بازدید 3895
۱

رها شدن دانش‌آموزان نخبه درپی حذف مدارس تیزهوشان

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف تیزهوشان به معنای رها کردن نخبه‌های کشور است و این اقدام دانش‌آموزان را به سمت مدارس غیردولتی سوق می‌دهد، گفت: با این اقدام مدارس دولتی تضعیف می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 14 February 2018

 

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش و تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: این مصوبه مزیت‌ها و کاستی‌هایی دارد؛ اگرچه با حذف آزمون ورودی مدارس استرس دانش‌آموزان کاهش می‌یابد اما آنچه مهم است بررسی وضعیت دانش‌آموزان نخبه است چرا که باید برای آموزش این دانش‌آموزان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت حذف مدارس تیزهوشان دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی سوق داده می‌شوند؛ حذف تیزهوشان به معنای رها کردن نخبه‌های کشور است.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیزهوشان عامل اقتدار مدارس دولتی هستند، بیان کرد: با این اقدام مدارس دولتی تضعیف می‌شوند چراکه گل سرسبد مدارس دولتی منحل می‌شود و در پی آن دانش‌آموزان نابغه به سمت مدارس غیردولتی هدایت می‌شوند.

حاجی بابایی اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان نخبه باید با شیوه خاصی صورت گیرد واین موضوع نه تنها به معنی طبقه‌بندی دانش‌آموزان نیست بلکه عین عدالت است؛ برای آینده کشور باید برای این نوابغ آموزش‌ها و کلاس‌های ویژه‌ای برگزار شود؛ مگر برای دانش‌آموزانی که در المپیاد شرکت می‌کنند کلاس‌های خاص برگزار نمی‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: اگرچه ممکن است کلیه دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان به تحصیل مشغولند نخبه نباشد اما برای حل این مشکل باید راهکار دیگری اندیشید؛ می‌توان با برگزاری آزمون استاندار و علمی دانش‌آموزان نخبه و نابغه واقعی را شناسایی کرد سپس این دانش‌آموزان تحت آموزش‌های خاص قرار گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
حذف تیزهوشان یعنی حذف انگیزه برای دانش آموزان علاقه مند به پیشرفت. یک اشتباه بسیار بزرگ در رابطه با قبولی در تیزهوشان این است که قبولی فقط منوط به دوپینگ کردن دانش آموزان است. چنین ایده ای از نظر پزشکی کاملا غلط است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل