بازدید 4324

تهیه فهرست کتب مرجع علوم پزشکی تا چندماه آینده

کد خبر: ۷۷۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ 14 February 2018

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به نهایی‌شدن فهرست کتب مرجع علوم پزشکی در چند ماه آینده، تاکید کرد: در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی نیازهای منطقه‌ای به نیروهای تخصصی در حال بررسی است و برش منطقه‌ای این محاسبات نیز به زودی نهایی می‌شود.

به گزارش آنا، از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، نشست روسا و معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه آمایشی 1 برگزار شد. معاون آموزشی وزارت بهداشت در ارتباط مجازی با این نشست از مسئولان دانشگاه‌ها خواست سال 97 را به استقرار برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اختصاص دهند.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در ارتباط ویدئو کنفرانس با نشست کلان منطقه 1 آمایشی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گفت: حدود 20 هزار دانشجو و 1600 عضو هیات علمی در منطقه آمایشی 1 حضور دارند و بخشی از آموزش علوم پزشکی کشور با همکاری مدیران دانشگاه‌های کلان منطقه در منطقه 1 آمایشی پیگیری می‌شود.

وی گفت: حجم کار حوزه آموزش در ستاد و دانشگاه‌ها بالاست، از روسای دانشگاه‌های کلان منطقه آمایشی 1 می‌خواهیم که معاونان آموزشی دانشگاه‌ها را در انجام وظایف محوله و اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حمایت کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در چند دهه گذشته تلاش‌های ارزشمندی در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور صورت گرفته که برخی عملیاتی شده و برخی به این مرحله نرسیده است. با نگاهی به این تاریخچه می‌بینید که کمتر برنامه جامعی در حوزه آموزش علوم پزشکی داشته‌ایم که با نگاهی آینده‌نگارانه و کل‌نگر به برنامه‌ریزی برای ارتقای این حوزه بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های نظام سلامت باید باتوجه به نیازهای واقعی و با رویکرد آینده‌نگاری تدوین شود و چنانچه در مدیران در سطوح مختلف این حوزه تعهد برای اجرایی سازی برنامه‌ها ایجاد شود می‌توان به اثربخشی آن امید داشت.

لاریجانی جلب مشارکت‌های محیطی در برنامه‌ریزی‌های نظام سلامت را نکته‌ای کلیدی در موفقیت این حوزه خواند و گفت: در بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در تمامی مراحل تدوین، اجرا و ارزیابی خود دانشگاه‌ها دخیل بوده‌اند و این نکته‌ای است که بسیاری از مسئولین دانشگاه‌ها بر آن اذعان دارند.

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی که در سطح یک وزاتخانه تدوین می‌شود برای ماندگاری و تعهد اجرا لازم است در نهادهای سیاستگذار ملی مورد تصویب قرار گیرد و خوشبختانه طی چندسال گذشته در برنامه آمایش سرزمینی و اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی این اتفاق افتاد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر این موضوع تاکید کرد که در بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به دنبال مشخص شدن مسیر دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمت ارتقای آموزش علوم پزشکی هستیم تا در سال‌های آینده با همکاری تمام دست اندرکاران حوزه این مسیر به خوبی دنبال شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی فقط برای رفع چالش‌های فعلی حوزه آموزش نیست گفت: تحقق این برنامه می‌تواند نیازهای آتی حوزه را نیز تامین کند و لازم است مسئولین دانشگاه‌ها در قسمت‌هایی که با چالش مواجه هستند تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌های ملی اقدام بسته‌های تحول برای مناطق آمایشی و ستاد تدوین شد. این برنامه‌ها کاملا با نظر مسئولین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان مناطق تدوین شده و ممکن است برنامه مناطق مختلف تفاوت‌هایی با هم داشته باشد ولی یک جهت را دنبال کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر اهمیت مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های زیادی در این بدنه ارزشمند در دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند در پیگیری بسته‌های تحول و نوآوری کمک کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی، از مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خواست طرح‌های تحولی آموزش خود را به این مرکز ارسال کنند.

لاریجانی همچنین از نهایی‌شدن فهرست کتب مرجع علوم پزشکی در چند ماه آینده خبر داد و افزود: خوب است تمامی دانشگاه‌ها در این حوزه مشارکت کنند تا از همه دانشگاه‌ها کتبی در این حوزه وجود داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه محاسبات نیروی انسانی در سطح ملی انجام شده است، گفت: در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی نیازهای منطقه‌ای به نیروهای تخصصی در حال بررسی است و برش منطقه‌ای این محاسبات نیز به زودی نهایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در زمینه ماموریت‌گرایی خوب پیش رفته‌اند و در مکاتبه‌ای خواسته شده تا باتوجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها چنانچه می‌خواهند ماموریت جدیدی داشته باشند برای بازبینی فهرست ماموریت‌های واسپاری شده به مناطق اعلام کنند.

لاریجانی از پیشرفت دانشگاه‌ها در توسعه بین‌المللی آموزش علوم پزشکی و جذب دانشجوی خارجی سخن گفت و اظهار کرد: به همه دانشگاه‌ها اختیاراتی در حوزه بین‌الملل ابلاغ شده و لازم است از این ظرفیت برای توسعه دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی از توسعه آموزش مجازی در حوزه علوم پزشکی خبر داد و افزود: بسیاری از آزمون‌ها به صورت الکترونیک و با کمک مناطق آمایشی برگزار می‌شود. با راه‌اندازی سامانه LMS دانشگاه‌ها می‌توانند کلاس‌های درس خود را در این سامانه قرار دهند تا در تمام کشور در دسترس باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از مسئولان دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور خواست سال 97 را به استقرار برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اختصاص دهند و در مدت کوتاهی که تا پایان سال باقی است برای این کار برنامه‌ریزی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر