بازدید 4627

کاهش قیمت نفت آمریکا با افزایش قابل پیش بینی تولید نفت خام توسط این کشور

روز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه کاهش یافت و به ۶۱.۱۹ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش قابل انتظار تولید نفت خام توسط آمریکا و همچنین افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی اشاره کرد.
کد خبر: ۷۷۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 21 February 2018

کاهش قیمت نفت آمریکا با افزایش قابل پیش بینی تولید نفت خام توسط این کشورروز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه کاهش یافت و به ۶۱.۱۹ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش قابل انتظار تولید نفت خام توسط آمریکا و همچنین افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت لندن نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۷۱ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۴.۵۴ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهشی ۷۴ سنتی بشکه ای ۶۱.۱۹ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که فاصله ی قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با رسیدن به کمترین حد خود از ۶ ماه پیش تا کنون به بشکه ای ۳.۶۰ دلار رسیده است.

از دلایل افزایش قیمت نفت آمریکا در روز جاری افزایش ارزش دلار در مقایسه با سبدی از سایر ارزهای مورد استفاده در بازارهای بین المللی بوده است. افزون بر این، نظرسنجی های انجام گرفته توسط رویترز نشان می دهد که در هفته ی منتهی به ۱۶ فوریه موجودی نفت خام این کشور به میزان ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافته است. تحلیلگران بازار نفت معتقدند که گزارش رسمی ای که امشب توسط موسسه اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود رشد میزان تولید نفت خام توسط این کشور را نشان خواهد داد و این یکی از دلایلی بوده است که قیمت نفت در روز جاری کاهش یافته است.

باید خاطر نشان گردد که از دلایلی که در ماه های اخیر باعث شده قیمت نفت افزایش یابد ادامه ی اجرای قرارداد کاهش تولید اوپک عنوان شده است . در این خصوص، سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند. در این خصوص، گزارش های منتشر شده توسط اوپک نشان می دهد که میزان پایبندی این نهاد و همپیمانان آن به قرارداد کاهش تولید در ماه ژانویه ی سال جاری ۱۳۳ درصد بوده است.

همچنین، قرار است این نهاد در ماه ژوئن سال جاری در رابطه با تمدید قرارداد کاهش تولید نفت برای چند سال دیگر در وین اتریش جلسه ای را برگزار کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل