بازدید 13957
پیمانه اقتصادی؛

از «تازه‌ترین نظرسنجی‌ درباره افزایش نرخ بهره» تا «واکنش بنز و هیوندای به استاندارد‌های جدید ایران»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون آینده‌ی اقتصادی سوریه در دستان روسیه و ایران، قول نفتی روسیه به دبیرکل اوپک، شاخص کل بورس وارد کانال 98 هزار واحدی شد، دستور موقت دیوان عدالت اداری درباره تعرفه خودرو لازم‌الاجراست، مقابله به مثل تجاری چین با آمریکا کلید خورد، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به جهش های ارز در بازار واکنش نشان داد، دلار 125 تومان گران شد، بی ارزش ترین پول دنیا، دلایل افزایش قیمت سکه و فراخوان بزرگ خودرویی در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۷۷۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 14 February 2018

از «تازه‌ترین نظرسنجی‌ها درباره افزایش نرخ بهره» تا «واکنش بنز و هیوندای به استاندارد‌های جدید ایران»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون آینده‌ی اقتصادی سوریه در دستان روسیه و ایران، قول نفتی روسیه به دبیرکل اوپک، شاخص کل بورس وارد کانال 98 هزار واحدی شد، دستور موقت دیوان عدالت اداری درباره تعرفه خودرو لازم‌الاجراست، مقابله به مثل تجاری چین با آمریکا کلید خورد، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به جهش های ارز در بازار واکنش نشان داد، دلار 125 تومان گران شد، بی ارزش ترین پول دنیا، دلایل افزایش قیمت سکه و فراخوان بزرگ خودرویی در چین را در بر دارد.

آینده‌ی اقتصادی سوریه در دستان روسیه و ایران

به گفته ی الکساندر کینشچاک سفیر فدراسیون روسیه در دمشق، دولت روسیه از ایران و همپیمانان خود در گروه اقتصادی بریکس دعوت کرده است تا پایگاه خود را در آینده ی امیدوار کننده ی اقتصادی سوریه محکم کنند. لازم به ذکر است که ''بریکس'' نام گروهی اقتصادی است که اعضای آن را قدرت های نوظهور اقتصادی تشکیل داده و شامل کشورهای روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی می گردد. به نقل از Russia Today، سفیر روسیه در خصوص وضع کنونی اقتصاد سوریه عنوان کرده است که '' بر اساس تخمین های (دولت) سوریه، خسارات وارده به بخش تولیدی (کالا و خدمات) بیش از ۷۵ میلیارد دلار بوده است'' و ''متخصصان سازمان ملل معتقدند که حدودا ۲۰۰ میلیارد دلار (سرمایه گذاری) نیاز است تا سوریه مجددا به نرخ تولید ناخالص داخلی پیش از بحران دست یابد.

تازه ترین نظرسنجی درباره افزایش نرخ بهره

در حالی که نظرسنجی سی ام ئی در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می داد که فدرال رزرو امسال تنها دو بار نرخ بهره را افزایش می دهد ولی تازه ترین نظرسنجی حاکی است که فدرال رزرو احتمالا ۴ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. بر اساس این گزارش فدرال رزرو در نشست ژانویه بر این مسأله تأکید کرده که سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره را طی ماه های آینده دنبال خواهد کرد. از سوی دیگر انتظارات تورمی در اقتصاد امریکا افزایش یافته و پیش بینی می شود فدرال رزرو مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد بود. تحلیلگران بازار کالا بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی علاوه بر زیر نظر داشتن تحولات نرخ بهره آمریکا باید توجه زیادی به نوسانات ارزش دلار نیز داشته باشند. ارزش دلار آمریکا پس از آنکه ۲ هفته پیش به پایین ترین سطح خود در ۳ سال اخیر رسید، با رشد ۱.۵ درصدی روبه رو شده است. به نظر می رسد ادامه روند صعودی ارزش دلار در روزهای آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی وارد خواهد کرد. البته تحلیلگران مؤسسه تی دی اس تاکید کردند که افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی موقتی و زودگذر خواهد بود. بانک گلدمن ساش آمریکا نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا سال آینده به بیش از ۱۴۵۰ دلار خواهد رسید. به نظر می رسد، عملکرد دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی طی ماه های آینده ناامید کننده خواهد بود.

قول نفتی روسیه به دبیرکل اوپک

دبیرکل اوپک گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، قول داده است با وجود رشد اخیر قیمت نفت، مسکو از توافق جهانی کاهش تولید نفت خارج نمی‌شود. به این ترتیب الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه و رئیس جمهوری این کشور قول داده‌اند که به توافق با اوپک پایبند می‌مانند. وی افزود: آنها با پایبندی بالا به محدودیت تولید خود، این را فراتر از هر شک معقولی ثابت کرده‌اند، بنابراین باور دارم که هیچ نگرانی در اینجا نیست؛ همه ما در یک کشتی هستیم. بارکیندو اعلام کرد به سود اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت است که حتی پس از بازگشت توازن به بازار، به همکاری خود ادامه دهند. این یک اقدام در حال پیشرفت است و مطمئن هستیم که یک مجمع جهانی همچون توافق جهانی کاهش تولید نفت به عنوان اطمینانی در برابر نوسان‌ها و سقوط شدید قیمت‌ها در آینده عمل می‌کند. دبیرکل اوپک گفت: گمان می‌کنم به اندازه کافی درس گرفته‌ایم و برای نهادینه کردن این مشارکت، کار برای ایجاد سنگ بنای اولیه را آغاز کرده‌ایم. به گزارش مهر، بارکیندو همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وجود رقابت میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای بازار آسیا، اعلام کرد: نگرانی کاملا متفاوتی درباره این مسئله وجود دارد که سرمایه‌گذاری کافی برای تأمین تقاضای آینده انجام نشده باشد.

افزایش قیمت نفت آمریکا با کاهش ارزش دلار و بازیابی ارزش شاخص سهام

روز سه شنبه، قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه ۳۸ سنت (۰.۶ درصد) افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۲.۹۷ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایشی ۳۱ سنتی ( ۰.۵ درصد) بشکه ای ۵۹.۶۰ دلار صورت گرفت. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز گذشته، بازیابی مجدد ارزش سهام در بازارهای جهانی بورس و همچنین کاهش ارزش دلار عنوان شده است. بر اساس آمار منتشر شده در روز سه شنبه، شاخص دلار در برابر شش ارز اصلی مورد استفاده در بازارهای جهانی ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۹.۹۲۳ رسید. لازم به ذکر است که کاهش ارزش دلار واردات نفت را در کشورهایی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند ارزان تر می کند و این به نوبه ی خود می تواند دلیلی بر افزایش میزان تقاضای نفت باشد.

شاخص کل بورس وارد کانال 98 هزار واحدی شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه 96 با افزایش 178 واحدی معادل 0.18 درصد به رقم 98 هزار و 103 واحد رسید. تالار شیشه ای در سومین روز کاری از چهارمین هفته بهمن ماه 96، همانند روز قبل، شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 57 واحدی معادل 0.18 درصد به رقم 31 هزار و 330 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن، با افت 25 واحدی معادل 0.14 درصد، عدد 17 هزار و 605 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 18 واحدی معادل 0.14 درصد به رقم 13 هزار و 229 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.12 درصد همراه شد و 126 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 105 هزار و 337 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 198 واحد افزایش معادل 0.29 درصد به رقم 69 هزار و 680 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 7 واحد افزایش  همراه بود و عدد 208 هزار و 938 واحد را به نمایش گذاشت.

از «قول نفتی روسیه به دبیرکل اوپک» تا «واکنش بنز و هیوندای به استانداردهای جدید ایران»

دستور موقت دیوان عدالت اداری درباره تعرفه خودرو لازم‌الاجراست

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو مربوط به هیأت محترم وزیران است و طبعاً آراء و دستورات دیوان عدالت اداری به مراجع مربوطه ابلاغ می شود که در این موضوع نیز دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تعرفه واردات خودرو مصوب دی ماه هیأت دولت به معاونت حقوقی هیأت دولت ابلاغ شده است. به گزارش ایسنا، محسن قائمی‌نسب درباره حکم دیوان عدالت اداری با موضوع افزایش تعرفه خودرو گفت: دستور موقت توقف مصوبه هیات وزیران درباره افزایش تعرفه واردات خودرو بر اساس مواد 34 و 35 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری صادر شده و طبق ماده 39 آئین دادرسی سازمان ها، ادارات- هیأت ها و مأموران طرف شکایت پس از صدور و ابلاغ دستور موقت مکلفند طبق دستور عمل کنند و اگر عمل نکنند مستنکف محسوب می شوند که در این صورت تبعات قانونی دارد.

مقابله به مثل تجاری چین با آمریکا کلید خورد

مقامات چینی به واردکنندگان محصولات شیمیایی به آمریکا اعلام کردند، احتمالاً در آینده نزدیک تعرفه ضددامپینگ علیه واردات این محصولات از آمریکا به چین اعمال خواهد شد. این اقدام در تلافی اعمال تعرفه ضددامپینگ توسط مقامات آمریکایی علیه واردات برخی محصولات چینی به این کشور اعمال می‌شود. بر اساس اعلام اولیه وزارت بازرگانی چین محصول مونومر استایرن در بازار چین که از آمریکا، کره جنوبی و تایوان وارد چین می‌شود، با قیمتی ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از قیمت واقعی عرضه می‌شود. از این محصول در چین به طور گسترده در تولید لوازم بسته‌بندی و لوازم مصرفی مردم این کشور استفاده می‌شود. این وزارتخانه چین اعلام کرد: صنعت تولید استایرن چینی از پایین بودن قیمت واردات این محصول به شدت آسیب دیده است. ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ فرمان اعمال تعرفه گمرکی بالا علیه واردات ماشین لباسشویی و تجهیزات تولید برق خورشیدی به این کشور از چین را صادر کرد. قرار است طی روزهای آینده نیز گزارش سازمان‌های آمریکایی درباره فشار چین به شرکت‌های آمریکایی برای انتقال فناوری را منتشر خواهد کرد که می‌تواند به تشدید جنگ تجاری بین دو کشور منجر شود. تراز تجاری چین با آمریکا در ماه ژانویه به ۲۱.۹ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که این مسأله به تشدید فشارها برای کنترل واردات محصولات چینی به آمریکا منجر شده است. جزئیات بیشتر

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به جهش های ارز در بازار واکنش نشان داد

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اینکه گفته ‌می‌شود که دولت به‌دنبال افزایش نرخ ارز است، حرف تعجب‌آوری است که منطق اقتصادی ندارد. این که برخی می‌گویند دولت به‌دنبال افزایش قیمت ارز است به این معناست که دولت در برابر بزرگترین و مهمترین دستاورد خودش یعنی کنترل و کاهش تورم ایستاده است. هنگامی که سطح عمومی قیمت‌ها، نه قیمت یک کالا، بالا ‌می‌رود، در واقع ارزش پول کاهش یافته است که این کاهش در قدرت پول، اثر خود را روی نرخ ارز نیز خواهد گذاشت. وی ادامه داد: برای مقابله با التهاب و تنش در بازار ارز، باید ریشه این التهابات یعنی تورم را مورد هدف قرار داد که دولت نیز این هدف را دنبال کرده است. از طرف دیگر، مهم است که بدانیم عامل نوسانات اخیر در بازار ارز اقتصادی است یا روانی و سیاسی. افزایش اخیر قیمت ارز یک فرآیند اقتصادی است اما ریشه‌های غیراقتصادی دارد. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: التهاب بازار ارز، از جنس عوامل غیراقتصادی است و تابع عواملی است که تقاضاهای غیرمبادلاتی را وارد بازار کرده است. معتقدیم که تقاضاهای سفته‌بازی را باید مدیریت کرد. بانک مرکزی در تلاش است تا از طریق عرضه اوراق ارزی، بخشی از تقاضاهای کاذب در بازار ارز را جذب کند. در راستای ایجاد ثبات در بازار ارز، نباید جهت‌گیری کلی اقتصادی کشور را که رشد تولید و افزایش صادرات غیرنفتی است، فراموش کنیم. /تسنیم

دلار در بازار سه شنبه، نزدیک به 125 تومان گران شد

در پایان معاملات بازار آزاد روز گذشته، بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه نظارت ارز، هر دلار آمریکا با افزایش 1249 ریال به طور میانگین به قیمت 48 هزار و 573 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 692 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 59 هزار و 706 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد پنجمین روز هفته، 13 هزار و 264 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به نرخ روز قبل، 238 ریال گران تر فروخته شد.

از «قول نفتی روسیه به دبیرکل اوپک» تا «واکنش بنز و هیوندای به استانداردهای جدید ایران»

بی ارزش ترین پول دنیا

ارزش پول کشورهای مختلف بر اساس حوادث مختلف بالا یا پایین می رود. یکی از بی ارزش‌ترین پول‌های دنیا پول زیمبابوه است. این کشور با این که منابع طبیعی ارزشمندی همچون طلا دارد ولی بر اثر اتفاقات مختلف ارزش پول خود را از دست داده است. زیمبابوه، با نام رسمی جمهوری زیمبابوه کشوری در جنوب آفریقاست. واحد پول این کشور دلار زیمباوه است. جالب است بدانید که  با اسکناس ۱۰۰ میلیاردی این کشور فقط می‌توان ۳ عدد تخم مرغ خرید! /باشگاه خبرنگاران

 از «تازه‌ترین نظرسنجی‌ درباره افزایش نرخ بهره» تا «واکنش بنز و هیوندای به استاندارد‌های جدید ایران»

دلایل افزایش بهای سکه چیست؟

بازار سکه در این هفته با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای مواجه شده است؛ به طوری که قیمت سکه تمام در بازار امروز در آستانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفته و بالاترین نرخ تاکنون برای سکه به حساب می آید. برای این افزایش قیمت بی سابقه دلایل مختلفی مطرح می‌شود که محمد کشتی آرای اصلی‌ترین عامل را افزایش قیمت دلار می‌داند که باعث شده بازار سکه هم تحت تاثیر قرار بگیرد. وی در گفت‌وگو با ایسنا، دو عامل را باعث افزایش فعلی قیمت سکه دانست و گفت: یکی از این عوامل افزایش ۱۵ دلاری قیمت هر اونس طلا و دیگری وضعیت نرخ ارز است که امروز قیمت دلار به بیش از ۴۹۰۰ تومان رسیده است. عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه اگر عامل قیمت جهانی طلا را چندان دخیل ندانیم، بیشترین سهم افزایش قیمت سکه مربوط به دلار است، خاطرنشان کرد: وضعیت موجود بازار موجب شده که یک حباب حدود ۹۰ هزار تومانی بر روی سکه ایجاد شود.

فراخوان بزرگ خودرویی در چین به دلیل تجمع بنزین نسوخته!

شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد به‌منظور تامین رضایت مشتریان و پاسخگویی به شکایات مطرح شده، فراخوان بزرگی در چین اعلام خواهد کرد. به گزارش رویترز در این فراخوان بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه از محصولات هوندا برای رفع نقصی فرا‌خوانده می‌شوند که عملکرد موتور خودرو را در شرایط آب و هوای سرد زمستانی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در یک ماه اخیر بسیاری از خریداران محصولات هوندا در چین بابت این نقص فنی و اشکال در گرم شدن موتور، به مراکز خدماتی هوندا در این کشور مراجعه و مراتب شکایت خود را اعلام کرده‌اند. هوندا اعلام کرد در این فراخوان خودروهای شاسی‌بلند «سی‌آر-وی» و سدان‌های سیویک که دارای موتور توربوشارژ ۵/ ۱ لیتری هستند بازبینی و تعمیر احتمالی خواهند شد. طبق اعلام این خودروساز دلیل اصلی مشکل، تجمع بنزین نسوخته است.

ادامه کم‌نوسانی اوراق تسهیلات

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند94 (تسه9412) با رشد 9/ 0 درصدی به قیمت 71 هزار و 942 تومان معامله شدند. با ادامه کاهش تقاضا پس از افت 3 درصدی قیمت اوراق در آذر و دی، قیمت «تسه»ها در بهمن زیر 72 هزار تومان قرار گرفت. به گزارش دنیای اقتصاد، در روزهای اخیر با نزدیک شدن به پایان سال و چشم‌انداز رشد تدریجی تقاضای مسکن کم‌نوسانی اوراق در سطح مزبور رقم خورد. در ماه‌های اخیر سیگنال‌های کاهش شبه‌پول و افزایش نقدینگی همگام با تشدید بازارهای موازی، نوسانات صعودی تعداد معاملات و رشد قیمت مسکن را تشدید کرد. علاوه بر این، گزارش‌ها از معاملات مسکن، رشد ۳۵ درصدی سهم خانه‌های کلنگی در نیمه اول بهمن نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد. موضوعی که علاوه بر صعود قیمت خانه‌های نوساز (و پایین بودن قدرت خرید متقاضیان) سیگنالی برای رشد تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است.

بند مربوط به ممنوعیت واردات محصولات تراریخته از بودجه سال ۹۷ حذف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: در جلسه کمیسیون تلفیق بند الحاقی ۴ تبصره ۱۱ لایحه بودجه که در آن مقرر شده بود واردات هرگونه محصول تراریخته بدون مجوز وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان پدافند غیرعامل ممنوع است، از متن لایحه بودجه حذف شد. /خانه ملت

واکنش بنز و هیوندای به استاندارد‌های جدید ایران!

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: خودروهای بنز و هیوندای استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و با آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند این استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم. هاشم یکه‌زارع در همایشی اظهار کرد: اینگونه نمی‌شود که همه کارها را جهشی انجام دهیم و باید برنامه‌ریزی منطقی داشته باشیم. وی با بیان این که نمی‌شود خودروهایی که در آلمان و کره تردد می‌کنند نتوانند استانداردهای جدید را پاس کنند، اما ما بتوانیم، خاطرنشان کرد: ایران خودرو و سایپا مخالفتی با ایجاد قطب سوم خودروسازی ندارد و اگر بتوانیم به ایجاد آن کمک می‌کنیم. البته یک شبه نمی‌توان قطب سوم را ایجاد کرد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: به والله قسم خصوصی‌سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، بنابراین نباید در این راه مانعی ایجاد شود. اگر همین امروز سه سرمایه‌گذار پیدا شوند و صندلی ایران خودرو و سایپا را بگیرند و حتی بنده و مدیرعامل سایپا را نیز عوض کنند، به نفع صنعت خودرو است. /ایسنا

از «تازه‌ترین نظرسنجی‌ درباره افزایش نرخ بهره» تا «واکنش بنز و هیوندای به استاندارد‌های جدید ایران»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۴
لطفا به متن زير دقت بفرماييد :
" واردات هرگونه محصول تراریخته بدون مجوز وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان پدافند غیرعامل ممنوع است، از متن لایحه بودجه حذف شد ".

معني آن اينست كه واردات محصولات تراريخته بدون مجوزهاي لازم آزاد شد و معناي آن براي من اينست كه در آينده مردم ايران تبديل به آزمايشگاه محصولات تراريخته جهان خواهند شد و سونامي انواع جديدي از سرطان را شاهد خواهيم بود.
به ظن بنده آمال و آرزوي يك سرويس جاسوسي بيگانه، غارت منابع مستعمره و انتقال ثروتهاي آن به كشور متبوع خود است، با اين توصيف اعمال بند فوق مصداق جاسوسي و خيانت آشكار به ايران است.
صنعت خودرو را از آنها داریم آنوقت شرط و شروط آنچنانی آن هم برای بنز می گذاریم...
اگر نفت را به دلار بفروشيم وكالاي اروپا وارد كنيم با ارزان شدن دلار به قول معروف توبازي تيله دوتيره مي شويم يعني دو ضرر
تو این مملکت چیزی که زیاد گفته میشه جوک هست . بنز و هیوندای نمی توانند استاندارد های ما را رعایت کنند . به جز این که بگیم موش نخوردتون با این استاندارد ها چی میشه گفت ؟
بله ایران خودرو و سایپا بایدم از این حرفها بزنن
بنز استانداردش کمه
بله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خنده دارترین جوک سال:بنز نمیتونه استانداردهای این دو شرکت درپیت ما رو پاس کنه.خخخخخخخخ.ها ها ها ها ها ها ها .هههههههههههههههههههه .تو رو خدا بیش از این با گفتن این چرت و پرتها خودتون رو مضحکه عام و خاص نکنید
معلومه که بنز نمی تونه استاندارد های پراید رو رعایت کنه ! کار آسونی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خخخخخخخخخخخخ
آقاي يكه زارع،شما بهتر از ما مي دانيد كه صنايع خودرو سازي در اين مملكت خصوصي سازي نخواهد شد و اگر هم بشود، ظاهري است و به سرنوشت خصوصي سازي هايي دچار مي شود كه تا حالا انجام شده . اين صنعت سفره رنگيني است كه صاحبان قدرت از آن ارتزاق مي كنند و تحت هيچ شرايطي حاضر نيستند آنرا از دست بدهند. اين وسط مردم هستند كه بي كيفيت ترين خودروهاي دنيا را با بالاترين قيمتها ميبايست خريداري نمايند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بله دیگه خودم از مدیر نمایندگی ایران خودرو شنیدم وقتی پژوپارس رو تحویل میداد به قیمت بالای خودروها اعتراض کردم که در جواب گفت:4 میلیونش متعلق به دفتر فلان مقام بالایی و 3 میلیون مربوط به فلان نهاد و 4 میلیون متعلق به مالیات و دولته و فلان مبلغ عوارض و شهرداریه و فلان مبلغ مربوط به بیمه و ....خلاصه همینطور که ادامه میداد دیدم راحت یه 20 میلیونی دارن پول زور میگیرن و در واقع با خرید یه خودرو به کل مملکت باید پول بدیم!
آقاي يكه زارع،شما بهتر از ما مي دانيد كه صنايع خودرو سازي در اين مملكت خصوصي سازي نخواهد شد و اگر هم بشود، ظاهري است و به سرنوشت خصوصي سازي هايي دچار مي شود كه تا حالا انجام شده . اين صنعت سفره رنگيني است كه از آن ارتزاق مي كنند و تحت هيچ شرايطي حاضر نيستند آنرا از دست بدهند. اين وسط مردم هستند كه بي كيفيت ترين خودروهاي دنيا را با بالاترين قيمتها ميبايست خريداري نمايند.
حتما استاندارهای جدید خودروها رو گذاشتن اول ایران خودرو و سایپا اجرا کنن که جدیدتر و به روز ترن بعد خودرروسازهای دیگه! فکر کردن مردم از پشت کوه اومدن که این اراجیفو باور کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
نیازی به افکار عمومی ندارند پول نفت هست
بابا با کلاس بابا استانداردتر از استاندارد . تو که مارو کشتی راستی راستی !!!
ایشون یا خوابن یا خودشون را به خواب زدن
40 سال پیکان و پراید تولید کردن کار جهشی هستش؟؟؟
خجالت هم نمی کشن
جالبه همه مسولین میگویند که را نجات اقتصاد کشور از رکود تورمی حال حاضر رجوع به خصوصی سازی واقعی است ولی وقتی پای عمل میرسد هرکسی سنگی به اندازه کوه دماوند میندازه تا نشود .
البته دلیل روشنه چون بخش خصولتی و مافیای پشت ان انقدر قدرتمند هستند تا جیب مردم را به هر صورتی میخواهند خالی کنند و بی کیفیت ترین تکنولوژی ۳۰ سال پیش را به مردم غالب کنند .
این یکه زارع رو تو رو خدا بیارید برنامه نود...نمی گم هم یه کارشناس نه . یکی از عابرهای اطراف جام جم رو هم بیارید مقابل ایشون برای مناظره! !؟!؟؟! هیچ کس نبوده به ایشون بگه... چی داری می گی مهندس؟! بنز و هیوندا استاندارد ما رو پاس نمی کنند!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟؟!
خخخخخ چی میگی استاندارد های ایران خودرو و سایپا گرون بودن محصول بی کیفیت بودن وووو
آقایان ایران خودرو باید این حرفاروبزنند.یه پراید تصادف کرده بود وتویی سقفش دراومده بود.همه رفتیم دیدنش.روسقف مارک روغن حلبی لادن حک شده بود.
اقای مدیر عامل خودرو سازی رودوست ندارن میخان برن رییس هوا فضابشن{مثل رییس قبلی} البته نه به خاطر اینکه اونجا شرایطش بهتره نه میخان برن به کارای اون بیچاره هایی که رفتن تو اسمونا پی گیری کنن جا دارهاز پی گیر بودن ایشون تقدیر بشه ...
استانداردي كه بنز نتونه پاس كنتش فكر ميكنم همون استاندارد هاي پرايد و پيكان هست .

هميشه گفتم بنز يه ريگي تو كفشش هست پاي يه رقابت واقعي بيفته كم مياره و به ايران خودرو و سايپا حتما مي بازه .

يه نمونش همون i20 هيوندايي بود كه نهنگ آبي ببخشيد نيسان تونست استاندارد بگيره ولي i20 نتونست .

ما بر قله هاي افتخار تك چرخ ميزنيم
بد نیست در این فضای نا امیدی کمی بخندیم
آقای یکه زارع به والله خودروسازس باخصوصی سازی درست نمی شود. مگر کرمان خودرو خصوصی نیست. چرا منتظر یک لغزش می باشدو که محصولات خود را گران و بی کیفیت کند. بهترین را حذف تعرفه واردات خودرو می باشد تا تولید کننده ها رقابتی عمل کنند.
ایشون از منظری درست گفته اند خودرویی که نتواند در سال چند هزار کشته و معلول رو دست مملکت بذاره کلا استاندارد نیست خودرویی که پس از مونتاژ نیاز به بررسی مجدد نداشته باشه و نون به جیب گارانتی کننده نرسونه خودرو استاندارد نیست خودرویی که در هر صد کیلومتر کمتر از ده لیتر یا هشت لیتر بسوزونه استاندارد نیست اینجوری دستهای پشت پرده واردات بنزین چگونه نون بخورند و ایضا خودرویی که نیاز به تعمییر و وسایل یدکی نداشته باشه اون هم پس از چند سال یه بار اصلا استاندارد نیست این همه تعمیر کار و صافکار و ...از کجا ارتزاق بکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل