بازدید 5871

افزایش شدید بدهی آمریکا با ریخت و پاش‌های نظامی ترامپ

بر اساس آمار و ارقام موجود در بودجه ی پیشنهادی دولت آمریکا، انتظار می رود که تا ۱۰ سال آینده بدهی رو به افزایش آمریکا تا ۱۰ تریلیون دلار دیگر هم افزایش یابد.
کد خبر: ۷۷۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 14 February 2018

افزایش شدید بدهی آمریکا با ریخت و پاش‌های نظامی ترامپبر اساس آمار و ارقام موجود در بودجه ی پیشنهادی دولت آمریکا، انتظار می رود که تا ۱۰ سال آینده بدهی رو به افزایش آمریکا تا ۱۰ تریلیون دلار دیگر هم افزایش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ''اداره ی مدیریت و بودجه ی کاخ سفید''، بدهی آمریکا تا سال ۲۰۲۸ میلادی به ۲۹.۹ تریلیون دلار خواهد رسید. به گفته ی یکی از دیدبان های اقتصادی مستقل در آمریکا، کسری بودجه ی این کشور معادل ۱۰۱ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. لازم به ذکر است که میزان فعلی بدهی دولت آمریکا با ۲۰.۶ تریلیون دلار در بالاترین حد خود از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد.

 افزایش شدید بدهی آمریکا با ریخت و پاش‌های نظامی ترامپ

افزون بر این، سال گذشته اداره ی مدیریت و بودجه ی کاخ سفید پیش بینی کرده بود در صورتی که قوانین جاری همچنان اجرا شوند، افزایش کسری بودجه باعث خواهد که بدهی آمریکا در ۳۰ سال آینده با شیب تندی افزایش یابد به طوری که احتمالا کسری بودجه ی این کشور در سال ۲۰۴۷ به ۱۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تنها برای ''پنتاگون'' ۵۸۵ میلیارد دلار بودجه درخواست کرده است که این میزان در مقایسه با بودجه ی این نهاد در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۳ درصد افزایش یافته است. ترامپ در این خصوص گفته است که ''(در مقایسه با سال های پیش) ما قوی ترین ارتش را در آینده خواهیم داشت''. وی افزوده است که در بودجه ی (پیشنهادی)، به شکلی از ارتش (خود) مراقبت کرده ایم که تا کنون هیچ گاه به این شکل از آن مراقبت نشده بود!''.

به نظر می رسد که افزایش بدهی آمریکا ارتباط چندانی با سیاست های حزبی این کشور نداشته باشد کما اینکه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که تحت حمایت حزب دموکرات بود بدهی آمریکا تقریبا دو برابر شد و با افزایشی حدودا ۹ تریلیون دلاری به کمتر از ۲۰ تریلیون دلار افزایش یافت. گفته می شود که با اجرای اصلاحات جدیدی مالیاتی توسط ترامپ وضعیت نا مناسب بدهی آمریکا به طور معنا داری تشدید خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان