بازدید 2257

انتقاد نتانیاهو از اظهارات نخست‌وزیر لهستان درباره هولوکاست

اظهارات اخیر نخست‌وزیر لهستان درباره هولوکاست و مجرمان دخیل در آن موجی از انتقادات مقام‌های رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.
کد خبر: ۷۷۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 18 February 2018

اظهارات اخیر نخست‌وزیر لهستان درباره هولوکاست و مجرمان دخیل در آن موجی از انتقادات مقام‌های رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ از اظهارات متئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان که گفته بود در هولوکاست مجرمان یهودی و نیز لهستانی دست داشتند، به شدت انتقاد کرد. 

نتانیاهو که همانند موراویه‌تسکی در مونیخ به سر می‌برد، در سخنانی "ناتوانی در درک تاریخ و فقدان حساسیت به تراژدی علیه مردمان ما" را محکوم کرد و گفت: اظهارات نخست‌وزیر لهستان در مونیخ عصبانی‌کننده است و در اولین فرصت ممکن با موراویه‌تسکی صحبت می‌کنم.

اظهارات نخست‌وزیر لهستان در بحبوحه تنش‌ دیپلماتیک بی‌سابقه با رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

سنای لهستان این ماه قانونی را علیه هولوکاست تایید کرد که خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت. قانون مذکور جریمه یا حداکثر سه سال حبس برای کسانی در نظر گرفته است که " کشور یا ملت لهستان را در جرایم آلمان نازی مسوول یا همدست بدانند."

نخست‌وزیر لهستان در مونیخ در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت هدف از این قانون دفاع از شرافت لهستان و شفاف‌سازی این بوده است که مردم بدانند "کمپ‌های مرگ لهستانی" وجود نداشته بلکه آنها "کمپ‌های مرگ نازی‌های آلمان" بوده است.

به گفته او مجرمان لهستانی و یهودی در آن دست داشتند اما "نباید مجرمان را با قربانیان در هم آمیخت؛ چرا که این توهینی به تمام یهودیان و لهستانی‌ها می‌شود که حین جنگ جهانی دوم متحمل بدترین آسیب‌ها شدند."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان