بازدید 8961
۷
گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا؛

چین و روسیه در حال آمادگی برای جنگ فضایی با آمریکا

گزارش اخیر نهادهای اطلاعاتی آمریکا، حاکی از آن است که در آینده نه‌ چندان دور، قدرت‌های بزرگ جهانی در خارج از کره خاک و در فضا با یکدیگر رویارویی خواهند داشت و در این میان، چین و روسیه از هم‌اکنون به دنبال تولید تسلیحات ضد ماهواره‌ای برای یک چنین آینده‌ای هستند.
کد خبر: ۷۷۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 15 February 2018

گزارش اخیر نهادهای اطلاعاتی آمریکا، حاکی از آن است که در آینده نه‌ چندان دور، قدرت‌های بزرگ جهانی در خارج از کره خاک و در فضا با یکدیگر رویارویی خواهند داشت و در این میان، چین و روسیه از هم‌اکنون به دنبال تولید تسلیحات ضد ماهواره‌ای برای یک چنین آینده‌ای هستند.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارشی که اخیراً جامعه اطلاعاتی آمریکا در خصوص ارزیابی از تهدیدات جهانی منتشر کرده است، چین و روسیه از هم‌اکنون به دنبال دستیابی و تولید تسلیحات ضد ماهواره‌ای یا ASAT هستند تا کارایی نظامی ایالات‌متحده و متحدان این کشور را عقیم بگذارند.

چین و روسیه در حال آمادگی برای جنگ فضایی با آمریکا

این گزارش که حاوی اطلاعاتی از سوی چندین نهاد اصلی اطلاعاتی و امنیتی در آمریکا از جمله CIA، FBI، و آژانس امنیت ملی است، بیان کرده: کشورهای خارجی به‌ویژه چین و روسیه به تلاش‌های خود برای توسعه سیستم‌های شناسایی، ارتباطات و ناوبری فضایی ادامه می‌دهند و بر تعداد ماهواره‌های خود، تقویت توانایی‌ها و ظرفیت‌ها و کاربر این ابزار به این منظور افزوده‌اند.

در حالی‌ که ایالات‌متحده طی سال‌های اخیر اختراعات و اکتشافات علمی خود را توسعه و گسترش داده است، دیگر کشورها همچون چین و روسیه نیز تلاش‌های زیادی در راستای تقویت خدمات فضایی خود ا جمله عکس‌برداری فضایی، هواشناسی، ارتباطات، ناوبری و موقعیت‌یابی، زمان‌بندی اطلاعاتی و سایر کاربردهای نظامی و علمی فضایی انجام داده‌اند.

این گزارش با اشاره به این تلاش‌ها به ‌ویژه از سوی روسیه و چین بیان کرده که اگر این دو کشور در تلاش‌های مستمر خود به موفقیت‌های چشمگیر دست یابند، قادر به ایجاد تهدیدی حیاتی و جدی برای ایالات‌متحده هستند. این گزارش همچنین با اشاره به نیت‌های چین و روسیه از این اقدامات گفته: هم‌اکنون روسیه و چین تسلیحات مخرب و غیر مخرب فضایی دارند که در صورت بروز تعارضی در فضا به‌ سادگی قابلیت کاربست آن‌ها را دارند.

به گفته نهادهای اطلاعاتی آمریکا، اگر در آینده نزدیک، تعارضی جدی میان روسیه و چین با آمریکا رخ دهد، این تعارض بر زمین محدود نخواهد ماند و این دو کشور از این تسلیحات فضایی برای مقابله با ایالات‌متحده استفاده خواهند کرد؛ بنابراین، کاربردی شدن تسلیحات فضای روسیه و چین در چند سال آینده از نگاه این گزارش، جزو اصلی‌ترین تهدیدات امنیتی برای ایالات‌متحده آمریکاست.

طی سال‌های گذشته، دو کشور روسیه و چین اقدام به ایجاد اصلاحاتی زیرساختی در صنعت نظامی خود کرده‌اند که حاکی از نیت اساسی هر دو کشور برای تولید تسلیحاتی است و به شکل ویژه برای حملات ماهواره‌ای و فضایی و از کار انداختن تجهیزات فضایی سایر کشورها تدارک دیده شده است. به گفته این گزارش، چین هم‌اکنون در حال آموزش نیروهای نظامی خود برای انجام عملیات جنگ فضایی از روی زمین و استفاده از تسلیحات فضایی است. از نگاه جامعه اطلاعاتی آمریکا، روسیه نیز در حال ایجاد یک چنین واحدهای جنگ فضایی در ارتش خود است.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکته‌های این گزارش این است که روسیه و چین هم‌اکنون در حال ساخت تکنولوژی‌های مربوط به سلاح‌های مبتنی بر انرژی همچون تسلیحات لیزری هستند که قادر به ایجاد خسارات و آسیب‌های جدی برای تکنولوژی‌های فضایی سایر کشورهاست. این گزارش بیان کرده: این تکنولوژی‌های مبتنی بر انرژی قادر به ایجاد خسارت و آسیب برای حسگرهای تجهیزات فضایی است که از جمله آن‌ها باید به تجهیزات فضایی برای کنترل و مدیریت سیستم‌های دفاع موشکی اشاره کرد.

به گفته این گزارش، حتی ماهواره‌هایی از سوی چین و روسیه که به نظر ماهواره‌های بی‌خطر هستند، نظیر ماهواره‌های اکتشافی، پایگاه‌های سوخت‌گیری فضایی و ایستگاه‌های تعمیراتی، نیز از جمله ارکان اصلی این تقابل فضایی با آمریکا هستند.

به شکلی جالب‌توجه این گزارش تنها چند هفته بعد از آن منتشر می‌شود که روسیه در گزارشی مشابه، ایالات‌متحده را به ساخت و توسعه تجهیزات نظامی فضایی متهم کرده بود. چندی پیش، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بیان کرده بود که آمریکا در حال‌ توسعه و تولید تسلیحاتی است که در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد و این مسأله نظم و امنیت بین‌المللی را به ‌شدت به مخاطره می‌اندازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
بهتر است روسیه و چین به جای جنگ فضایی پرهزینه با شیطان بزرگ فعلاً بر روی زمین پوزه این ابرجنایت کار را بر خاک بمالند.
یعنی بالاخره فضایی ها حمله میکنن؟
برخلاف چیزی که عموم فکر میکنن چین در زمینه های فضایی سال ها با روسیه و صدها سال با امریکا فاصله داره...
قدرت فضایی امریکا با وجود شرایط فعلی بسیار بیشتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
میشه کمی توضیح بدی چطوری به این نتیجه رسیدی؟
حالا ما دنبال اس ۳۰۰ هستیم انهم بطور کامل ندادند خدا به هممون رحم کند
کاری عبث و بیهوده
چون با قرار گیری نیبیرو در مدار زمین
ماهواره ها ازکار میفتن
کاری که چند سال قبل احمدی نژاد میخواست انجام دهد ،و با موشک ماهواره های امریکا را سرنگون کند ؟ آنهم توسط یک میمون ؟ ،،،،،نخند ،،، مگر یادت رفته ؟،،، خنده دارد ،،،،،؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر