بازدید 6264
۳

واکنش دانشجویان الیگودرزی به سریال ستارخان

کد خبر: ۷۷۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 17 February 2018
مجمع دانش آموختگان و دانشجویان الیگودرزی دانشگاه های تهران نسبت به حواشی اخیر سریال ستارخان در صدا و سیما با صدور بیانیه ای واکنش نشان داد.
 
به گزارش «تابناک»، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم تعالی
ملت بزرگ ایران، مردم غیور قوم سرفراز لر و همتباران ایل بزرگ لربختیاری
بار دیگر شاهد توهین شنیع رسانه ملی به قوم جاویدان لر و ایل بزرگ لربختیاری هستیم. توهینی که روح جمعی قوم را جریحه دار کرده و حقارت و پلیدی یاوه گویان را عیان نموده است. با وجود اینکه درد فقر و تبعیض و محرومیت را برای یکپارچگی ایرانمان به جان خریده ایم که این کوته فکران جیره خوار با توهینشان، به دنبال فتنه انگیزی و برهم زدن یکپارچگی و تهدید تمامیت ارضی ایرانمان شده اند و به گمان باطلشان زخم بر پیگره ساکنان مغرور زاگرس و سپیدکوه و دنا و زرد کوه و اشترانکوه و تاراز و گرین زده اند؛ ولی زهی خیال باطل که اصالت ما را تاریخ در موزهای گیتی فریاد میزند. درخشندگی خورشید را نمی توان با غباری پنهان کرد. اما چه کنیم که دردها زیاد است و درهای زر و زور و تزویر باز.
عزیزان گرامی، ما قومی هستیم که اصالت و هویت درخشانمان در کنار آرمان خواهیمان و طینت پاک و صداقت بی همتایمان همواره در تاریخ ایران همچون نگینی درخشیده و می درخشد. چه آن زمان که پیشقراولان بابک خرمدین بودیم برای دست شستن از تحقیر و حقارت و چه آن زمان که فاتحان نخستین اورشلیم (بیت المقدس) شدیم در لشکر صلاح الدین ایوبی، و چه زمانیکه بخت را برای ایران آوردیم در چالدران. هنوز در قندهار طنین حضور مردان لربختیاری به گوش می رسد و حماسه ای که ورد زبان نادر شاه شد:
گر ایران زمین، بختیاری نداشت
برآنم که از بخت یاری نداشت
کجایند، فاتحان سربلند تهران در عصر مشروطه، سرداران سرافراز لر که ارمغانشان برای ایران آزادی بود و مشروطیت، کجاست شیرعلیمردان که پر عقاب را در کوه های بختیاری به باج بگیرد و طنین صدایی که در هنگامه شهادتش غریو "زنده باد ایران" سر دهد. کجاست رئیس علی دلواری که بزم مستانه حماسه را به پا کند؟ کجاست بی مریم و قدم خیر که با فریاد رسایشان جوانان قوم را تهییج کنند و حماسه دایه دایه را سر بدهند؟
 آری قوم من سراسر حماسه است و سرزمین من وارث چنین مردمان و سردارانی است. مردمانی که زخم خورده تاریخ اند اما صبورند و سربلند که صبوری پیشه ماست، یادگار ایلمان است در هنگامه ی کوچ.
و اینک ما وارثان حماسه و سربلندی و صبر، دل در گرو شما مردمان نجیب داده ایم که یکصدا با اعتراض به هرگونه تعرض و تحریف به ارزشهای فرهنگی تمامی اقوام ایران زمین، و محکومیت هر گونه تعدی و تحریف تاریخ و فرهنگ قوم لر، به تفرقه افکنی و فتنه انگیزی عده ای بدسگال و کج اندیش پایان دهیم.
در این میان ما اعضای مجمع دانشجویان و دانش آموختگان الیگودرزی دانشگاه های تهران، اعتراض خود را نسبت به این توهین آشکار اعلام می داریم و در کنار شما همتباران می مانیم تا شاهد ندامت و عذرخواهی و استعفای رسمی سازندگان فیلم و شخص رئیس سازمان صدا و سیما و دیگر مسولان بوده و خواهان جبران مافات این توهین آشکار از سوی مسؤلان امر هستیم.
البته خود دانیم که با این توهینها خدشه ایی بر هویت اصیل قوم لر وارد نمیشود ولی این تعدی و تعرضهای سابقه دار به فرهنگ و تاریخ قوم لر هم پاک نشدنی است و هیچ عذرخواهی آنرا تیمار نخواهد کرد.

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان الیگودرزی دانشگاه های تهران
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
درود بر دلاوران قوم اصیل لر,ننگ بر صداوسیما و دشمنان وحدت ایران زمین
واقعا آدمهای بی جنبه ای هستن
بسیار تاسفباره و البته جای شگفت
نقشه هایی که طراحش در لندن و مجریانش در قلب تهران و تبریز
این قبیل طراحی ها نه تنها آذری ها را عزیز نمیکند بلکه با کمال تاسف خود سرداران ملی آن دیار را از چشم مردم ایران خواهد انداخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار