بازدید 2292

توکل کرمان: امارات پشت ترور یک رهبر "الاصلاح" یمن است

فعال یمنی در زمینه حقوق بشر ترور رهبر "حزب التجمع الیمنی للاصلاح" (وابسته به اخوان المسلمین) را محکوم کرد و امارات را مسؤول آن دانست.
کد خبر: ۷۷۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 14 February 2018

فعال یمنی در زمینه حقوق بشر ترور رهبر "حزب التجمع الیمنی للاصلاح" (وابسته به اخوان المسلمین) را محکوم کرد و امارات را مسؤول آن دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، توکل کرمان، فعال یمنی در زمینه حقوق بشر و برنده سابق جایزه صلح نوبل در صفحه فیس‌بوک خود که روز سه‌شنبه آن را منتشر کرد، نوشت: امارات به طور سیستماتیک از ترور رهبران سلفی و اصلاح‌طلب در مناطق جنوبی حمایت می‌کند تا فضا را برای حضور شبه‌نظامیان خود خالی کند اما ملت ما قوی تر از آنها هستند و این جنایت‌ها بدون مجازات باقی نخواهند ماند.

وی همچنین افزود: ما محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را مسؤول تمامی جنایت‌های آشکار و پنهانی می‌دانیم که علیه مردم یمن صورت گرفته است.

از سوی دیگر، احمد عطیه، وزیر اداره اوقاف و ارشاد یمن مقامات این کشور را به انجام اقدامات فوری برای نجات علمای دینی عدن فراخواند.

وی در ادامه گفت: ترور شخصیت‌های دینی منجر به جان باختن بیش از ۱۶ تن از علمای دینی در دوره اخیر شده است.

سایت "العاصمه آن لاین" به نقل از منابع گزارش داد، افراد مسلح به شوقی کمادی، رئیس اداره تشکیلات و آماده سازی در حز الاصلاح مقابل دب دوم مأرب در شهر المعلا تیراندازی کرده و او را کشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل