بازدید 4208

توزیع شیر در مدارس منتفی شد

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: ستاد تنظیم بازار سوم بهمن‌ماه مصوب کرده بود که یارانه به لبنیات اختصاص یابد، اما این موضوع به دلیل فشار بار مالی برای دولت منتفی شد.
کد خبر: ۷۷۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 16 February 2018

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: ستاد تنظیم بازار سوم بهمن‌ماه مصوب کرده بود که یارانه به لبنیات اختصاص یابد، اما این موضوع به دلیل فشار بار مالی برای دولت منتفی شد.

به گزارش فارس، رضا باکری در مورد آخرین وضعیت تعیین قیمت لبنیات به‌ویژه سه محصول پرمصرف گفت: سوم بهمن‌ماه ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای را داده بود که به لبنیات یارانه اختصاص یابد، اما با توجه به اینکه دولت فشارهای زیادی بابت کمبود بودجه و اختصاص یارانه دارد، این مصوبه را پس گرفتند.

وی افزود:‌ هفته گذشته قرار بود با وضعیت قیمت لبنیات در ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری و نهایی شود که به دلیل کثرت موضوعات به دستور جلسه نرسید.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه قیمت شیرخام بعد از دو سال بالاخره به قیمت اصلی خود رسید خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیمات قیمت هر کیلوگرم شیر خام درجه یک که میزان باکتری آن زیر یک میلیون باشد 1440 تومان و بالای یک میلیون باکتری 1320 تومان توسط کارخانجات خریداری خواهد شد.

وی در مورد آخرین قیمت محصولات پرمصرف لبنی از جمله ماست و پنیر گفت: سازمان حمایت کار کارشناسی خود را انجام داده و آن را به ستاد تنظیم بازار تقدیم کرده است و باید منتظر بود و دید که چه تصمیمی برای تغییر قیمت گرفته می‌شود.

باکری همچنین از اختصاص 180 میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی کارخانجات لبنی خبر داد و گفت: این پول چند روز گذشته به آموزش و پرورش پرداخت شد تا بدهی شیر مدارس از سال گذشته پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت شیر مدارس امسال به کجا رسید هم گفت: 200 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس امسال بودجه در نظر گرفته شده بود که تأمین نشده است و به همین دلیل خبری از توزیع شیر در مدارس نیست.

به گزارش فارس، به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مصرفی دامداران نسبت به پایین بودن قیمت شیرخام اعتراض کرده و نامه‌ای به ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی ارسال کرده‌اند، درعین‌حال کارخانجات لبنی خواستار افزایش قیمت محصولات پرمصرف ازجمله ماست، پنیر و کره هستند، اما تعیین قیمت نهایی به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر