بازدید 3655

گزارش استاندار تهران از تعداد بالای حاشیه‌نشینی

استاندار تهران با بیان اینکه 4.5 میلیون نفر در استان تهران در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، گفت: بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها در ایجاد اشتغال مؤثر است.
کد خبر: ۷۷۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 15 February 2018

استاندار تهران با بیان اینکه 4.5 میلیون نفر در استان تهران در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، گفت: بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها در ایجاد اشتغال مؤثر است.

به گزارش فارس، محمدحسین مقیمی دقایقی پیش در ادامه برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی استان تهران مشترک با کمیته برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه رئیس‌جمهور اخیراً سه طرح جدید را اعلام کرد، اظهار کرد: نخستین طرح، جایگزین خودروهای فرسوده است که در مدت سه تا پنج سال کل خودروهای فرسوده تعویض خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل خودروهای کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس، موتورسیکلت و سواری است، افزود: این طرح، اقدام بسیار بزرگی است که امیدواریم به خوبی انجام شود و محل اعتبار آن از محل صرفه‌جویی ارزی سوخت تأمین خواهد شد؛ در این خصوص در برنامه پنجم توسعه، وزارت نفت می‌تواند 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

استاندار تهران گفت: با عملیاتی شدن این طرح هم اشتغال بسیاری به وجود می‌آید و هم در کاهش آلودگی 70 درصدی ناشی از خودروها تأثیرگذار است؛ بعضی کامیون‌ها 60 تا 70 سال از عمر آنها می‌گذرد که دود بسیار زیادی ایجاد می‌کنند.

مقیمی با بیان اینکه طرح دوم بازآفرینی شهری بوده است که بافت‌های فرسوده و حاشیه ساماندهی شود، تصریح کرد: شاخصه بافت‌ها این است که سطح زندگی و مشاغل در آنها بسیار پایین است و امکانات لازم را ندارند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح بازآفرینی شهری که قرار است 2 هزار و 600 محله احیا شوند، سطح کیفی زندگی مردم افزایش می‌یابد و اشتغال به وجود می‌آید؛ این موضوع در فعال‌سازی بخش‌های مسکن و صنایع و همین‌طور مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تأثیرگذار است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در استان تهران و شهرستان‌ها درگیری آلودگی هوا هستیم، تأکید کرد: فرمانداران و مسؤولان استان تهران از 10 روز پیش باید در راستای اجرای این طرح ورود پیدا کرده باشند و مردم را نسبت به تعویض خودروهای فرسوده ترغیب کنند.

مقیمی با بیان اینکه 30 درصد از سهم طرح‌های بافت فرسوده و حاشیه متعلق به استان تهران است، ادامه داد: در بافت‌های فرسوده و حاشیه، 2.5 میلیون نفر در شهر تهران و 2 میلیون نفر در شهرهای استان تهران زندگی می‌کنند؛ در شهرهای استان تهران، 950 هزار نفر در بافت فرسوده و یک میلیون و 50 هزار نفر در بافت‌های حاشیه سکونت دارند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های استانی و شهرستانی باید در طرح بازآفرینی شهری تلاش کنند تا سهم بیشتری به استان تهران اختصاص یابد؛ اگر تلاش دستگاه‌ها، فرمانداران، بخشداران و بنیاد مسکن جدی نباشد، از این مسائل عقب می‌مانیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه زمین‌های دولتی در راستای اجرای این طرح‌ها در اختیار توسعه‌گران قرار می‌گیرد، افزود: شناسایی زمین‌ها و توسعه‌گران شامل شرکت‌ها و مؤسسه‌ها باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد

مقیمی تأکید کرد: مسأله بازآفرینی بافت‌های فرسوده باید به صورت جدی پیگیری شود تا اشتغال خوبی در استان تهران به وجود بیاید؛ از هر سه خانواده در استان تهران، یک خانواده در بافت فرسوده زندگی می‌کند که شامل 30 درصد از جمعیت این استان می‌شوند.

وی تصریح کرد: جمعیت بسیار زیادی در بافت‌های فرسوده و حاشیه زندگی می‌کنند که خیلی از مشکلات آسیب‌ها به خاطر همین بافت‌ها است؛ در فرمایش مقام معظم رهبری یکی از پنج آسیب‌های مطرح شده، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر