بازدید 10164
۱
گزارش

جنجال لباس غیراسلامی تیم ملی زنان افغانستان وعذرخواهی رییس

این موضوع در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی را به همراه داشت. در کنار حامیان و مخالفان آن، کسانی هم گفتند که رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان باید به خاطر نتایج "ضعیف بازی‌ها" عذرخواهی می‌کرد، نه پوشش بازیکنان.
کد خبر: ۷۷۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 19 February 2018

رئیس فدراسیون فوتبال، به خاطر پوشش غیر اسلامی بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در بازی‌های دوستانه مقابل اردن عذرخواهی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، کرام‌الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال گفته است که بازیکنان تیم ملی فوتبال در مسابقه با تیم ملی بانوان اردن لباس‌هایی را بر تن کرده بودند که فدراسیون فوتبال افغانستان آن را «غیرشرعی و خلاف قوانین» این فدراسیون می‌داند.او با عکسی که در صفحه فیسبوکش منتشر کرده، نوشته است که زنان اردن، حجاب داشته اند؛ اما زنان افغانستان، بی‌حجاب بوده اند.

دو هفته پیش، تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در اردن با نتیجه ۶ بر صفر و ۵ بر صفر از میزبان شکست خورد.محمد شفیع شاداب، مسئول مطبوعاتی فدراسیون فوتبال نیز گفت که بازیکنانی که از کشورهای اروپایی و امریکا به تیم ملی دعوت شده بودند، بر اساس سلیقه‎ شخصی خود این کار را انجام داده‌اند.او می‌گوید که فدراسیون این موضوع را جدا بررسی می‌کند. با این حال بسیاری از طرفداران فوتبال در کنار اعتراض به پوشش بازیکنان به نتایج ضعیف این تیم نیز اعتراض جدی دارند.این موضوع در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی را به همراه داشت. در کنار حامیان و مخالفان آن، کسانی هم گفتند که رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان باید به خاطر نتایج "ضعیف بازی‌ها" عذرخواهی می‌کرد، نه پوشش بازیکنان.

پوشش غیر اسلامی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان عذرخواهی رییس فدراسیون فوتبال

دو سال پیش، فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد که با همکاری شرکت هومل (Hummel) دانمارک، لباس ویژه برای تیم ملی فوتبال مردان و زنان این کشور طراحی کرده است. روی پیراهن‌های تیم ملی مردان و زنان افغانستان عکس شیر طراحی شده که فدراسیون فوتبال افغانستان گفته به دلیل جذابیت آن است.

پیراهن تیم ملی فوتبال افغانستان برای زنان و مردان در دو رنگ قرمز و سفید طراحی شده است.به گفته سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان، هدف از طراحی این لباس فراهم کردن لباس پوشیده به دختران است و این به معنی اجباری کردن استفاده از لباس پوشیده در فوتبال افغانستان برای زنان نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به ما چه به شما چه
اگر همین شما ها 10 سال دیگه پشت در سفارت افغانستان نبودید و برای گرفتن ویرا التماس نمی کردید هر چی دلت خواست بگو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان