بازدید 2001

ساکاشویلی: دولت اوکراین به آخر خط رسیده است

میخائیل ساکاشویلی، چهره شناخته شده مخالفان دولت اوکراین که اخیرا از سوی این دولت دستگیر و به لهستان مسترد شد در مصاحبه‌ای به دولت اوکراین هشدار داد که به آخر کار رسیده است.
کد خبر: ۷۷۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 14 February 2018

میخائیل ساکاشویلی، چهره شناخته شده مخالفان دولت اوکراین که اخیرا از سوی این دولت دستگیر و به لهستان مسترد شد در مصاحبه‌ای به دولت اوکراین هشدار داد که به آخر کار رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، ساکاشویلی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دویچه وله گفت: دولت اوکراین با من طوری رفتار کرد که انگار یک سازمان تبهکار است چراکه سازمان‌های تبهکار هستند که می‌خواهند نیروی سرکوبگرشان را به نمایش بگذارند و با افراد اینگونه رفتار می‌کنند که موهایشان را کشیده، دست‌هایشان را می‌بندند و آنها را تهدید کرده و می‌خواهند خفه‌شان کنند. این شیوه آنهاست. آنها این پیام را می‌دهند که اگر ما با ساکاشویلی می‌توانیم این طور عمل کنیم پس ببینید که چطور با شما مردم فقیر می‌توانیم رفتار کنیم. این پیام ناشی از ضعف است نه عقلانیت.

ساکاشویلی خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم که دیگر دوران آنها به اتمام رسیده و همه آنها بسیار ضعیف و سردرگم نگران هستند و برای جلوگیری از سقوط به هرچیزی چنگ می‌زنند. این وضعیت برای پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین و باندش غم‌انگیز تمام خواهد شد چون آنها هیچ جایی برای فرار ندارند و مطمئنا روسیه نیز به استقبال آنها نخواهد آمد چون در آنجا نیز یک باندی که به رئیس‌جمهور قبلی اوکراین تعلق دارد، حضور دارد و در مقابل در اتحادیه اروپا هم کسی انتظارشان را نمی‌کشد و حتی مثل من نیز نمی‌توانند به ورشو بیایند و اگر تلاش کنند که به ورشو بیایند با دستبند به استقبالشان می‌آیند.

ساکاشویلی که سابقا رئیس‌جمهور گرجستان بوده درباره اینکه از غرب چه انتظاری دارد گفت: کسی نباید انتظار اتفاقات شگفت انگیزی را از سوی غرب داشته باشد چون غرب یک موجودیت متحد نیست. بخشی از غربی‌ها می‌خواهند تحریم‌ها علیه روسیه را به کلی لغو کنند اما در عین حال بخشی از غرب صبرشان در قبال این وضعیت به ویژه در قبال اوکراین تمام شده است. با این حال انسان‌های خوبی نیز هستند که به آرمان آزادی معتقد بوده و اهمیت اوکراین را درک می‌کنند. برای آنکه آنها برای کمک به اوکراین علاقه‌مند کنیم لازم است که نشان دهیم کشور اوکراین متعلق به مردم کشور است نه پروشنکو یا اولیگارش‌ها. هنگامی که آنها بدانند مردم تا زمان کنار رفتن افراد در راس قدرت ساکت و آرام نمی‌نشینند ما شاهد خواهیم بود که حمایت‌های هرچه بیشتری از ما خواهد شد. به زودی حاکمان فعلی اوکراین این اتفاق را مشاهده خواهند کرد هنگامی که صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و اتحادیه اروپا دست از حمایت و تامین مالی اوکراین بردارند این نشانه آشکاری خواهد بود که آنها ناراضی هستند و ما باید نشان دهیم که یک آلترناتیو در اوکراین وجود دارد.

ساکاشویلی همچنین گفت که وکلایش علیه اقدام اوکراین در استرداد او شکایت خواهد کرد و اول این کار را در دادگاه‌های اوکراین انجام داده و پس از آن به سراغ دادگاه عدالت اروپا خواهند رفت.

وی خاطر نشان کرد: ما باید در پایتخت‌های اروپا مشکل فساد در اوکراین را حل کنیم. ما نیازمند یک به اصطلاح "فهرست مگنیتسکی" برای افشای مفسدین اوکراین هستیم. باید آنها بفهمند که بانک‌های غربی دیگر برای آنها پولشوئی نخواهد کرد و اموالشان توقیف شده و دیگر غرب از آنها استقبال نمی‌کند. این روند تغییرات را در اوکراین تسریع خواهد کرد.

ساکاشویلی خاطر نشان کرد: وقت آن رسیده که ثابت کنیم دیگر مساله مربوط به حمایت از من که ساکاشویلی هستم نیست بلکه مساله مربوط به خیر و صلاح اوکراین است و از نظر من یک فرصت جدید برای تغییر وضعیت به وجود آمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان