بازدید 37151
هزار و صد و بیست و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

روایت فیروزآبادی از تعداد حاضران در راهپیمایی ۲۵ خرداد ۸۸/پیامک عجیب قاضی‌پور به وزیر اقتصاد در مورد نرخ دلار/زاکانی: مبارزه با فساد از زیرمجموعه‌های نهاد رهبری آغاز شود/باهنر: مسئولان سمعک و عینک بگذارند!

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: جمشید بسم‌الله این دولت هم بازداشت شد/دولت اراده‌ای به افزایش قیمت ارز ندارد، اما سود می برد! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۷۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 14 February 2018

حمیدرضا بهرامی-تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روایت فیروزآبادی از تعداد حاضران در راهپیمایی ۲۵ خرداد ۸۸

سرلشگر فیروزآبادی، در گفت‌گو با فارس: همان روز [25 خرداد 88] جلسه شورایعالی امنیت ملی بود. من در مسیر جلسه 20 دقیقه در محدوده پل حافظ ایستادم و راهپیمایی را نگاه کردم. کاملا کار گروهکی بود. مردم اینطوری راهپیمایی نمی‌کنند. آدم‌ها به صورت دسته‌های دو سه نفره و با فاصله 4 متر از هم حرکت می‌کردند و با حرکات دست، علامت پیروزی نشان می‌دادند و برای داخل خانه‌ها و مغازه‌ها دست تکان می‌دادند. این یک شکل کاملا گروهکی بود. آدم‌هایی که من آنجا در تظاهرات دیدم غالبا جزو مردم عادی نبودند. مردم عادی اصلا بلد نیستند اینطوری راهپیمایی کنند. فردای آن روز آقای زنگنه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت گفت شما به 2 و نیم میلیون آدم گفتید خس وخاشاک. من گفتم آقای زنگنه عدد بلد نیست من این جمعیت را دیدم. 35 هزار نفر بیشتر نبودند. منتهی طوری چیده شده بودند که طول مسیر را پر کنند. بعد هم که آقای موسوی به میدان آزادی رفت و افراد دیگری هم کنار ایشان ایستادند و دستمال سبز به دست گرفتند و شعار دادند و حمایت همه رسانه‌ها و سران بیگانه را هم به دنبال داشتند.

خاتمی: به آرزوی برگزاری رفراندم نخواهید رسید


آیت‌الله احمد خاتمی در واکنس به موج‌سازی رسانه‌ها در خصوص طرح ماجرای رفراندم از سوی رئیس‌جمهور گفت: بنده به شبکه‌ دولتی ضد اسلامی، ضد ایرانی و به ضدانقلاب فراری که دلخوش به برخی اظهارنظرها شده‌اند می‌گویم که آن‌ها هرگز به آرزوی خود برای رفراندوم و همه‌پرسی عمومی نخواهند رسید. وی با بیان اینکه این جریان می‌خواهد سفره اسلام، ولایت‌فقیه را با رفراندوم جمع کند، به اصل 177 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: رؤیای ضدانقلاب در این زمینه هیچ‌گاه محقق نخواهد شد و اسلام و اهل‌بیت در این کشور ماندنی است.

موج دوم اعتراضات احمدی‌نژاد به دستگاه قضایی


کمی پس از فروکش کردن موج اعتراضات جریان احمدی‌نژاد علیه دستگاه قضا، محمود احمدی‌نژاد امروز مقابل دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی حاضر شد و به طرح دوباره انتقادات شدیدش از دستگاه قضا پرداخت. تعدادی از حامیان احمدی نژاد و مشایی، این دو نفر را تا مقابل دادگاه تجدیدنظر استان تهران (محل برگزاری دادگاه حمید بقایی) با سر دادن شعار الله اکبر همراهی کردند. «احمدی احمدی، حمایتت می‌کنیم»، «فقر و فساد و تبعیض، احمدی نژاد بپا خیز» و «احمدی قهرمان، یاور مستضعفان» دیگر شعارهایی است که این افراد سر می دادند.

ناجا و دادستانی در ماجرای تجاوز به دانش‌آموز ۹ ساله به جایی نرسیدند


رئیس آموزش و پرورش پیرانشهر درباره خبر تجاوز به دانش‌آموز پیرانشهری و اخراجش از مدرسه در پی این حادثه توضیحاتی ارائه کرد. سلیمان پناهنده، رییس آموزش و پرورش پیرانشهر در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به خبر اخراج دختر ۹ ساله از مدرسه پس از تجاوز به وی در پیرانشهر گفت: از آنجایی که گفته شده بحث تجاوز یا تعرض در بیرون از مدرسه رخ داده به ما مربوط نمی‌شود و دستگاه های مربوطه از جمله نیروی انتظامی و دادستانی موضوع را برررسی کردند و چیزی هم عایدشان نشد. بحث اخراج دانش آموز هم از مدرسه کذب است. وی افزود: ماجرا از این قرار است؛ سرپرست دانش آموز (پدربزرگ) با اصرار، پرونده او را جهت تحت پوشش قرار دادن بهزیستی تحویل گرفته و با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه با مهاباد، در حاضر این دانش آموز در شهرستان مهاباد در حال تحصیل است و تحت پوشش بهزیستی قرار دارد.

اگر هوس رفراندم دارید درخصوص معیشت مردم رفراندم برگزار کنید


آیت الله نوری همدانی نسبت به سخنان اخیر برخی مسئولان واکنش نشان داد و گفت: اگر هوس برگزاری رفراندوم دارید، در خصوص معیشت مردم رفراندوم برگزار کنید. این مرجع تقلید در خصوص مسأله رفراندوم که یکی از مسئولان مطرح کرده بود، عنوان داشت: جمهوری اسلامی یکبار رفراندوم را انجام داد و مردم با آرای بسیار بالا این نظام را قبول کردند و همان مردم که به این نظام رای دادند روز ۲۲ بهمن حضور یافتند. همین حضور برای تائید نظام کافی است لذا لازم است فردی که صحبت می کند به قانون اساسی ما مراجعه کند و بداند رفراندوم در چه زمانی انجام می گیرد. این مرجع تقلید در پایان یادآور شد: اگر هوس رفراندوم دارید، در مورد معیشت مردم رفراندوم برگزار کنید، صندوقی بگذارید و آرای مردم را اخذ کنید.

دادستان تهران: دخالت و اظهار نظر در پرونده قضایی سید امامی اشکال دارد


عباس جعفری دولت آبادی گفت: برخی در قضیه خودکشی سید امامی علی رغم اینکه پزشکی قانونی، قاضی ویژه دادسرای جنایی و خانواده متوفی اعلام کردند که این موضوع خودکشی است کماکان فرافکنی و تشکیک می کنند. مسئولین و کسانی که در این باب اظهار نظر می کنند توجه داشته باشند که این موضوع یک پرونده قضایی است و دخالت واظهار نظر درپرونده قضایی اشکال دارد.وی تصریح کرد: برخی به رغم اینکه هم پزشکی قانونی و هم قاضی ویژه دادسرای جنایی و هم خانواده متوفی اعلام کرده اند که این موضوع خودکشی بوده است؛ کماکان فرافکنی و تشکیک می کنند، در واقع این خودکشی رخ داده و در گزارش کالبد شکافی پزشکی قانونی وجود دارد.جعفری دولت آبادی با بیان اینکه اظهار نظرهایی که در این رابطه می شود ناشی از بی اطلاعی از امور پرونده است، گفت: مسئولین و کسانی که در این باب اظهار نظر می کنند، توجه داشته باشند که این موضوع یک پرونده قضایی است و اظهارنظر و دخالت در امر قضایی اشکال دارد.

کاوه مدنی نه بازداشت شده نه بازجویی


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره خبر بازداشت کاوه مدنی و پرونده سیدامامی گفت: کاوه مدنی بازداشت نشده اصلا بازجویی هم نشده است. از پرونده آقای سیدامامی هم اطلاعی ندارم. ما پرونده را دنبال می‌کنیم ولی مسائل باید از کانال‌های خودش پیگیری شود. الان نمی‌شود جزییات را گفت ما دنبال این هستیم که از کانال‌های ذیربط این موضوعات را پیگیری کنیم.

جمشید بسم‌الله این دولت هم بازداشت شد


سردار حسین رحیمی ظهر امروز در عملیات دستگیری مخلان بازار ارز اظهار کرد: مأموران پلیس آکاهی عملیات برخورد با مخلان بازار ارز را در دستورکار قراردادند. به گفته وی، این عملیات با هماهنگی بانک مرکزی و مأموران پلیس تهران انجام شده است و در جریان آن کارشناسان بانک مرکزی وارد بازار ارز شده و مجوز صرافی‌ها و عرضه‌کنندکان ارز را بررسی و در ادامه مأموران با نظر کارشناسان اقدام به برخورد با فروشندگان غیرمجاز و پلمپ صرافی‌های متخلف کردند.رحیمی درباره اینکه آیا "جمشید بسم الله" نیز در این عملیات دستگیر شده یا خیر، گفت: فردی به نام «س» که جایگزین این فرد شده بود در عملیات امروز دستگیر شد.

ظریف: موبایلم هنگام مذاکرات به خاطر شنود مثل اتو داغ می‌شد


محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با جام‌جم در پاسخ به این که «بحث‌هایی در مورد استفاده شما از شبکه‌های اجتماعی می‌شود. بحث بر سر این است که سرویس‌های امنیتی بیگانه به‌دنبال دسترسی به حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اینترنتی هستند. با توجه به این‌که از شبکه‌های فیلتر شده استفاده می‌کنید و احتمالا نیاز به فیلترشکن دارید، نگران این حملات سایبری نیستید؟» گفت: از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم، وزارت خارجه به دلیل وظایفش امکانات ویژه‌ای برای استفاده از اینترنت دارد. طبیعتا استفاده از فیلترشکن همراه با تهدیدهای امنیتی است، البته باید توجه داشته باشیم در دنیای کنونی اگر احساس می‌کنید حتی با ایمیل می‌توانید (حال با فیلتر شکن یا بدون آن) از تعرض در امان باشید، اشتباه است لذا با علم به این باید این کار را انجام دهید. وزارت خارجه به عنوان دستگاهی که همیشه دو سیستم مجازی کشف و محرمانه داشته است، معمولا کارگزاران سیاست خارجی کاملا نگرش جداسازی این دو را از هم دارند و این دقت را به خرج می‌دهند. برای یک نفر در وزارت خارجه ورود به همه اینها باید همراه با این آگاهی باشد مبنی بر این‌که تمام اطلاعات در چنین فضایی می‌تواند در دسترس دیگران باشد و علی‌القاعده هم هست. بعضی وقت‌ها سوال می‌کنیم چند دستگاه جاسوسی در جهت تعرض به سیستم ما تلاش می‌کنند، چرا که خود جاسوسی را مفروض می‌گیریم اما در مورد تعدادش صحبت داریم. زمانی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود بعضی روزها در محیط مذاکره تلفن من مانند اتو داغ بود و سایر مذاکره‌کنندگان نیز مشکل مشابهی داشتند. این قبیل اتفاقات نشان‌دهنده این است که میزان تلاش برای تعرض به موضوعات داخلی ما زیاد است. لذا این اتفاق نیاز به ذهنیت فعال جداسازی امور کشف از امور محرمانه دارد.

مطالبه حقوق شهدای منا در توافقنامه حج ۹۷

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت: ما نسبت به دریافت دیه شهدای حادثه منا پافشاری می‌کنیم. در متن مذاکرات و توافقنامه حج سال ۹۷ به دیه شهدای منا و مسجد الحرام براساس قاعده «قتیل‌الزحام»، اشاره شده و مطالبات ایران از کشور عربستان به وضوح مطرح شده است بنابراین کشور عربستان متعهد می‌شود نسبت به احقاق حق این زائران اقدام کند. به زودی پرداخت دیه شهدای مسجد الحرام از جانب عربستان از طریق سازمان حج و زیارت به خانواده قربانیان پرداخت میشود.ایرنا

توضیحات آشنا درباره پیشنهاد رئیس جمهور درخصوص رفراندوم

حسام‌الدین آشنا رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در توییتر خود توضیحاتی درباره سخنان اخیر حسن روحانی مبنی بر توجه به اصل 59 قانون اساسی نوشت. رئیس جمهور در 22 بهمن: "اگر جایی ما با هم بحث داریم باید به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم"، اصل 59 قانون اساسی می‌گوید در برخی موارد قانون‌گذاری و اعمال قوه مقننه در مسایل مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، مراجعه به آرای مستقیم مردم است. متن اصل 59 قانون اساسی: در مسائل بسیار مهم اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آرای عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد. شورای نگهبان در اسفند 1381 اعلام کرد مصوبه مجلس در مورد همه پرسی باید به تصویب شورای نگهبان برسد. با این اوصاف نه ارزیابی سخنگوی محترم چندان دقیق است و نه پیش بینی سخنران موقر چندان مقرون به صلاح و سداد.

تا صبح کسی از فوت سیدامامی خبر نداشت


فاطمه ذالقدر، نماینده عضو فراکسیون محیط زیست مجلس، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز فراکسیون محیط زیست مجلس با مسئولان قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان محیط زیست، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمورد علت بازداشت فعالان محیط زیست و خودکشی سیدکاووس سیدامامی گفت: گویا آقای سیدامامی در حین بازجویی‌ها خواستار موکول شدن بازجویی به روز بعد شده و پس از آن به اتاق خود رفته و دست به خودکشی زده است. به نظر می‌رسد، مسئولان پس از ورود این فعال محیط زیست به اتاقش، موضوع را کنترل نکرده و تا فردا صبح که برای بردن صبحانه به اتاق او می‌روند، متوجه درگذشت این فعال محیط زیست نشده‌اند. بنابر توضیحاتی که مسئولان و معاون پارلمانی وزارت اطلاعات ارائه کرد، این وزارتخانه چندان در جریان امور نبوده و البته نامه‌نگاری‌ها و هماهنگی‌هایی داشته اما از آن‌جا که اطلاعات سپاه از ابتدا درگیر پرونده بوده، مسئولان وزارت اطلاعات ورود چندانی نداشتند. نماینده‌ها در این جلسه تاکید کردند چون سازمان زندان‌ها زیرنظر قوه قضاییه است، باید این قوه جوابگو باشد./ ایلنا

گزارشی از بازداشت یک دانشجو در حوادث اخیر دریافت شده است!


فاطمه سعیدی، در پاسخ به این که آیا همچنان از دانشجویانی که در حوادث اخیر دستیگر شده‌اند کسی در بازداشت است، گفت: طبق آخرین گزارشی که از وزارت‌خانه‌های علوم و اطلاعات گرفتم و همچنین در بازدیدی که از زندان اوین داشتم باید بگویم هیچ دانشجوی بازداشتی در زندان نیست. وی اظهار داشت: دربازدیدی که از اوین داشتیم رئیس سازمان زندان‌ها گفت که هیچ دانشجوی بازداشتی در زندان‌های کشور نیست و همه دانشجویان آزاد شده‌اند ولی در روزهای اخیر از طرف دوستان و هم دانشگاهیان یک نفر از دانشجویان و همچنین فضای مجازی به من اعلام شده که یکی از دانشجویان در بازداشت است. سعیدی ادامه داد: من برای این مورد پیگیری‌های داشتم ولی به نتیجه نرسیده‌ام که اعلام کنم این دانشجو در بازداشت است یا نیست، از طریق وزارت علوم هم پیگیری‌های داشته‌ام که آنها اعلام کردند همه دانشجویان آزاد شده اند. وی خاطر نشان کرد: البته هنوز مشخص نیست این دانشجو در حوادث اخیر دستگیر شده است یا قبل از این حوادث در زندان بوده است، اما بررسی‌ها را تا رسیدن به نتیجه ادامه می‌دهم ونتیجه را به اطلاع عموم می‌رسانم./ فام‌نیوز

دولت اراده‌ای به افزایش قیمت ارز ندارد، اما سود میبرد!


محمدقسیم عثمانی عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس گفت: افزایش نرخ ارز عوامل متعددی دارد و برخی از این عوامل، عوامل واقعی هستند و برخی دیگر عوامل غیرواقعی و غیرارادی است که بخش دوم در این مقطع بیشترین اثرگذاری را دارد. افزایش عرضه هم وجود داشته است بنابراین از جانب عرضه ارز ما مشکلی نمی‌بینیم. معتقدم آن تقاضایی که فشار می‌آورد و وضعیت ارز را بالا می‌برد، تقاضای ناشی از انتقال پول‌های سرگردان به سمت بازار ارز است، این افراد ارز می‌خرند تا با یک قیمت بالاتر بفروشند که این موضوع نظام ارزی کشور را با مشکل مواجه کرده است. به نظر بنده دولت اراده‌ای به افزایش قیمت ارز ندارد، اما اگر هم ارز افزایش پیدا کند دولت از این محل استفاده می‌کند./ میزان

فرماندارى تبريز به يك بازنشسته رسيد


شعار جوانگرایی مدیران با احتمال انتصاب فردی که ۱۸ سال پیش بازنشسته شده است. شنیده ها حاکی از آن است که گزینه نهایی تصدی فرمانداری تبریز، فردی است که نه تنها سابقه حضور در مجموعه وزارت کشور را ندارد ، بلکه ۱۸ سال پیش از یک نهاد نظامی بازنشسته شده است. این امر در حالی صورت می گیرد که پیشتر مسئولان مختلف دولت و خصوصا رئیس جمهور به بهره گیری از مدیران جوان تر و تغییر نسل مدیران تاکید کرده بودند./اصلاحات

پیامک عجیب قاضی‌پور به وزیر اقتصاد در مورد نرخ دلار

نادر قاضی‌پور نماینده جنجالی مجلس در پیامکی عجیب به کرباسیان وزیر اقتصاد از روند رو به رشد قیمت ارز انتقاد کرد. قاضی‌پور وضعیت فعلی بازار ارز را به سقوط دولت انقلابی سالوادور آلنده در شیلی (در سال ۱۹۷۰) تشبیه کرده و به دولت هشدار جدی داده است!

 

روایت فیروزآبادی از تعداد حاضران در راهپیمایی ۲۵ خرداد ۸۸/پیامک عجیب قاضی‌پور به وزیر اقتصاد در مورد نرخ دلار/زاکانی: مبارزه با فساد از زیرمجموعه‌های نهاد رهبری آغاز شود/باهنر: مسئولان سمعک و عینک بگذارند!

هنوز به پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان ورود نکرده‌ام

استاندار اصفهان درباره پیگیری پرونده‌های اسیدپاشی اصفهان گفت: تاکنون به این مسأله ورود نکرده‌ام. محسن مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بعد از استاندار شدن به پرونده اسید پاشی‌ها در استان اصفهان ورود کرده است یا خیر، گفت: تا این لحظه به این مسأله ورود نکرده‌ام. استاندار اصفهان کرد: ما مسائل بسیار داریم، آب، اشتغال، محیط زیست و سایر مسائل معظلات از موضوعاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./ایلنا

باهنر: مسئولان سمعک و عینک بگذارند!

باهنر با بیان اینکه مساله ارتقاء اقتدار جمهوری اسلامی مسأله کوچکی نیست که صورت گرفته است، تشریح کرد: اگر دشمنان اقدام نظامی نمی‌کنند به این دلیل نیست که نمی‌خواهند اگر یک لحظه فکر کنند ‌می‌توانند با عملیات نظامی تغییری حاصل کنند معطل نمی‌کنند اینکه کاری نمی‌کنند برای این است که می‌دانند که نمی‌توانند. وی با بیان اینکه ما در بخش‌هایی مانند اصلاح نظام اداری، مبارزه با فساد، رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی کمبود جدی داریم، تأکید کرد: باید برای رفع این مشکلات دست به دست هم دهیم. اگر مسئولان چشمشان ضعیف است عینک بگذارند اگر گوششان کم شنواست سمعک بگذارند و پیام مردم را بشنوند و به مطالبات مردم پاسخ دهند./ایلنا

اظهارات بقایی پس از پایان دادگاه

حمید بقایی در پایان چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده‌‌اش در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با بیان اینکه در جلسه امروز درباره دانشگاه ایرانیان صحبت شد، گفت: در این جلسه اثبات کردیم نهاد ریاست جمهوری اسناد کذب ارایه کرده و بی جهت به دولت قبل اتهام زده است و در این راستا مستندات خود را ارائه کردیم.وی با بیان اینکه جلسه بعدی رسیدگی به شنبه آینده موکول شد، اظهار کرد: فشردگی جلسات امکان دفاع را از ما گرفته است و باعث می‌شود این ابهام به وجود بیاید که آیا رای از پیش صادر شده است و اینها تشریفات ظاهری است. بقایی تأکید کرد: چه ضرورتی دارد که جلسه امروز چهارشنبه باشد و جلسه بعدی شنبه؟ چگونه در این فرصت کوتاه مستندات خود را ارایه کنیم؟ هرچند دفاعیات ما کامل است.معاون رییس دولت دهم با اشاره به اتهام مربوط به برداشت‌های غیرقانونی در دانشگاه ایرانیان خاطرنشان کرد: به ما اتهام می‌زنند که برداشت‌ها غیرقانونی بوده است در حالی که این برداشت‌ها بر اساس مصوبه دولت بوده است و بنده هیچ دستوری ندادم./ایلنا

 واکنش عارف به انتصاب ابوترابی فرد

محمدرضا عارف در واکنش به انتصاب حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به امامت نماز جمعه تهران در توئیتر خود نوشت:‌ با تبریک انتصاب حاج‌ آقای‌ ابوترابی‌‌ به‌ امامت‌ جمعه‌ تهران، امیدوارم ایشان‌ بتوانند‌ در غنا بخشیدن‌ به‌ خطبه‌های نماز جمعه‌‌ مانند اوایل‌ انقلاب‌‌ که‌ شخصیت‌هایی همچون‌ آیت‌الله‌ طالقانی باعث حضور جوانان‌ درنماز جمعه شدند، تأثیرگذار باشند. با شناختی‌که از ایشان‌ دارم تحقق این‌ خواسته‌ دور از انتظار نیست./ایلنا

مبارزه با فساد از زیرمجموعه‌های نهاد رهبری آغاز شود

علیرضا زاکانی، با تأکید بر اینکه فاسد، فاسد است و فساد در هر گروه، جریان و دستگاهی ممکن است وجود داشته باشد، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند در کشورهای دیگر فساد وجود ندارد، اما باید بگویم که بخشی از این موارد در کشورهای دیگر نهادینه شده است و آن را قانونی کرده‌اند. لذا آن‌ها پورسانت و امکانات لازم را دارند اما ما این موارد را فساد و فسادآور می‌دانیم. ولی نکته قابل تاملی که وجود دارد این است که در کشور «شفافیت» وجود ندارد. اگر شفافیت به وجود بیاید، بخش زیادی از این فساد‌ها کاهش پیدا می‌کند. متاسفانه در کشور ما اقتدار لازم برای برخورد با پرونده‌های فساد وجود ندارد و پرونده‌های فساد را همانند سایر پرونده‌ها می‌دانند. من معتقدم فاسد نباید احساس امنیت کند.این فعال سیاسی با بیان اینکه قانون‌های مبارزه با فساد در کشور ما باید مورد بازنگری قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: معتقدم نکات و نقاط مبارزه با فساد را باید از راس و بزرگترین منبع‌های فساد شروع کرد و اگر این کار آغاز شود، بسیاری از مشکلات قطعا حل خواهد شد.زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست شفافیت و احیانا مبارزه با فساد از دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های رهبری آغاز شود تا هم مردم بهتر در جریان امور قرار بگیرند و هم مسئولین حساب کار دستشان بیاید، گفت: من معتقدم حتما این کار باید انجام شود زیرا این موضوع می‌تواند حاکی از یک نقطه قوت باشد. به معنای دیگر این شفافیت نه تنها مضموم نیست، بلکه بسیار هم مطلوب است. رهبر انقلاب نیز هیچ‌گاه این موضوع را خط قرمز نمی‌داند. به طور مثال چند سال گذشته ما می‌خواستیم از قوه قضاییه تحقیق و تفحص انجام دهیم، اما قوه قضاییه مقاومت می‌کرد و می‌گفت ما زیر نظر رهبری هستیم، اما رهبر انقلاب سه بار بر تحقیق و تفحص تاکید کرده و راه را برای ما باز کردند. یا در خصوص موارد و مسائل مختلف دیگری مانند صداوسیما و غیره، رهبری همواره از بحث تحقیق و تفحص مبارزه با فساد، حمایت‌های خوبی انجام دادند./رویداد 24

درصد بالایی از تخلفات کشور ناشی از رانت و اراضی است که به افراد داده شد


رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: درصد بالایی از خطاها و تخلفات کشور ناشی از رانتی است که از قبل تسهیلات و زمین‌هایی که به افراد داده شده، به وجود آمده است. غلامرضا تاجگردون در جلسه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از بند ۳ تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۹۷، گفت: همه ما شاهد نقض قانون در شهرها و روستاها هستیم. از منتقدان و نمایندگانی که اخطار دادند تعجب می‌کنم. کدام شرع می‌گوید زمینی که برای کار کشاورزی و سایر کاربری‌ها به افراد داده شد جزء ملک شخصی افراد باشد و در آن ویلا بسازند.نماینده مردم گچساران در مجلس افزود: زمین‌هایی با متراژهای مختلف به افراد داده شد ولی بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز نتوانستیم حق بیت‌المال را به دولت باز گردانیم./ایسنا

آقای روحانی علیکم به جهانگیری!


نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در تذکری با بیان این‌که تیم اقتصادی دولت فاقد قدرت و توانمندی لازم است، از رییس‌جمهور خواست که از نیروهایی همچون معاون اول خود استفاده کند و گفت: آقای روحانی علیکم به جهانگیری.محمدجواد فتحی در جریان نشست علنی نوبت بعد از ظهر امروز مجلس شورای اسلامی در یک تذکر شفاهی به رئیس‌جمهور در موضوع ریزگردهای خوزستان،اعلام کرد: خوزستان مهم‌ترین سند افتخار کشور است و این وضعیت مقابله با ریزگردها به هیچ نتیجه‌ای منتج نمی‌شود.وی افزود: این نیاز به عزم جدی دارد که مجلس هم با بودجه‌ای که به این موضوع اختصاص می‌دهد، می‌تواند آن را برطرف کند.نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین در تذکر دیگری به وزیر کار و رفاه اجتماعی،‌ گفت: عملیاتی شدن پروژه بیمارستان میلاد ۲ در جنوب شهر تهران که برای 5 میلیون نفر مردم اسلامشهر، ری و جنوب استان تهران قابل بهره‌برداری خواهد بود، تسریع شود.

او اضافه کرد: همچنین لازم است در ایجاد بیمارستان جایگزین هفت تیر شهر ری و نیز در ساخت بیمارستان پردیس تسریع شود.نایب رییس نخست مجمع نمایندگان استان تهران در تذکری دیگر به وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: شهرستان ری با این قدمت تاریخی ساختمانی برای اداره ارشاد ندارد. او در ادامه خواستار تسریع در اتمام پرژوه مسکن مهر پردیس از سوی وزارت راه و شهرسازی شد و در ادامه بار دیگر به موضوع ریزگردها در استان خوزستان اشاره کرد و خواستار توجه به این مهم شد. فتحی در پایان تصریح کرد: لازم است ذهن رئیس‌جمهور را به این سمت متمایل کنم که تیم اقتصادی دولت قوی نیست. تیم اقتصادی نیاز دارد به شخصیت آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور. آقای رئیس‌جمهور علیکم به جهانگیری./نامه نیوز

توصیه سیدمهدی طباطبایی به ابوترابی‌فرد


حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی با استقبال از انتصاب حجت‌الاسلام ابوترابی فرد به عنوان امام جمعه تهران، به خبرآنلاین گفت: آقای ابوترابی فرد در یک کلمه مسلمانی آگاه به امور سیاسی، دینی و اجتماعی است و حضورشان در جایگاه امام جمعه‌ای تهران برای آبرو دادن و حفظ آبروی مسند نماز جمعه مناسب و مفید است.وی با اشاره به آشنایی قدیمی خود با امام جمعه جدید تهران، گفت:ایشان مردی سلیم النفس و زاهد و همیشه در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده است، امیدوارم خیر و برکت در خطبه های ایشان باشد. آقای ابوترابی با همه افراد و علایق سیاسی ارتباط دارد.منش سیاسی که از ایشان می شناسم و دیده ام این امیدواری را ایجاد می کند که خطبه های ایشان محصول این نوع ارتباطات باشد.این استاد اخلاق تاکید کرد: خوشبختانه آقای ابوترابی فرد به خوبی در جریان امور سیاسی کشور است و می تواند تحلیل ها و نگاه واقع بینانه تری به مسائل روز داشته باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز بر ضرورت ارتباط ائمه جمعه با مردم تاکید کرد و گفت: امروز مردم این توقع و انتظار را دارند که ائمه جمعه با آنها حشر و نشر و نشست و برخاست داشته باشد و پای درد و دل های مردم بنشیند و حصاری بین آنها و مردم نباشد. من این هشدار و نصیحت را به ائمه جمعه می کنم که ابهت خود را در جدایی از مردم و فاصله گرفتن از توده مردم و جلوتر از میله ها و حصارکشی های نماز جمعه بودن نبینند.وی تصریح کرد: زمانی ائمه جمعه های ما ابهت سیاسی داشتند و تحلیل های واقع بینانه از مباحث سیاسی کشور داشتند ولی متاسفانه برخی خودخواهی ها و تندروی ها سبب شده است که این واقع بینی و ابهت سیاسی در خطبه های نماز جمعه کمرنگ شود.طباطبایی گفت: امیدوارم آقای ابوترابی فرد در خطبه های خود درباره مسائل اقتصادی مردم و مباحث سیاسی روز با آگاهی دقیق اظهارنظر کند و در جهت آگاهی دادن به مردم باشد.چرا كه ايشان ارتباط خوب و منظمي با مردم دارند و بين مردم بوده اند./خبرآنلاین

 پیشنهادهای صریح کرباسچی به روحانی

حسن روحاني رئیس جمهور طی سخنرانی خود در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب سر و صدای بسیاری به پا کرد. او از ضرورت استفاده از ظرفیت های قانونی همچون اصل 59 قانون اساسی و فرمان 8 ماده ای امام برای حل و فصل اختلافات و مشکلات سخن گفت. این سخنان اگرچه بسیار جذاب بود و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت اما دو گروه مخالف نیز داشت. نخست افرادی همچون عباسعلی کدخدایی که پیشنهاد روحانی را کارشناسی نشده خواندند و دوم، اصلاح طلبانی که تاکیدهای چندباره روحانی بر امکان استفاده از همه پرسی را نوعی فرافکنی تعبیر کردند.غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران از جمله افرادی است که در گروه دوم جای می گیرد و معتقد است که حرف های روحانی مصداق «آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد» است.کرباسچی گفت: این حرف های آقای روحانی مصداق «آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد» است. درست است که ایشان هم تحت فشارهای بسیار سیاسی و تبلیغاتی قرار دارد اما باید رودربایستی ها را کنا گذاشته و با توجه به اختیاراتش عمل کند. باید از نیروهایی توانمند استفاده کند. متاسفانه امروز بخشي از نيروهاي قطار انقلاب درايستگاه دولت پياده شده‌اند. بهتر است كه دولت در گام نخست درمحدوده سازماني خود نيروها را سوار قطار انقلاب كند. یا حداقل قدیمی تر ها را به واگن های عقب تر فرستاده و اجازه دهد که جوانان لوکوموتیو را برانند. نیروهای بالاتر از 60 سال حتی از نظر جسمانی نیز توان کار موثر ندارند. لازم است که در مقام عمل نیز همین رویکردی که از آن صحبت می کنند را داشته باشند و جوان‌ها را در سمت‌هاي مختلف قرار دهند. طبیعتا اگر نيروي جوان و تازه‌نفس و باانگيزه روي كار بيايد، تحولي ايجاد و اعتماد مردم به مسوولان كشور بيشتر مي‌شود.خود آقای روحانی تاکید کردند که هر کسی به قانون اساسی پایبند است، انقلابی است. به این ترتیب اجازه دهند این همه جوان انقلابی توانایی خود را نشان دهد./نامه نیوز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۹
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۸۴
رئیس جمهوری پارلمانی بشه .اینو به رفراندوم بزارید .ازدست روحانی هم راحت میشید این جوری.
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
روحانى كه با راى خودمون اومده و با راى خودمون رفتنيه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
خیلی چیزهای دیگه واجب تر از ریاست جمهوری است که باید پارلمانی بشه.
آقای فیروز آبادی. بالاترین مقام مملکت اذعان دارند که مردم از بی عدالتی رنج می برند حالا شما برگشتید به 8سال پیش و عدد و ارقام ارایه میکنید. راه حل از بن بست اقتصادی ورفع بی عدالتی ارایه نمایید وبا مردم برای حل مشکلات همراه شوید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
آقای فیروز آبادی باید بگویند 35 هزار نفر چه کسانی هستند؟ مردم عادی نیستند پس غیرعادی هستند؟
تعذیف شما از مردم عادی چیست؟
من عمیقا معتقد هستم هر فرد از آحاد جامعه حقی برابر با دیگران دارد. به همان اندازه که اقای فیروز آبادی حق دارند من هم حق دارم و هر کسی که در این کشور است حق دارد. بقول امام راحل نه یک کلام بیشتر و نه یک کلام کمتر
متاسفانه پول ملی ما اونقدر بی ارزش شده است که اگر بخواهی از یک اسکناس یک هزارتومانی فتوکپی رنگی بگیری باید دوهزارتومان پرداخت کنی!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
خوب کپی سیاه سفبد بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
ناشناس ساعت 7:42 خیلی بی مزه ولوس تشریف دارین...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
خوب بهتر پول جعلی دیگه وارد بازار نمیشه
همینطور مشاوره میدی فیروز آبادی؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
تخصص فیروز آبادی چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
افتاب پرست جاسوس
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
اونم با همین ریاضیات ضعیف؟
آقاى مهندس زنگنه عدد بلد نيستى برادر! گوش كن به حرف سردار. قضيه مارمولك جاسوس رو هم حتماً باور نكردى آقاى زنگنه، نه؟ خيلى ساده اى برادر. باور كن.
جهانگیری علیکم به استعفاء
رفراندوم در باره معیشت یعنی چه ؟ یعنی رفراندم برگزار شه که آیا معیشت می خواهید یا نه ؟ یا به اینصورت که ثروت کشور که باید صرف معیشت مردم بشه خرج کشورهای دیگه نشه ؟ قاعدتا منظورشون این آخریه نبوده
یه رفراندم برگزار کنید که آیا حاضرید ثروت کشور که باید برای مردم هزینه شه صرف کشورهای دیگه بشه ؟؟ این رفراندم در مورد معیشته وعلت اصلی مشکل معیشتی مردم هم موردسوال قرار گرفته . بسم الله ...
رفراندوم یعنی همه پرسی یعنی نظر مردم چرااز نظر مردم این همه واهمه دارن؟
آقای احمد خاتمی اجازه دهید لااقل یک بار هم که شده مردم خودشان با شرکت در رفراندم حرف خود را بزنند.
داره سناریویی خراب کردن روحانی اجرا میشه ولی اینبار اخر داستان تماشایی و جالب خواهد بود ؟؟؟! حالا انسان میفهمه احمدی نژاد از دست این جناح اصولگرا چی کشیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
انشا الله مردم عاقل باشند
جناب احمد خاتمی در عالم سیاست « هرگز» وجودندارد وهیچ چیز دائمی نیست
اقاي خاتمي ونوريمگر شما به پشتيباني مردم شك داريد
مشکل اقتصادی با رفراندوم حل نمی شود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
می شود شما راه حلتان را بگویید ما هم بفهیم رفراندوم هر چه بد باشد مسیری را طی می کند که فرد قدرت خود را از دست می دهد و ان قدرت به جمع می رسد این به ان معتاست که کسی نمی تواند اسکله داشده باشد یعنی کسی نمی تواند پول بی شناسنامه داشته باشد .یعنی برچسیده شدن رانت یعنی حذف چاپلوسی ..... همه اینها از مسیرحکومت اگثریت می گذرد نه از یک جمع خودی و عیر خودی
چرا اینقدر از روحانی ناراحت هستید . چرا از مردم نمی پرسید که آیا از بودجه اختصاصی 8230میلیارد تومان . چرا این پول را برای ساخت هشت هزار بیمارستان خرج نمیکنید ؟
از مردم همپرسی کنید که حاضر میشوید هزینه ای که در سوریه خرج میکنیم بااجازه شما ملت نباشد . آیا ملت خصوصی سازی را به اینشکل قبول دارید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
حق شما همون داعشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
نتیجه نظرسنحی تو آرای مثبت و منفی مشخص شد
من از همین سایت تابناک بعنوان یک شهروند ایرانی میپرسم عوض اینکه از روحانی پرس و جو و باز خواست کنیم که چرا بیکاری هست بهتر هست یا همپرسی کنیم که آیا پولهای که در ممالک دیگر خرج میشود را قبول دارید؟ . چرا باید منتخب خود ملت را به چالش بکشیم در صورتی عملکرد و خرج کرد روحانی هر وقت در معرض افکار سنجی مردم هست ماملت روحانی و دولتش را میتوانیم انتقاد کنیم درد بی درمان از جای دیگری هست که قابل پرسش نیست .
احمدی نژاد با حیله های گوناگون جرقه فتنه دیگری را در دیماه زد ولی با واکنش مردم انقلابی مزورانه به سوراخ خودش خزید حالا انگار آب از آسیاب افتاده!!
سیاستمدار های ما مثل جناب احمدی نژاد . چرا عملکرد هشت سال خودتان را نمیبینید . چرا وقتی زندان و محاکمه دوستان و بستگانت بیش آمده آشفته شدید. حرف شما در شرایط فعلی چه دردی از مردم دوا میکند . باز هم میخواهید بچه های احساسی مردم را گول بزنید . خدا راضی نمیشود . این رفتار سیاسی گذرا و هیجانی را تمام کنید . جوانان گول هیچکدام از افراد سیاسی که فقط حرفبا مطامع صرف سیاسی میزنند گوش نکنید اطرافشان را خالی کنید . تا دور و اطرافشان گوش شنوا دارید همین هست . حیف نیست وقت . بروید کتاب مطالعه کنید از این رفتار های دوگانه بهتر هست .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
چه کتابی را مطالعه کنیم استاد شما چیزیرا که اورندگان احمدی نژاد به اشتباه خود پی برده اند را هنوز نفهمید ه اید.
مطالعه می کنی کمی هم سرت را بالا بگیر و نتاج را ببین
آقا تورا خدا قسم میدم یکی بمن جواب بده در این بسته خبری ده بار کلمه عدالت را دیدم . واقعا منظورشان از عدالت چی هست . چی چیزی را میخواهید با عدالت باشد . مگر عدم اجرای عدالت که مد نظرشان هست تحقق یافتنی هست ؟ چرا اجرا نمیشه ؟ مگر افراد برگزیده با هزار پالایش اخلاقی سر ادارات و بنگاها و وزارت خانه ها نرفتند پس اشکال کار در چیست ؟ اشکال از رعایت نکردن قانون . دور زدن قانون . بالاتر از قانون بودن هست .
ظاهرا اصل 59 قانون اساسی اضافی است . همینو به رفراندم بذارید
حاج آقا نوری همدانی گرامی در هیچ کجای دنیا صد چیز را به رفراندوم نمیگذارند . مگر کار از اساس اشکال داشته باشد. ویا مگر قوانین نواقص داشته باشه یا تو اجرا به مشکل بربخورد . هیچوقت از مردم نمیپرسند آیا از معیشت زندگی راضی هستید یقیقنا چون معنای فراگیر و جنبه سیاسی دارد آنکسی هم که وضع مالیش خوب هست بخاطر تعرضات سیاسی به وضع موجود گلایه دارد و راضی نیست . ...
بفرمایید مرد و قولش از مردم بپرسید آیا از وضعیت معیشتی خودتان راضی هستید یقینا همه افراد متمکن هم راضی نیستند چرا . چون میگوید چرا هزار تومان من دوهزار تومان نمیشود . تورا خدا کسی که نظر علمی میدهد باید خیلی کارشناسی باشد . صد درصد مردم از وضعیت موجود راضی نیستند مقصر آقای روحانی هستند ؟ کارخانه دار که وضع مالی و رفاهی ایشان خوب هست پس چرا گلایه دارد . انگار افرادی هنوز در بحث سیاسی و رفراندوم و مردم سالاری و تعریف از قدرت . قانون و داشتن حزب ... هنوز سالیان درازی باید با هم به بحث و جدل بپردازند و متاسفانه این وسط مردم تاوانش را میپردازند .
از مردم از معیشت رفراندوم نگیرید رفراندوم از دادن یارانه مثل سوییس بگیرید از مردم بپرسید آیا دادن یارانه که تز مفلوکی بوده و احمدی نژاد بجای پرداخت به بهداشت و ذموزش و پروش و محطط زیست و درمان و با احتیاط به تولید داده میشد ولی ندادند آیا قبول دارید ؟
رفراندوم برگزار بشود چی می‌شود؟
پاسخ ها
رفراندوم
| Germany |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
نتیجه اش از قبل معلومه ۹۸ درصد با رای آری با وضعیت موجود توی دهان استکبار میزنند
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
رفراندوم میزان همبستگی مردم را در مشارکت سیاسی واجتماعی بالا می برد و خون تازه ای در جامعه
تزریق می کند وتشنگان قدر ت را متزلزل کرده وشیفتگان خدمت را امیدوار وارد میدان کار می کند.جوانان را
فعال وپیران را امیدوار می کند. و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
سر مردم را مدتی هم با این رفراندوم گرم میکنیم .
تا امروز فکر می کردم جزئ مردم عادی هستم. ممنون از آقای فیروز ابادی که ما را روشن کردید.
این روزها انقدر اخبار جنگ وحرف بی منطق وخبرخودکشی میخونم شبا خوابهای عجیب غریب میبینم،دیشب تا صبح خواب دیدم خودم دست تنها دارم با نیرو هوایی عراق میجنگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
حالا خوبه زنده موندی :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
شهادت مبارک عزیزم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
خوب می فهم چی می گی.
آشنا
| Russian Federation |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
حاجی منم بودم، ندیدمت
:))))))))
آقای رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی فقط اجرای یک اصل ازقانون اساسی را مطرح کردند ونگفتند چه چیزی باید به رفراندم گذاشته بشه . اما نمی دونم چرا یک عده اینقدر آشفته شدند . یک عده برگزای رفراندوم را تفسیربه کل کرد ه اند . یک عده آن را مربوط به حصر می دانند؟ تواین مملکت چه خبره که هرکسی با نظر خودش تفسیرمی کنه ؟ متاسفم از کسانیکه نمی دانند اصل نظام جز اصول لاینفک قانون اساسی هستند اما رفراندوم را تفیسر به تغییر اینگونه موارد می کنند. برای انتقاد از روحانی نیاز نیست که اینگونه آشفته شوند وتفسیر به رای کنند..
کی گفته در کشورهای دیگر پورسانت داریم کم کم فساد را هم قانونی کنیم تا مشکلش حل بشه دیگه اونوقت دیگه چیزی به نام فساد اقتصادی اصلا نداریم.
آقای خاتمی چرا رفراندوم را اینقدر نگرانند؟ خب بزارید رفراندوم بشه همه به رای اکثریت احترام میزارند . این مملکت متعلق به مردمشه .
مسولین خودش عامل اصلی گرانی و بیکاری و عدم تولید است . اصلاح طلبان باید جواب سیاست های دولت را بدهند
تابناک ! آمار غیر قابل انتشار زده بالا ها !
مگه مردم پشتتون نيستن؟!!!! چرا پس إز همه پرسي ميترسين!!!!
درود بر بزرگ مرد تاریخ دکتر احمدی نژاد
مرد انقلاب تویی
بقیه اداتو در میارن
تا زمانی که مثل چین ابرقدرت نشده ایم تنها راه پیشرفت اقتصادی شاخ به شاخ نشدن با امریکا و اسراییل است...
با توجه به عملکرد ضعیف روسای جمهوری در دوره‌های گذشته پیشنهاد می‌شود پست ریاست جمهوری حذف شود و نهاد محترم رهبری خود تشکیل دولت داده و اداره امور اجرایی را مستقیما بر عهده گیرند. در این صورت تنها یک نهاد پاسخگوی مردم و مشکلات خواهد بود و کشور به سوی انسجام و وحدت اجرایی بیشتری خواهد رفت.
تابی همش به آمریکایی ها حال دادی ها چندین بار کامنت گذاشتم حتی متاسفانه یکبارشم نگذاشتی..؟!
اقا یک نفر پیدا بشه ارزش پول کشور را بالا ببرد .......... یعنی میشه ؟؟؟ اخه دلار 5000 توممان را کجای دلمون بگداریم بسه دیگه تا کی حرف ؟ کی داره سود میکنه از این مسئله که دلار فقط بالا میره در حالیکه همه میگویند زیر 4000 تومان !!!! دستشون را رو کنید لطفا
جنگ سوریه بیشترین دلیلش بخاطر نابودی ایران بوده چون که سوریه براشون عددی نیست از طریق سوریه می خواستند به ایران و لبنان حمله کند حالا بیا برای روشنفکرنمای غرب زده هی توضیح بده انسانهایی که خود رو به خواب زدن ونمیشه بیدار کرد
آقای فیروزآبادی پل حافظ ته مسیر بود برادر
دوما هم منظورتون اینه که نزدیک سی هزار چریک تو تهران داریم!
درباره معیشت مردم چجوری میشه رفراندوم برگزار کرد.؟
اوضاع اقتصادی و ... به خاطر مدیران و مشاورانی ناکارامد به ای وضع رسیده. خوب دکتر جان میخوای آمار بدی تا آزادی میرفتی !
شما که ادعا می کنید چرا اینقدر از همه پرسی می ترسید ؟
متاسفانه بعضیها علیرغم پست و جایگاه بالایی که دارند اصلا فکر نمیکنند حرفهایی را که میزنند چقدر "بارمنفی" به همراه دارد ! در بسیاری از رویدادهای نامطلوب و هنجارشکن , افراد بسیار مهمی (البته از نظر پست و مقام) سعی کرده اند ریشه ی ان وقایع را به خارج مرتبط سازند . یا ان افراد را مزدور و خودفروخته و طرفدار بیگانه و غیره بنامند . اما با نهایت تاسف باید گفت این کار "به حساب اوردن و بزرگ کردن بیخود و بی جهت دشمنان" است . والا اگر تمام جوانب را بسنجند و سخن برانند , اینقدر افراد زبون و حقیر را الکی الکی بزرگ نمیکنند ! همه ی علاقمندان به نظام میدانند که واقعا در این مملکت اینقدر مخالف سازمان یافته"وجود ندارد" که ندارد . دلیلی ندارد که بعضیها اینقدر اصرار دارند تا ثابت کنند که "وجود دارد" !
راستی چرااینقدربعضی ها ازرفراندم وحشت دارند....
واقعا مسولین عینک و سمعک احتیاج دارند اصلا انگار تو این جامعه زندگی نمی کنند!!!!!!!!!!!!!
1- اقای باهنر ریشه مشکلات مربوط به یک ماه و یک سال نیست. چرا جنابعالی زمانیکه چندین دوره نماینده مجلس بودید عینک و سمعک نزدید.

2- اقای مهر علیزاده امنیت یکی از اساسی ترین مسائل یک جامعه است. در مورد بقیه مشکلات که تاکنون موفق نبوده اید ولی وقتی میتوانیم امنیت کشور را در خارج از مرزها در برابر داعش اسراییلی تامین کنیم چرا در مقابل دشمنان وطنی ناتوانیم؟؟؟
سلام .تعجب میکنم اقای فیروز ابادی چرا این حرفها رو میزنه .همه اون اتفاقات رو دیدن و بهتره ایشون یه بار دیگه فیلمها رو ببینه
آقای فیروزآبادی اول در این زمان نیاز به ارایه اینگونه آمار نیست ثانیا اگر خود شخص من آن روز شاهد آن راهپیمایی نبودم شاید سخنان آقای فیروزآبادی را به عنوان مشاور و معتمد می پذیرفتم ولیکن مگر ممکن از زیر پل تعداد جمعیت را تخمین زد ولی به جرات می گویم جمعیت میلیونی منسحم بود حالا اینکه آخر راهپیمایی در منطقه خاص شهری به اغتشاش کشیده شده بحثی دیگر است
ايشان ميفرمايند جمعيت 25 خرداد 35 هزار نفر بوده ماهم كه تا حالا جمعيت 35 هزار نفري نديديم هرچند 100 هزار نفري تو استاديوم زياد ديديم . يعني اگه 35 هزار نفر ، از ميدان آزادي تا ميدان امام حسين رو كيپ تا كيپ پر ميكنه پس جمعيت تماشاچي فوتبال در استاديوم آزادي چرا فقط فضاي كوچكي به اندازه ميدان آزادي رو پر ميكنه ؟ ميشه از جناب فرمانده دو باره بپرسيد احيانا شايد اشتباه فرمودن 35 هزار نفر يا شما اشتباه تايپ كردين . لطفا رفع ابهام فرماييد . شايد منظورشون 3 و نيم ميليون نفر بوده ؟
ضعف در ناتوانی اداره کشور که وظیفه اصلی رئیس دولت و همکاران اوست، سبب شده ایشان به بیراهه رفته و چنین فکرهایی بکند. یکی بپرسد آن همه کیلد را کجا گم کرده اید؟
آقای فیروز آبادی من 25 خرداد 88 حاضر بودم چرا چنین می گوئید من از میدان انقلاب پیوستم و تا آزادی همراهی کردم آنها که آمده بودند با وقار و متین بدون شعار و سکوت و سکوتی که بسیار فریاد گونه و پر ابهت بود
: 3 میلیون نفر بودند
در باره ارز : مقصر مسولین هستند که از اول تا به حال به بهانه های مختلف ارز را گران کرد و مردم باور کردند که هر سال باید ارز گران شود پس برای خرید آن عجله کنند.
جمشید و غیره بهانه است.
تابناک چی شده شجاع شدی این نظراتو منتشر کردی من که صد تا تاحالا نظر دادم یه بار نشده یکیشو منتشر کنی
ما ملت ایران خواهان برگزاری رفراندوم در تمام زمینه ها وبویژه در حوزه سیاست خارجه هستیم.
اگه به صورت دختر یا خواهر یا همسر استاندار اصفهان اسید می پاشیدند و زندگی آنان را نابود می کردند باز هم اینقدر بی تفاوت نسبت به این مسیله مهم بود؟.....
کدوم ۳۵هزار نفر .اینا که سی وپنج نفر بیشتر نبودن .۲۵ خرداد ۸۸ موسوی بود وکروبی وزن وبچه هاشون .به زور ۳۵ نفر میشدن .چجوری شما میگی سی وپنج هزار نفر
فقط 35 هزار نفر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طبق گزارش خبرنگاران مستقل تظاهراتی به عظمتی 25سال 88 را تهران پس ازانقلاب بخودش ندیده
فیروز آبادی و دیگر هیچ...
منظور آقای نوری همدانی این است که در رفراندم از مردم پرسیده شود معیشت می خواهید یا نه...؟؟
آقاي فيروزآبادي جمعيت حداقل 2 ميليون نفر بود طوريكه زير دست و پا له ميشدي. احتمالا اشتباهي رفته بودي جردن جنوبي دور دور
جناب آقای نوری همدانی در هیچ کجای دنیا و همچنین در قانون اساسی کشورمان ملاک آگاهی از رای و خواست مردم راهپیمایی نیست بنابراین استناد به راهپیمایی 22 بهمن هیچ اعتباری ندارد. در ضمن پاسخ شما را مرحوم امام خمینی در سخنرانی های پیش از انقلاب راجع به قانون اساسی آن دوران داده اند اما کار را به جایی رسانده اند که اگر من همان سخنان امام را بنویسم تابناک اجازه انتشار ندارد.اگر شما اینقدر از پشتیبانی مردم از این وضع مطمئن هستید چر از رفراندوم نگرانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی