بازدید 3067
در کنفرانس خبری با «حریری» صورت گرفت؛

اظهارات مداخله جویانه «تیلرسون» علیه حزب الله لبنان

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با سعد الحریری نخست وزیر لبنان در بیروت گفت: ما با همکاری دولت لبنان و اسرائیل برای محافظت از آرامش در مرزها تلاش می کنیم. ما به همکاری با نیروهای امنیتی لبنان در رو یا رویی با تروریسم افتخار کرده و به حمایت از این نیروها پایبندیم.
کد خبر: ۷۷۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 16 February 2018

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مداخله جویانه مدعی شد که حزب الله باید فعالیت های خود را در خارج از لبنان متوقف کند.

به گزارش تابناک به نقل از المیادین، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با سعد الحریری نخست وزیر لبنان در بیروت گفت: ما با همکاری دولت لبنان و اسرائیل برای محافظت از آرامش در مرزها تلاش می کنیم. ما به همکاری با نیروهای امنیتی لبنان در رو یا رویی با تروریسم افتخار کرده و به حمایت از این نیروها پایبندیم.

وی در سخنانی مداخله جویانه مدعی شد: ما به محافظت از ثبات، استقلال، امنیت و حاکمیت لبنان پایبندیم اما باید مسأله حزب الله حل شود. حزب الله از دید ما تشکیلات تروریستی است و فرقی میان شاخه های سیاسی و نظامی آن نمی بینیم. حضور حزب الله در سوریه باعث افزایش خون ریزی در این کشور شده چرا که نیروهای حزب الله در کنار نظام بشار اسد هستند.

تیلرسون گفت: ما تاکید داریم که دولت لبنان خود را از درگیری ها و مناقشات خارجی دور کند. حزب الله نیز باید فعالیت های خارجی خود را متوقف کند. ما نسبت به دستیابی به یک توافق برای حل و فصل مسأله ترسیم مرزهای میان لبنان و اسرائیل خوشبین هستیم. مذاکرات ما در خصوص مسائل اختلافی در زمینه نفت دریا مفید بود و از دو طرف خواستیم به یک راه کار دست یابند.

سعد الحریری نیز در این کنفرانس عنوان کرد: من در جریان این دیدار بر حق لبنان در خصوص استفاده از نفت در آبهای این کشور تاکید کردم. ما به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند هستیم. تجاوزات اسرائیل علیه حاکمیت لبنان و تهدیدات آن مانعی در برابر آتش بس دائمی به شمار می رود.

حریری افزود: آنچه که ما مالک آن هستیم بنابراین مال ما است و آنچه اسرائیل مالک آن است مال آن است. ایده های جدیدی در خصوص حل مساله نفت و گاز مطرح شده است. هر گونه تنش و وخیم شدن اوضاع به ضرر منطقه خواهد بود و ما تمام اَشکال آتش بس را تأیید می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل