بازدید 7397
خبر خاص؛

وقتی دختری روسری خود را سرچوب می کند و می چرخاند ،می خواهد به نظام دهن کجی کند/برخی می گویند عده ای از این فضای مجازی دارند نان می خورند؛ نان خوردن به قیمت آلوده شدن جوانانمان؟

کد خبر: ۷۷۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 20 February 2018

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: امروز مسئله حجاب از صورت یک حکم فردی اسلام بیرون آمده و به نظام جمهوری اسلامی گره خورده و لذا دشمن معتقد است اگر آن را متزلزل کند ۵۰ درصد نظام ضعیف می شود که در این راستا توطئه ها و کمپین هایی را به راه می اندازد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید پیش از ظهر سه شنبه در مراسم عزای حضرت فاطمه زهرا(س) پر رنگ شدن مراسم های عزاداری و مذهبی را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد.

او اظهار کرد: این گونه مراسم های مذهبی اثرات فراوانی در جامعه دارند و پایه های مذهب اهل بیت و شیعه را پر رنگ تر می کنند و موجب گسترش نام شیعه می شوند.

آیت الله مکارم شیرازی ایجاد وحدت بین قشرهای مختلف را از اثرات مراسم های مذهبی دانست و تصریح کرد: زمانی که در عزای حضرت فاطمه(س) خطبه ایشان تفسیر و زندگی ایشان بیان می شود در واقع درس هایی است که پرورش عقاید، برنامه های عملی و اخلاقی می توان از آن آموخت.

او گفت: در این مراسم ها غیر مسلمانان متوجه اسلام می شوند و اثر مهم تر اینکه پایه های انقلاب هم محکم تر می شود و لذا به این خاطر است که ضد انقلاب اصرار دارند این مراسم ها کم رنگ شود.

این مرجع تقلید در بخشی از سخنان خود به ساده زیستی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: باید از زندگی این بانوی بزرگ درس بگیریم و زندگی های مجلل نداشته باشیم چرا که وقتی زندگی سنگین و مجلل شود خط قرمزها رعایت نمی شود و مسائلی چون رانت و رشوه بی توجه جلوه می کند و افرادی هستند که امروز زندگی های اشرافی دارند که این زندگی را نمی توان بدون شکست خط قرمز ها اداره کرد.

امروز عده ای مطرح می کنند چرا حجاب اجباری است که در واقع این ها معنی اجبار را نمی فهمند؛ اسلام اجبار ندارد اما اگر حجاب واجب شد و کسی آن را بشکند بحث نهی از منکر به میان می آید.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه هر قانونی که توسط افراد شکسته شود باید نهی از منکر شوند، گفت: یک مرحله از نهی از منکر توسط مردم و با زبان خوش انجام می شود و مراحل بالاتر توسط حکومت صورت می گیرد؛ وقتی دختری روسری خود را سرچوب می کند و می چرخاند و می خواهد به نظام دهن کجی کند برخورد با او نهی از منکر است.

او افزود: اگر حجاب برداشته شود منشأ مفاسد عظیمی در جامعه خواهد شد همانگونه که برخی کشورهای اسلامی آن را آزاد کردند و با مشکلات و مفاسدی دست به گریبان اند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: عده ای می پرسند حجاب در کجای قرآن آمده که باید پاسخ داد همه مسائل در قرآن بیان نشده همان گونه که نماز پنجگانه در قرآن نیامده اما مسأله حجاب بین تمام مذاهب اسلامی است و تمام علمای اسلام حجاب را واجب می دانند.

او عنوان کرد: امروز مسئله حجاب از صورت یک حکم فردی اسلام بیرون آمده و به نظام جمهوری اسلامی گره خورده و لذا دشمن معتقد است اگر آن را متزلزل کند ۵۰ درصد نظام ضعیف می شود که در این راستا توطئه ها و کمپین هایی را به راه می اندازد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اکنون در زمانی زندگی می کنیم که پایه های اخلاقی در اثر فضای مجازی در حال تزلزل است، گفت: این گونه مراسم ها و برنامه های مذهبی بسیار با ارزش است.

او با اشاره به اینکه بیش از همه نسل جوان در خطر است و والدین، آموزش و پرورش، دانشگاه ، صدا و سیما و همه ما باید مراقبت کنیم، ابراز داشت: برخی مسؤلین می گویند عده ای از این فضای مجازی دارند نان می خورند؛ نان خوردن به چه قیمتی، به قیمت آلوده شدن جوانانمان؟؛ همه در قبال جوانان مسؤل هستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن از طریق همین فضای مجازی پیام اغتشاشات را منتشر می کند، تصریح کرد: باید مقایسه کنند و ببینند این فضا چند درصد سالم و چند درصد مضر است و فضای سالم را ایجاد کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر