بازدید 5061

فرودگاه یاسوج در بهترین نقطه برای فرود قرار دارد

کارشناس پرواز گفت: شایعاتی که در باره جانمایی اشتباه فرودگاه یاسوج و یا نبود تجهیزات رادار و ناوبری در این فرودگاه در فضای مجازی منتشر شده همگی کذب است و این فرودگاه در بهترین نقطه برای فرود و با تمامی تجهیزات لازم ناوبری در حال فعالیت است.
کد خبر: ۷۷۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 19 February 2018

کارشناس پرواز گفت: شایعاتی که در باره جانمایی اشتباه فرودگاه یاسوج و یا نبود تجهیزات رادار و ناوبری در این فرودگاه در فضای مجازی منتشر شده همگی کذب است و این فرودگاه در بهترین نقطه برای فرود و با تمامی تجهیزات لازم ناوبری در حال فعالیت است.

کاپیتان هوشنگ شهبازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره حادثه سقوط هواپیمای یاسوج افزود: شایعاتی که در مورد جانمایی اشتباه فرودگاه یاسوج و یا نبود تجهیزات رادار و ناوبری در این فرودگاه در فضای مجازی منتشر شده همگی کذب است و با توجه به پروازهایی که خود من بارها به این فرودگاه داشتم می توانم اعلام کنم که این فرودگاه در بهترین نقطه برای فرود و با تمامی تجهیزات لازم ناوبری در حال فعالیت است و هیچ گونه مشکلی از این منظر ندارد.

وی گفت: به دلیل پیدا نشدن لاشه هواپیما هنوز هیچ اطلاع دقیقی از نحوه سقوط آن در دست نیست اما وقتی هواپیمایی مدت ها زمین گیر می ماند ممکن است برای برگشت به کار کنترل های اصطلاحاً اورهال آن به دقت انجام نشود ولی تاکید می کنم بررسی کننده و تنها مرجع رسمی بدست آوردن علت اصلی این سانحه امور سوانح سازمان هواپیمایی کشور است که باید با کنترل کردن مدارک اورهال، ساعات پروازی و همین طور عمر پروازی این هواپیما علت سقوط را کشف کند.

شهبازی افزود: معمولاً در دنیا از یک هواپیما بیشتر از 15 سال استفاده نمی شود اما اینکه عمر این هواپیما 25 سال بوده هم به این معنی نیست که قابلیت پروازی نداشته است هر چند فناوری قدیمی 50 ساله ای که در این سری از هواپیماهای کشور استفاده شده است نمی تواند مثل هواپیماهای امروزی از بروز حوادثی اینچنینی جلوگیری کند.

وی گفت: در هواپیماهای جدید حتی اگر خلبان سعی کند پرنده خود را به کوه بزند، هواپیما این اجازه را به خلبان نمی دهد اما هواپیمای یاسوج به علت استفاده از فناوری قدیمی هیچ گونه تجهیزاتی برای جلوگیری از وقوع چنین حادثه هایی نداشته است.

شهبازی درباره شکایتی که پیرامون تحریم های غیر انسانی که بر صنعت هوایی کشور، انجام گرفته افزود: قراردادهای بسیار خوبی بین ایران و شرکت های بوئینگ و ایرباس بسته شده که به دلیل تحریم های غیر انسانی آمریکا گاهاً برای دریافت هواپیماها به مشکل برخورد می کنیم. در صورتی که کارشکنی های آمریکا جلوی این قراردادها را نگیرد ما امیدوار به حضور 300 هواپیمای جدید در ناوگان هوایی کشور طی چند سال اخیر هستیم.

وی گفت: در حال حاضر شکایتی را اینجانب از طرف دولت جمهوری اسلامی به دیوان لاهه تقدیم کرده ام تا براساس آن جلوی تحریم های غیر انسانی آمریکا برای جلوگیری از فروش هواپیما و قطعات آن به ایران گرفته شود که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار