بازدید 8659

عصبانیت نتانیاهو از سخنان نخست‌وزیر لهستان

کد خبر: ۷۷۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸ 18 February 2018
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات نخست وزیر لهستان درباره شرکت افراد یهودی در هولوکاست را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنان نخست وزیر لهستان درباره شرکت افراد یهودی در هولوکاست را محکوم کرد.

بنیامین نتانیاهو که به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی در مونیخ آلمان به سر می برد، سخنان نخست وزیر لهستان را توهین آمیز خواند.

«ماتوزج موراویسکی» نخست وزیر لهستان روز شنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسیده بود اگر داستان مادرش را که از بازماندگان هولوکاست است، بازگو کند، مجازات خواهد شد، گفته بود: واضح است که شما مجازات نخواهید شد. اگر کسی بگوید که در بین عاملان هولوکاست، لهستانی ها، یهودی ها، روس ها و اوکراینی ها هم در کنار آلمانی ها بوده اند، مجازات نخواهد شد.

گفتنی است که مجلس لهستان در ماه جاری قانونی را تصویب کرد که به موجب آن هر فردی که لهستان را در هولوکاست دخیل معرفی کند، به زندان محکوم خواهد شد.

بر اساس این قانون هر فردی که عبارت «کمپ های مرگ لهستانی» را به کار ببرد، به سه سال زندان محکوم خواهد شد. قانون مذکور تحقیقات علمی درباره جنگ جهانی دوم را از این مجازات مستثنی کرده است.

مردم لهستان از سالها پیش با کاربرد عباراتی نظیر «اردوگاه های مرگ لهستانی» مخالفت می کنند و معتقدند که چنین الفاظی به مخاطب القاء می کند که لهستان نیز در برپایی اردوگاه های مرگ توسط نازی ها نقش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل