بازدید 4728
بازتاب

اعتراض باشگاه های بی پول ایران به شرکت امین سیما/پول تبلیغات محیطی فوتبال کجاست؟

کد خبر: ۷۷۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 18 February 2018

مدیر بازاریابی سازمان لیگ می‌گوید شرکت «امین سیمای کیش» باید پول تبلیغات محیطی را پرداخت کند. او هم‌چنین تاکید کرد که اگر تبلیغات محیطی به سازمان لیگ واگذار شود بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، صادق درودگر درباره اقدامات و برنامه‌هایی که سازمان لیگ در نظر دارد در زمینه بازاریابی انجام دهد، اظهار کرد: برنامه‌هایی که با مشورت اهالی فن و کارشناسان ارائه کردم در راستای اقداماتی است که تاکنون انجام گرفته است. قرار است که برنامه‌های پیشنهادی‌ام را در جلسه‌ هیات رییسه سازمان لیگ در روز دوشنبه بررسی کنیم. یکی از این برنامه‌ها برگزاری رقابت‌های دیجیتال و مجازی است. هم‌چنین در حال حاضر برند «دربی استار» توپ‌های سازمان لیگ را تامین می‌کند و اسپانسر ما است اما این توپ‌ها به صورت تقلبی در بازار به فروش می‌رسد که پیگیر جلوگیری از فروش توپ‌های دربی استار به صورت تقلبی و غیرمجاز و برخورد با افراد متقلب هستیم.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ افزود: در حال حاضر تولید محتوای صداوسیما از رقابت‌های فوتبال خلاف قانون است. برنامه‌هایی فوتبالی موجود صداوسیما بدون اخذ مجوز از رقابت‌های فوتبال ایران تولید محتوا می‌کنند و پولی به خاطر آن پرداخت نمی‌کنند. ما بخش تولید محتوا را به شرکت امین سیمای کیش واگذار کردیم و این‌ها همه از جیب باشگاه‌های کشور برداشته می‌شود، و برخی از برنامه‌ها برای فوتبال معضل نیز می‌سازند. هم‌چنین این شرکت اسپانسر تمامی تبلیغات محیطی سازمان لیگ است. افرادی که در برنامه‌های تولیدی صداوسیما و برنامه‌های اینترنتی هستند به مسائل و حقوق فوتبال دقیقا آشنا و در این زمینه علامه دهر هستند. آن‌ها می‌دانند که برای استفاده از فوتبال در جهت تولید محتوا باید حق و حقوق فوتبال را رعایت کنند. این قانون است و باید رعایت شود.

درودگر با اشاره به برنامه‌ای که عادل فردوسی‌پور قصد دارد برای بررسی حق پخش تلوزیونی برگزار کند، گفت: فردوسی پور پنج بار در برنامه زنده اعلام کرده است که حاضر است یک برنامه برای بررسی حق پخش تلوزیونی برگزار کند. در همین راستا ساکت و بهاروند رسما اعلام کردند که حاضر هستیم در این برنامه شرکت کنیم. من تقاضا دارم تا برنامه‌ای که فردوسی‌پور اعلام کرده است برگزار شود. هم‌چنین مسوولان صداوسیما حقوق فوتبال را محترم بشمارند. از صداوسیما که یک دستگاه حاکمیتی است انتظار می‌رود که حقوق همه را پرداخت کند. وقتی سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، هوداران فوتبال و تیم‌های فوتبال با تلاش فراوان در فوتبال سرمایه‌گذاری و تولید می‌کنند، صداوسیما هم باید این تلاش‌ها را محترم بشمارد و دین شرعی که به گردن صداوسیما است پرداخت کند. با توجه به این که این سازمان یک سازمان حاکمیتی است، این دین به گردن حاکمیت هم هست و وقتی صداوسیما حقوق مالکیتی افراد را مشروع نشمارد به حاکمیت لطمه می‌زند و باید در این زمینه بزرگان کشور و مجلس و دولت به فوتبال کمک کنند. جالب است علت اصلی بدهی‌ها همین صدا و سیمای ماست بعد خودش برنامه می‌سازد و از ضعف مدیریت در فوتبال انتقاد می‌کند.

او در ادامه درباره برنامه‌ پیشنهادی‌اش برای تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: پیشنهاد من این است که تبلیغات محیطی از سال آینده به وسیله سازمان لیگ انجام شود و تعرفه‌ها از سوی این سازمان مشخص شود. اگر این طرح مورد قبول قرار گیرد تبلیغات محیطی در اختیارسازمان‌ لیگ‌ خواهد بود و هر شرکتی که خواهان تبلیغات در دور ورزشگاه‌های لیگ‌های ایران است با سازمان لیگ وارد مذاکره می‌شود. ما دست همه شرکت‌هایی که تا کنون کمک‌ کرده‌اند را نیز می‌فشاریم و در صورت تصویب این طرح در جهت هم‌افزایی گام‌ بر می‌داریم.

در چند هفته گذشته مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری به پرداخت نشدن پول تیم‌های‌شان از تبلیغات محیطی لیگ برتر معترض بودند. صادق درودگر درباره این موضوع بیان کرد: ما پیگیر هستیم تا این پول را دریافت کنیم. شرکت امین سیمای کیش هم باید پول بدهد و ما هم پیگیر هستیم. آن‌ها چندبار اعلام کردند که در تلاش هستند تا از چند اسپانسر پول دریافت کنند تا به ما پرداخت کنند. من از تاریخ دقیقی که آن‌ها قرار است پول را پرداخت کنند خبر ندارم اما می‌دانم که سازمان لیگ از طریق کوروش خزایی، بنده و آقای بهاروند پیگیر این ماجراست. یکی از ویژگی‌های فروش تبلیغات محیطی توسط سازمان لیگ این است که پول مستقیما به حساب سازمان لیگ‌ واریز می‌شود و شرایط برای پرداخت به باشگاه‌ها نیز بهتر خواهد شد.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ در ادامه صحبت‌هایش درباره برنامه‌های پیشنهادی دیگرش توضیح داد: اقداماتی هم صورت گرفته تا بتوانیم مجوز پیش‌بینی دیدارهای تیم‌های لیگ برتری را برای باشگاه‌ها کسب کنیم. یعنی باشگاه‌ها بتوانند برای دیدارهای خودشان مسابقات پیش‌بینی برگزار کنند. هم‌چنین در نظر داریم یک قراردادی هم با دانشکده مدیریت دانشگاه تهران منعقد کنیم. قرار است آن‌ها در زمینه بازاریابی به سازمان لیگ مشاوره بدهند. قراردادی هم بین فدراسیون فوتبال و شرکت مایکوجو منعقد شده است که ما در سازمان لیگ‌ با حمایت آقای بهاروند و تلاش همکارمان آقای کرامتی به دنبال این هستیم تا باشگاه‌ها در تمامی دسته‌ها و حتی رده‌های سنی پایه پخش زنده‌ دیدارهای‌شان را داشته باشند. پیشنهاد دادم که باشگاه‌هایی که خواهان گرفتن لایسنس حرفه‌یی هستند افرادی واجد شرایط و دارای تحصیلات مرتبط را به ما معرفی کنند تا ما آن‌ها را در زمینه بازاریابی آموزش دهیم. این افراد پس از گذراندن آموزش‌های لازم می‌توانند به باشگاه‌ها در زمینه بازاریابی کمک کنند تا هر باشگاه بتواند برای خودش درآمدزایی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار