بازدید 13757

ماجرای کلاهبرداری 22.3 میلیاردی صرافی ترک از بیمه البرز به کجا رسید؟

بیمه البرز از جمله بیمه های دولتی محسوب می شود که قرار است سهم آن این روزها در بورس عرضه شود. صورت های مالی منتهی به 31 شهریور 96 این بیمه نشان می دهد، یک صرافی ترک به میزان 22.3 میلیارد تومان از دارایی ها بیمه البرز را از سال 94 پرداخت نکرده و چک های این صرافی در این زمینه نیز وصول نشده است. این ماجرا بعد از دو سال به کجا رسیده است؟
کد خبر: ۷۷۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 17 February 2018

ماجرای کلاهبرداری 22.3 میلیاردی صرافی ترک از بیمه البرز به کجا رسید؟بیمه البرز از جمله بیمه های دولتی محسوب می شود که قرار است سهم آن این روزها در بورس عرضه شود. صورت های مالی منتهی به 31 شهریور 96 این بیمه نشان می دهد، یک صرافی ترک به میزان 22.3 میلیارد تومان از دارایی ها بیمه البرز را از سال 94 پرداخت نکرده و چک های این صرافی در این زمینه نیز وصول نشده است. این ماجرا بعد از دو سال به کجا رسیده است؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»، این روزها سازمان خصوصی سازی یک بار دیگر سهام دولتی شرکت البرز را برای عرضه در بورس آگهی کرده و قرار است حدود 17 درصد از سهم بیمه البرز در بورس عرضه شود و اگر مشتری برای سهم این شرکت ها پیدا شد، آن ها را واگذار نماید. البته موضوع کنونی ما به واگذاری یا عدم واگذاری سهام بیمه البرز در بورس برنمی گردد بلکه به یک کلاهبرداری میلیاردی از بیمه البرز برمی گردد که توسط یک صرافی ترک انجام شده است.

ماجرا از این قرار است که اگر به صورت های مالی منتهی به 31 شهریور 1396 بیمه البرز مراجعه کنید، در بخش سایر حساب ها و اسناد دریافتی به نام یک صرافی خواهید رسید که در کشور ترکیه و نامش صرافی دلامیرگلد است. در مهر و دی ماه 1394 بخشی از منابع ارزی بیمه البرز در کشورهای ترکیه و دبی به نرخ ارز آزاد در مقاطع مذکور معادل مبلغ 18.4 میلیارد تومان به این صرافی واگذار و مقرر شده این صرافی در کشور با شرکت بیمه البرز تسویه کند. وجوه ناشی از مطالبات فوق و سایر مطالبات ناشی از فروش ارز حواله داخلی جمعاً به مبلغ 22.3 میلیارد تومان تا تاریخ ترازنامه (31 شهریور 1396) وصول نشده است! در قبال معاملات انجام شده با شرکت، صرافی دلامیرگلد، چندین فقره چک معادل 38 میلیارد تومان بابت تضمین دریافت شده که مبلغ 23 میلیارد تومان از این چک ها در هفتم مهر 1395 جهت وصول به بانک ارائه شده که به دلیل عدم کفایت موجودی برگشت خورده و در دهم مهر 1395 اقدامان حقوقی علیه صرافی صورت گرفته و موضوع از آن موقع در حال پیگیری است!

 ماجرای کلاهبرداری 22.3 میلیاردی صرافی ترک از بیمه البرز به کجا رسید؟

شایان ذکر است این موارد در حالی رخ داده است که بیمه البرز در سال 95 بالغ بر 12.3 میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری از محل سایر منابع داشته و درآمد عملیاتی این شرکت نیز 55.5 میلیارد تومان بوده است. یعنی مبلغ کلاهبرداری شده توسط صرافی دلامیرگلد حدوداً دو برابر درآمد سرمایه گذاری از محل سایر منابع و تقریباً نصف درآمد عملیاتی است.

خبرنگار تابناک اقتصادی برای روشن شدن موضوع و اینکه این پرونده هم اکنون در چه مراحلی است با رسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز مصاحبه ای را صورت داد که وی در این زمینه گفتند: شکایت نموده ایم و هم اکنون فرد مورد نظر دو سالی است که در زندان می باشد و ادعا نموده که ارز را فرستاده اما مبلغ آن برنگشته است. تاجدار ادامه داد: از این فرد شکایات متعددی شده است و تنها بخاطر شکایت بیمه البرز در زندان نیست. وی گفت: خوشبختانه دادگاه رأی به محکومیت فرد مورد نظر صادر نموده و رایی که دادگاه صادر کرده است یک رأی تضامنی است و امضا کنندگان چک و خود شرکت هر دو در این زمینه مسئول می باشند. تاجدار با اشاره به این موضوع که هم اکنون برای نقد شدن طلب به دنبال شناسایی اموال هستیم افزود: دو مورد مال ایشان معرفی نموده است اما موقوفه می باشند و طبیعتاً ارزش اموال موقوفه، 10 تا 15 درصد کمتر از اموال غیروقفی است.

گفتنی است، رسول تاجدار در پایان اشاره نمودند که بیمه البرز از مجموع این مبادلات 40 میلیارد تومان سود برده است ولی این یک مورد متاسفانه با مشکل روبه رو شده که در آینده نزدیک آن را نیز به سرانجام خواهیم رساند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
جناب آقای تاجدار یک مدیرعامل پرتوان و پاکدست می باشند و البته خوش چهره و بنده که چند سالی است کارمند بیمه البرز هستم از ایشان دروغی نشنیده ام و همیشه به فکر کارکنان ساعی (و طرد کارکنان خاص وابسته ...) بوده اند و کلا" کار خود را خوب بلد هستند وامیدوارم دولت محترم در پست وزارت هم بتواند از ایشان بهره بگیرد .
بیمه البرز از نظر شفافیت مالی بهترین مقام را در بین شرکت های بیمه دارد و انشااله این شرکت ترک هم پول کلاهبرداری شده را پس بدهد.
این اطمینان را به عنوان کارمند بیمه البرز به سهامداران بدهم که پاکدست ترین افراد در شرکت بیمه البرز مشغول به کار هستند و کلاهبرداری و اختلاس و سایر ... نسبت به بقیه ادارات بسیار کم است و آینده بسیار خوبی را با توجه به ذخایر فنی این شرکت پیش بینی می کنم.
تابی اگه از این موارد اختلاس و کلاهبرداری به پستت خورد جان عزیزت تک زنگی بهم بزن گرفتارم،توجهان آخرت هم مسئولیتشو به گردن میگیرم
اين هم نمونه اي از خدمات مسولين .
شاید نتوان عنوان کلاهبرداری را در این معامله بکار برد. شرکت طرف معامله در مقطعی ظاهرا نتوانسته به تعهداتش عمل کند و با شکایت شرکت بیمه البرز در بازداشت هست مدیر عامل دلامیر.
مطلب دیگر اینکه شرکت دلامیر اموال غیر منقولی در تهران دارد که با قیمتهای کارشناسی خیلی بالاتر از بدهی اش می باشد و قطعا بیمه البرز مطالباتش را دریافت می کند. در ضمن شرکت بیمه البرز ( بر فرض اینکه حتی یک ریال هم از مطالباتش را دریافت نکند) تا اینجای کار ضرر نکردو حدود 40 میلیارد تومان از معامله با دلامیر سود عایدش شده
حیرت آوراست به پول توجیبی وچندر قازی مپردازید ولی به غارت های تیلیاردی ونجومی رسیدگی نمیکنید
این ۲۲/۳ میلیارد تومان ،رفته پیش همان ۱۸/۵ میلیارد دلاری که اردوغان گفت این دلارها را خدا برای نجات اقتصاد ورشکستهٔ‌آن زمان ترکیه فرستاده است؟ ،،،
شرکت ترک نیست بلکه شرکت صوری هستش ک توسط چند شخص ایرانی در ترکیه ثبت شده و هیچ ارتباطی به ترکیه نداره. تابناک جو نده
بیمه البرز با توجه به اینکه همچنان بخشی از سهامش دولتی است جزو اموال عمومی محسوب میشود و مدیر عامل ان باید توبیخ شود و دیوان محاسبات نیز ورود پیدا کند .
اولا شرکت ترک نیست و طرف ایرانی است، سوال اینجاست که برای ضمانت این پول چرا مدیران شرکت به گرفتن صرفا یک چک راضی شده اند، دوم اینکه مگر صرافی در تهران نبود که باید با یک صرافی به اسم ترکیه وارد معامله شوند؟؟
صرافی به نام دلامیر از طاق آسمان پائین نیافتاده شما اگر یک معامله کوچک بخواهید انجام دهید هزار جور تحقیقات میکنید چه جوری این سرمایه کلان مملکت به راحتی برباد رفته بروید دنبال شخص معرف که به راحتی باچند تکه کاغذ به عنوان ضمانت پرداخت بدهی واسطه این معامله شده و ضمانت را پذیرفته =مشک آن است که ببوید نه آن است که عطار بگوید
ما ملت جمهوری اسلامی از مقامات محترم قضایی کشور خواهشمندیم این موضوع 22 میلیاردی کلاهبرداری در بیمه البرز را مجددا پرونده آن به جریان بیندازند تا 1*عاملان ومسئولین دخیل دراین معامله2*معرفین دخیل دراین معامله کلان 3*کسانی که این 2فقره چک رابه عنوان ضمانت معامله بدون درنظر گرفتن ضمانتهای معتبردیگر4*عدم تحقیقات بیشتر درخصوص خریدار که دارای توان ضمانتهای معتبرویااحراز هویت خریدار بی توجهی و کوتاهی در وظایف خطیر خود نمودند مورد بررسی بیشتر قرار دهند و قابل توجه است این ذخائر ملی مملکت ضرر سود آن دراین چند سال گریبان گیر ملت بیچاره دراین وضعیت تحریم شده است * لطفا نمایندگان مجلس و نظام این مسئله را پیگیری نمایند *وباعاملان که باعث ضرر به اقتصاد کشور شده اندبرخوردقانونی محکم تری صورت گیرد تا به این مسائل مملکتی به دید شخصی خود نگاه نکنندودراین عملکردخودجوابگوی مردم ودولت باشند وسلام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها