بازدید 4259

رشد ۳ برابری جمعیت سواحل مکران

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اضافه شدن یک فروند زیردریایی میدجت تولید داخل در بهمن ماه و یک ناوشکن ایرانی در کلاس جماران به ناوگان این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 17 February 2018

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اضافه شدن یک فروند زیردریایی میدجت تولید داخل در بهمن ماه و یک ناوشکن ایرانی در کلاس جماران به ناوگان این نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیردریادار حسین خانزادی در حاشیه چهارمین کنفرانس اقیانوس شناسی خلیج فارس در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال توسعه سواحل مکران هستیم ولی اینکه متولی این توسعه کدام نهاد است مشخص نیست. در کشور ما به دلیل گستردگی صنایع دریایی و تنوع دستگاه های بهره بردار از دریا، یک وزارتخانه یا یک نهاد مسئول توسعه سواحل مکران تعیین نمی شود.

وی گفت: شورای عالی صنایع دریایی به ریاست رئیس جمهور مسئول توسعه سواحل کشور است و زیرمجموعه های آن در هر بخش تکالیفی دارند که براساس قانون باید تکالیف خود را به دقت انجام دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش توسعه را امری تدریجی دانست و افزود: باید به تدریج مراقب پایدار بودن توسعه در سواحل باشیم به همین منظور ما در نیروی دریایی ارتش مسئول برقراری امنیت آب های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران هستیم. در منطقه خلیج فارس امنیت دریایی به عهده نیروی دریایی سپاه و در منطقه دریای عمان این امنیت به عهده نیروی دریایی ارتش است. همچنین بخشی از توسعه سواحل مکران نیز در اختیار این نیرو است.

وی یادآور شد: حفظ محیط زیست نیز جزء لوازم توسعه پایدار در سواحل جنوب است. ما مراقب هستیم تا آلودگی های نفتی و روغنی و نیز پسماندهای شناورهای فعال در دریای عمان نیز وارد آب ها نشود. به همین دلیل شناورهای نیروی دریایی ارتش به گونه ای طراحی شده اند که هیچ گونه آلودگی در محیط دریا ندارند.

دریادار خانزادی تصریح کرد: وقتی صحبت از تمدن دریایی در کنار سواحل می شود و گفته می شود که باید چرخه های اقتصادی، تجاری در کنار سواحل شکل بگیرند، هیچ گاه صحبت از محیط زیست دریایی نمی شود، به عنوان مثال فاضلاب شهرهای بندری در حال حاضر مشخص نیست چگونه می توان از ورود آنها به آبهای آزاد جلوگیری کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: جمعیت ساکن در نوار جنوبی کشور و سواحل مکران که طی سالهای گذشته نزدیک ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر بود در حاضر به رشد خوبی رسیده و دو تا سه برابر افزایش یافته است. این بدین معنی است که باید مسئولان سایر دستگاه های متولی صنایع دریایی نیز باید توجه خاصی به سواحل مکران داشته باشند.

دریادار خانزادی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص ناوگان جدید نیروی دریایی ارتش یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی، نیروی دریایی ارتش هیچ شناور جدیدی از خارج وارد نکرده است به استثنای زیردریایی ها که از روسیه وارد شد. اما امروزه همین زیردریایی ها را نیز خودمان در داخل تولید می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در ماه جاری یک فروند زیردریایی از کلاس میدجت در آبهای جنوب رونمایی خواهد شد که کاملاً تولید داخل است. این یک فروند آخرین زیردریایی از نسل کلاس میدجت است که از این کلاس نیز عبور کرده و نسل جدید زیردریایی ها در سال آینده به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال یک فروند شناور سطحی از کلاس موج شکن جماران وارد ناوگان نیروی دریایی ارتش می شود که در ناوگان جنوب از آن استفاده خواهد شد. در سال آینده نیز یک فروند دیگر از همین کلاس مورد استفاده نیروی دریایی قرار خواهد گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار