بازدید 2756

شیوع ۱۰ درصدی نازایی در کشور

کد خبر: ۷۷۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 15 February 2018

دبیر علمی سمینار تصویربرداری زنان با اشاره به شیوع 10 درصدی نازایی در کشور، گفت: در زمینه نازایی باید به سمت استفاده از سونوگرافی‌های سه و چهار بعدی برویم که کاربرد بیشتری دارند.

به گزارش فارس، الهام کشاورز در حاشیه سمینار دو روزه تصویربرداری زنان، اظهار داشت: این سمینار با تمرکز بر روی تصویربرداری زنان آماده شده است و همچنین موارد پزشکی قانونی که هر رادیولوژیست باید آنها را بداند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: استانداردسازی گزارش‌های رادیولوژی موضوع دیگری است که در این کنگره مطرح می‌شود؛ این استانداردسازی هم به نفع بیمار است و هم از نظر قانونی به نفع رادیولوژیست است.

کشاورز اظهار داشت: یک رادیولوژیست باید بداند در زمان نازایی بیمار، چه مواردی را گزارش کند و چه مواردی را در گزارش خود نیاورد تا بیمار درمان مناسبی را دریافت کند.

وی یادآور شد: در زمینه نازایی، تمرکز باید بر روی سونوگرافی‌های سه بعدی و چهار بعدی برود زیرا کاربرد بیشتری در فیلد نازایی دارند.

کشاورز خاطرنشان کرد: شیوع نازایی در کشور حدود 10 درصد از زوجین است که میان خانم‌ها و آقایان تقریباً متوسط است؛ نازایی این طور تعریف می شود که در زوجین زیر 35 سال، یک سال و در زوجین بالای 35 سال، شش ماه تلاش برای بارداری صورت گیرد.

دبیر علمی سمینار دو روزه تصویربرداری زنان، گفت: روش‌های تشخیصی نازایی احتیاج به دستگاه‌های تخصصی دارند که بعضاً قیمت این دستگاه‌ها به بیش از 500 میلیون تومان می‌رسد و این در حالی است که میزان تعرفه‌ها پایین است و اجازه نمی‌دهد که رادیولوژیست بتواند آن دستگاه‌ها را تهیه کند.

وی افزود: در یک سال گذشته حدود 30 درصد دستگاه‌های رادیولوژی افزایش قیمت داشته و تعرفه‌ها کاهش یافته است و این موضوع به ضرر بیمار تمام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر