بازدید 3059

جدی گرفتن تغییر رنگ ادرار

کد خبر: ۷۷۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 20 February 2018

متخصص کلیه و مجاری ادراری تغییر رنگ در ادرار را ناشی از بیماری دانست و گفت: این تغییر رنگ ممکن است بیانگر بیماری مهم در سیستم ایمنی بدن باشد یا اینکه عوامل پیش پا افتاده باعث به وجود آمدنش شود.

به گزارش فارس، حبیب آریامنش جراح و متخصص کلیه و مجرای ادراری، گفت: تغییر رنگ ادرار ممکن است بیانگر بیماری بسیار مهم در سیستم ایمنی بدن باشد. همچنین عوامل پیش پا افتاده مانند افزایش غلظت ادرار یا وجود رنگدانه‌ها در مواد غذایی باعث به وجود آمدنش شود.

وی افزود: اگر افراد در ادرار خود تغییر رنگ احساس کردند، باید سریعا به پزشک مراجعه کنند و برای آنان آزمایش تجویز کنند تا اطمینان حاصل شود بیماری خاصی وجود ندارد.

آریامنش اظهار داشت: در آزمایش مشخص خواهد شد که ادرار در خون وجود دارد یا خیر یا اینکه وجود تغییر رنگ به دلیل انسداد صفراوی یا عوامل دیگر اتفاق افتاده است.

وی گفت:‌ وجود خون‌ریزی از دستگاه ادراری مهم‌ترین موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر به آن بی‌توجهی شود ایجاد تومورها، سنگ‌های کلیه و بیماری‌های داخلی و التهابی کلیوی را در پی دارد؛ همچنین مصرف داروهای سودامزاج یکی از مهم‌ترین دلایل وجود خون در دستگاه ادراری به حساب می‌آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر