بازدید 3596

پاسح کره شمالی به اتهام حقوق بشری آمریکا

کد خبر: ۷۷۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 16 February 2018
کره شمالی تهدید کرد آمریکا برای اتهاماتی که به پیونگ یانگ در زمینه نقض حقوق بشر وارد می کند، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سخنگوی موسسه آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد واشنگتن تلاش می کند به بهانه های مختلف چهره بدی از کره شمالی در زمینه حقوق بشر به دنیا نشان دهد.

وی با اشاره به سوء استفاده آمریکا از مرگ 'اوتو وارمبایر' دانشجوی آن کشور در سال گذشته میلادی گفت آمریکا فقط به دنبال تخریب چهره کره شمالی است و اینکه بتواند جامعه بین المللی را برای فشارهای بیشتر علیه پیونگ یانگ با خود همراه کند.

وارمبایر دانشجوی آمریکایی بود که سال گذشته پس از مدتی حبس در کره شمالی به آمریکا بازگردانده شد اما بعد از دوره کوتاهی در آن کشور درگذشت و واشنگتن اعلام کرد که پیونگ یانگ در مرگ وی دست داشته است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در سخنرانی اولین سال ریاست جمهوری خود در ماه گذشته میلادی بار دیگر کره شمالی را به دلیل مرگ این دانشجو مورد انتقاد و حملات لفظی شدیدی قرار داد.

ترامپ همچنین از چند نفر از پناهندگان کره شمالی در روزهای اخیر در محافل مختلف در آمریکا در زمینه سیاسی برای فشار علیه پیونگ یانگ استفاده سیاسی کرده است.

سخنگوی سخنگوی موسسه آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی که به نام وی اشاره نشده است، این اقدامات رییس جمهور آمریکا را محکوم کرد و آن پناهندگان را تفاله های انسانی توصیف نمود.

خبرگزاری کره شمالی هم از قول این سخنگو آورده است اگر آمریکا بخواهد به اقدامات و دسیسه های ضد کره شمالی ادامه دهد، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و بهتر است اتهامات حقوق بشری به پیونگ یانگ را متوقف کند.

امروز همچنین 'چو ریونگ هی' ازمسوولان ارشد کره شمالی در حزب حاکم این کشور گفت که پیونگ یانگ نیروی بازدارندگی هسته ای خود را تقویت خواهد کرد.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در حالی شدت می گیرد که دو کره در حال بهبود مناسبات هستند و 'مون جایه این' رییس جمهور کره جنوبی از جامعه بین المللی خواسته است به از سرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی مساعدت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها