یک دهه آینده به۳۰ تریلیون دلار خواهد رسید که این مسأله نگرانی مسئولان کشور را برانگیخته است.

راپرت‌ کپلان رئیس فدرال رزرو دالاس آمریکا اعلام کرد: «من معتقدم که فدرال رزرو باید به تدریج و با صبوری موجودی صندوق فدرال را طی سال ۲۰۱۸ افزایش دهد».

سوابق نشان می‌دهد که اگر فدرال رزرو بیش از این منتظر بماند عدم توازن بیشتر خواهد شد و در نهایت صندوق مجبور است که به این مسأله توجه ویژه‌ای بکند.

سخنان این مسئول پس از گزارش این هفته گلدمن ساچز که اشاره داشت به اینکه بدهی آمریکا در دوره جمهوریخواهان ناپایدار خواهد بود اعلام شد. پیش از این «کپلان» به عنوان قائم‌مقام در گلدمن‌ساچز کار می‌کرد.

بر اساس برآوردها بودجه جدید دونالد ترامپ کاملاً بر روی هزینه‌های نظامی متمرکز شده و همین مسأله می‌تواند بدهی آمریکا را طی ۱۰ سال آینده به ۳۰ تریلیون برساند. 

کپلان معتقد است که افزایش چنین پروژه‌هایی می‌تواند سهم پروژه‌های اقتصادی را کمتر کند. نگرانی دیگر درباره بدهی آمریکا ناشی از سیاست‌های ترامپ درباره این کشور است. در دوره باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات این کشور هم کسری بودجه بیش از ۲ برابر شد و از ۹ تریلیون دلار به ۲۰ تریلیون دلار رسید.

در ماه ژانویه یکی از بزرگترین کمپانی‌های چینی فعال در رتبه‌بندی اعتباری به نام «داگونگ‌گلوبال کریدیت‌ریتینگ» رتبه‌بندی آمریکا را از A- به BBB+ به دلیل نگرانی‌هایی که از این کشور به خاطر بدهی‌هایش داشت کاهش داد. در رتبه‌بندی «داگونگ» کشورهای پرو، کلمبیا و ترکمنستان هم همین رنکینگ را دارند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان