تأملی بر رویداد رقم خورده در مرکز یکی از استان‌های کشورمان +فیلم؛
اصطکاک پیش آمده میان دو کسب و کار سنتی و مدرن آنقدر بالا گرفته که عده‌ای در روز روشن، به دفتر کار عده‌ای دیگر یورش می‌برند، آن را تخریب می‌کنند و آب از آب تکان نمی‌خورد؛ گویا قرار نیست تا کار بیش از این بیخ نکند و به زد و خورد‌های خونین نکشد، تدبیر شود!
کد خبر: ۷۷۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 14 February 2018
اصطکاک پیش آمده میان دو کسب و کار سنتی و مدرن آنقدر بالا گرفته که عده‌ای در روز روشن، به دفتر کار عده‌ای دیگر یورش می‌برند، آن را تخریب می‌کنند و آب از آب تکان نمی‌خورد؛ گویا قرار نیست تا کار بیش از این بیخ نکند و به زد و خورد‌های خونین نکشد، تدبیر شود!
 

به گزارش «تابناک»؛ اعتراض برخی مالکان و شاغلان تاکسی‌های تلفنی به برهم خوردن بازار کسب و کارشان با ورود تاکسی‌های آنلاین به بازار، روز به روز در حال اوج گرفتن است تا جایی که خبر می‌رسد در کرمان، عده‌ای به دفتر یکی از این تاکسی‌های اینترنتی حمله ور شده و با تخریب آن، محل را ترک کرده‌اند؛ رویدادی تلخ که از افزایش تنش‌ها در این خصوص حکایت دارد.

نخستین بار اسفندماه سال گذشته بود که خبر رسید شماری از مالکان و رانندگان عضو مؤسسات اتومبیل کرایه، مقابل مجلس شورای اسلامی گرد هم آمده و به فعالیت رقبای اینترنتی و نوظهورشان اعتراض کرده‌اند؛ اعتراضی که این کسب و کار‌های نوپا را «آمریکایی» و «نفوذی» می‌نامید و خواستار جلب توجه نمایندگان به این موضوع و مقابله با ایشان بود.

 

اتفاقی که بعد‌ها به اشکال دیگر بروز و نمود یافت؛ یا با اعتراض به این تاکسی‌ها در دیگر شهرها، یا پلمب دفاتر ایشان یا حتی ممانعت از فعالیتشان در برخی شهرها. ماجرایی که همچنان ادامه دارد و مانع از ارائه این دست خدمات در بعضی شهر‌های کشورمان شده است. موانعی که اگر نباشند هم تضمینی برای فعالیت این دست کسب و کار‌ها نیست. این را می‌شود از رویداد رقم خورده در کرمان دریافت.

رویداد‌هایی که هرچقدر بر شمارشان افزوده شود، ظاهرا تأثیری در وضع موجود نخواهند داشت. گویی مسئولان چشم انتظارند تا اتفاق جبران ناشدنی رخ دهد، به این عرصه ورود کرده و تغییراتی به وجود آورند. تغییراتی که اگر بگوییم نومید شدن عده‌ای از رقم زدنشان موجب شده که حمله به دفتر کار یکی از آن شرکت‌های نوپا را در دستور کار قرار دهند، سخنی به اغراق نگفته‌ایم.

تنها کافی است یک بار فیلم گرفته شده از حمله ساعاتی پیش معترضان در کرمان را ببینید تا دستتان بیاید که چقدر اوضاع وخیم شده است. حمله‌ای که در روز روشن، در مرکز یکی از استان‌های کشورمان رقم خورده و تا این لحظه مسئولان به آن واکنشی نشان نداده‌اند. انگار نه انگار که چنین فضایی نگران کننده و حتی رعب آور است و بیم آن می‌رود، در نتیجه سکوت مسئولان، حوادث شومی را سبب ساز شود.

 

این در حالی است که با افزایش روزافزون این دست کسب و کار‌های اینترنتی و اقبال مردم به آنها، اشکالات این کسب و کار‌ها و اعتراضات شاغلان در آن‌ها و مشتریانشان نیز رو به افزایش است و رسیدگی به آن‌ها ضروری جلوه می‌کند؛ اعتراضاتی که معلوم نیست مرجع رسیدگی به آن‌ها کیست و چگونه می‌توان پیگیری شان کرد.

بلبشویی که هیچ نهاد و ارگانی خود را متولی رسیدگی به آن نمی‌داند تا پیش بینی ادامه دعوا میان تاکسی‌های سنتی و آنلاین و بروز مشکلات پرشمار برای شاغلان و مشتریان این نوع از خدمات، دور از واقعیت به نظر نرسد. وضعیتی که می‌توان آن را به کسب و کار‌های دایر شده در امثال تلگرام و فضای مجازی نیز تعمیم داد و از مسئولان پرسید به راستی متولی رسیدگی به مشکلات این عرصه کیست؟!

برچسب ها
خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
وقتی که همه به انحصاری بودن فکر کنند از رقابت میترسند ؟ و به وسیله ای شده میخواهند رقیب را از میدان بدر کنند ،این وضعیت در همهٔ ارکان کشور وجود دارد از سیاست گرفته تا تجارت ،،و تولید ،ودلالی ،باید بازار رقابت را تقویت نمود ، ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تاکسی های سنتی و تاکسی تلفنی ها به خاطر بیکاری هزینه ای بیشتر متحمل می شوند. و حق با آنان هم هست.
اما واقعیت این است که شیوه جدید از پرسه زدن بیهوده و یا خالی برگشتن تاکسی به محل اولیه خود جلوگیر می نماید و این بهتر برای ترافیک و هوای شهر است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مهمترین بازار انحصاری پزشکی است جاییکه با وجود 600 هزار داوطلب کنکور فقط 3 هزار نفر پذیرش میشوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
جالبه واقعا جالبه که سایت تابناک تمامی نظراتی که این اعتراض رو محکوم کرده فقط منتشر کرده.یعنی همه مردم موافق اسنپند اونم با اون گند اخلاقی و قضیه تجاوزی که بالا آوردن؟ !!!!
بنده نه راننده تاکسیم نه آژانس دارم و اصلا هم از این راننده تاکسیها که میکنن تو پاچه آدم خوشم نمیاد.ولی این دلیل نمیشه که اعتراض به اسنپ رو نادیده بگیریم و محکوم کنیم.همه میدونند که اسنپ خصوصی نیست و برای هر مسافر که کمتر از قیمت معمول از مسافر دریافت میکنه مابه التفاوت رو این نهاد به راننده اسنپ پرداخت میکنه.پس این خود شد نوعی حمایت یک نهاد وابسته به بودجه دولتی و شکل گیری بازار کاملا غیر رقابتی و ناعادلانه.پس به مردم حق بدین بریزن و اونجا رو سرشون خراب کنند.
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این بحث تجاوز که این دوستمون فرمودند صرفا مغلطه ای بیش نیست! خیلی ساده مثلا اگر راننده تاکسی زرد به کسی تجاوز کنه میگیم، تاکسی رانی کند بالا اورده یا میگیم فلانی این کار رو کرده؟
یا مثلا دزدی؟ واقعیت اینه که جرم رو فرد مرتکب میشه نه اون اداره
مثلا نمیگیم نظامم پزشکی یا نظام مهندسی فلان قاتله یا دزده چون یه دکتر یا مهندس قتل انجام داده، اما این دوستان دانسته یا ندانسته، میگن کندی که اسنپ بالا اورده! اینجا داستان عوض شد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تاکسیرانی سازمانی فرسوده و بدون بازده میباشد که در مقابل کسب و کارهای جدید نمیتواند دوام بیاورد. مدیریت تاکسیرانی را در روزهای برفی و بارانی میتونید ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
همین تاکسی ها یه زمانی کاسبی درشکه چی هارو کساد کردن زمان جلو میره و همه باید با شرایط جدید کنار بیان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
کاش فکری هم به حال انحصار هولناک در عرصه های دیگر مانند پزشکی، وکالت، میادین میوه و دفاتر حمل بار و ... می کردند.
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تخریب اموال شخصی قطعا جرم است و پیگیری خواهد شد، اما این حمله و تخریب روحیه این افراد را هویدا کرد. سالها آزانس داران و تاکسی داران خون مردم رو تو شیشیه کرده بودند، کافی بود کمی باران و ترافیک بشود تا تاکسی های خطی همه دربست بشوند. دوران حکمرانی این قشر به پایان رسیده. زمانی مسیر ساده ونک تا سیدخندان را به من 45 هزارتومن قیمت دادند!
در حالی که همین مسیر با هزینه خیلی کمتر با تاکسی های اینترنتی در دسترس است. دوران قلدری به پایان رسیده است. به امید روزی که در دیگر زمینه ها هم مانند خودروسازی همین اتفاق بیفتد.
پاسخ ها
محمود
| China |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
زاست گفتی آقا میرفتیم آخرش میگفت هر چی دوست داری بده اینو میگفت انگار داره بهم فحش میده میدونید که وقتی این حرفو میزنه آخرش هرچی اون میخواد میشه خیلی سرکیسم کردند همین آژانس محل حالا اگر تاکسی آنلاین گرونتر هم ببره من با اون میرم چون من و راننده قیمت را قبلا قبول کردیم و میشینیم برای هم گپ میزنیم نه اینکه راننده از همون سلام اول بخواد فضا را برای تیغ زدن آماده کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
علت این کار معلومه
اکثر تاکسی دارا تا پیش از این هر جور دلشون میخواست با مردم تا می کردن و هر چقدر زورشون می رسید از مردم می کندن. حالا با ورود تاکسی های اینترنتی و استقبال مردم از این تاکسی ها که علت اصلی اون کرایه پایین این تاکسی هاست فشار به جیب اون اومد و کاسبی شون از سکه افتاد و با اغتشاش و درگیری میخوان کارشون پیش ببرن و این لقمه مال خودشون باشه. ماجراهای پشت پرده رو هم که ما بیخبریم.
بهتره که هر چه زودتر با این اغتشاش گرا برخورد بشه تا تو روز روشن گردن کلفتی نکنن.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
باید مدرن شد
ولی به تاکسی داران هم حق دهیم
وقتی بی ضابطه و بی مقدمه کاری انجام شود قطعا به دیگران آسیب میزند
مثل اینکه جلوی مغازه شما که اجاره و مالیات و عوارض و.. میدی با 50درصدتخفیف همون جنسها را بفروشند و بگن اعتراض نکن
مسولان که تمرکزش را ازدست داده
نمونه اش بحث دلار است
بلکه مجلس کاری کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اینجانب کاری با قیمت ندارم ولی اینکه کدوم مرجع یا سازمان متولی و پاسخگوی مردم در مقابل رانندگان این نوع خدمات هستند برای خود بنده سوال است آیا رانندگان تاکسی های اینترنتی توسط سازمانی تایید می شوند یا هر کسی ماشین سواری داشته باشه کافیه؟؟؟؟؟
araz
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
دوست محترم،
نمیدانم شما تاکسی دار هستید یا با شرکت های اینترنتی کار می کنید. ولی نکته را در نظر داشته باشید، آن هم قانون. من و شما نمی توانیم برای هر شغلی قانون وضع کنیم و هرچه دلمان خواست را به دیده عموم منتشر کنیم. خیر عزیز مملکت قانون دارد حال اگر کاستی هایی نیز داشته باشد باید رفع گردد و نه اینکه تر و خشک را با هم بسوزانیم. بقول شما اگر تاکسی دارانی هستند که در برخی موارد بی دینی و بی انصافی می کنند که ما نیز آنرا دیده ایم، ولی یادمان باشد هستند افراد بسیار شریفی که از این راه نان حلال بدست می آورند. بنده خود نه تاکسی دار هستم و نه شاغل این شرکت های اینترنتی مانند شما نیز اغتشاش را دوست ندارم زیرا باعث و بانی کج رفتاری هاست بهتر است مسئولین مربوطه دولتی به آن رسیدگی کنند.
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
آقا من خودم راننده تپسی هستم.اولا بیشتر از تاکسی تلفنی از ما مدارک میخوان برای ثبت نام.دوما مگه تاکسی تلفنی و تاکسی اینترنتی چه فرقی دارن؟ تقریبا یکی هستن.بعضی از دوستان یه حرفایی میزنن که خیلی منطقی نیست.الان مارو مجبور میکنن که به مسافر توجه بیشتری داشته باشیم.من یکبار تابستون با تاکسی زرد از صادقیه اومدم تا پرند.گفتم هر چقدر بگی میدم فقط کولر بزن.با اینکه چهار نفر مسافر زده بود.توی دمای 41 درجه تا اونجا نزد.این یعنی ظلم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
ما ایرانی ها همینیم انتظار دیگه ای دارید؟
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
عصبانین از اینکه نمیتونن تو روزای بارونی تو پاچمون کنن
به جای این کارا خودتون رو اصلاح کنید
مدل کسب و کار امروزی فرق کرده به جای اعتراض خودتون رو باید وفق بدید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
عادت کردیم به قلدری .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
یعنی چی ؟ گردن کلفت هستیم ؟ متاسفم برات
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
به اون بنده خداهایی که تو این بیکاری باید شکم زن و
بچه رو از رانندگی سیر کنند و بیست سی سال شغلشون همین بوده هم حق بدیم بد نیست. منصف باشیم
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
اون بنده خدایی که میگی میتونه بره تو اسنپ ثبت نام کنه و حداقل روزی 100 الی 150 تومن درآمد داشته باشه، ولی وقتی آدم حریص باشه و به فکر دزدی باشه حاضر نیست با قیمت منصفانه اسنپ کار کنه و انقدر منتظر میمونه تا یکی زنگ بزنه به آژانس و کرایه ی ثابت و ناعادلانه ای که برای یک کیلومتر تا 10 کیلومتر (محدودی شهری) ثابته رو از مسافر بگیره! بیاید کمی عاقل باشیم و کلاهمون رو قاضی کنیم واقعا درست نیست تو قرن 21 که کل دنیا در حال پیشرفت و بروزکردن کل سیستمشون هستن بیایم با بنده خداهایی که از سر بیکاری از تهران میرن کرمان تا اسنپ کرمان رو فعال کنن مورد ضرب و شتم قرار بدیدم! واقعا متأسفم....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
البته تو همین روزهای بارونی اخیر می خواستم اسنپ بگیرم هیچ راننده ای مسیر و قبول نمی کرد چون بصرفه نبودش این یه بعد دیگه قضیه ولی در کل دلیل ارزونی اسنپ اینه که یکی کمسیون آژانس و نمیده و خیلی کمتره در عوض سودش رو تعداد سفرهای بالا هست و فقط یک مسیر رفت و حساب می کنه مثل آزانس ها نیاز به برگشت به محل آژآنس رو نداره قطعاً ارزون میشه دیگه
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
با پیشرفت یکسری راه کارهای سنتی بر چیده میشه از قدیم بوده الانم چیز جدیدی نیستیا باید خودشونو وفق بدن به سیستم جدید یا دیر یا زود شیوه های سنتی ازبین میره به همراه اونهایی که انعطاف ندارند از 100 سال قبل به الان چند مدل شغل از بین رفته یا تبدیل شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
همین تاکسیا با لِه کردن قشر درشکه چی در زمان قدیم شدن تاکسی و کسی هم نگفت چرا اینجور شد و درشکه و اسب از بین رفت ، الان هم همون مسئله داره به صورتی دیگه تکرار میشه و آقایون تاکسی دارها نباید معترض بشن ، برن با پول زوری که از مسافرا تا بحال در آوردن چندتا خودرو بخرن بذارن تو شرکتهای آنلاین تاکسی دو سه تا جوان هم بذارن بعنوان راننده شاغل بشن .
ابوالحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اگر مردم همدیگر را بخورند ولی کاری به سیاست مداران نداشته باشند وسرگرم باشند مورد باز خواست قرار نمی گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
آفرین دقیقا تو این مملکت آقایون می خواهند سر ملت گرم بشه و بدبخت باشند و دنبال یه لقمه نون یه روز با زلزله می ترسونن یه روز با حمله آمریکا یه روز با قیمت دلار یه روز با تخم مرغ یه روز با بنزین یه روز با قطع یارانه و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مسئولین ناکارامد جرات تصمیم گیری تو لحظات سخت ندارند رو باید برکنار کرد.
در وقت خوشی و روزهای عادی که همه هم میتونن مسئول باشن
آق داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
جامعه ما با سرعت بی نهایت داره به سمت عصری پیش می رود بنام عصر کشف آتش و بعد از کشف آتش میره بسمت غار نشینی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اولین اقدام باید دستگیری اغتشاش گرا و برکناری مسئولین ناکارامد باشه.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
متاسفانه بعضي از رانندگان تاكسي و اژانس با كرايه اي كه مي گرفتند باعث شدند ديگر به هيچ تاكسي اطمينان نكنم و فقط از اسنپ استفاده كنم! ايا رانندگان تاكسي از مغازه اي خريد مي كنند كه قيمّت اجناس را هر روز بر طبق سليقه خود تايين مي كند؟ از ماست كه بر ماست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این کارهای عصر حجری یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟ فقط ادعای تمدن 2500 ساله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
یکرفه به قاضی نرویم تاکسی هم اتحادیه داره مالیات وبیمه میده باید بصورت کارشنای شده هر دوطرف رو در نظر گرفت از طرفی مردم هم از تاکسیهای اینترنتی رضایت دارند
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
کرایه کم
راننده های اموزش دیده و سایر مزایا حاصل تاکسی های اینترنتی
من که خیلی راضیم و با این کار اژانس دارها که اکثرا" وابسته ......هستند من عمرا" دیگه از اژانس ماشین نمی گیرم.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
باید با کسانی که مانع پیشرفت و آسایش مردم هستن به شدت برخورد بشه
علیرضا2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
باید چاره ای اندیشید. بالاخره تاکسی دارهاهم زن وبچه دارند ونباید فدای بی برنامگی ها ی مسولین شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
چهل سالگی انقلاب مبارک !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
چه ربطی داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
ناشناس 13:09 بزرگتر که شدی متوجه ربطش میشی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
کشور جهان سوم یعنی همین .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
با وجود تاکسی های اینترنتی دیگه نمیشه هر جور خواست مسافر را تیغ زد !
نرخ واقعی شده مسافر راضی راننده هم راضی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تاكسي دار گناهي نداره وقتي تخم مرغ و نون و ميوه گرون ميشه تاكسي دار با نرخ ثابت از كجا بياره بخوره؟مسكل پايه اي هست.مشكلي هست كه مسئولان درست كردن عقب نشستن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خب راننده اسنپ از کجا میخوره؟کار میکنه نون درمیاره، نه مثل راننده های تاکسی انتظار داره روزی 4 ساعت کار کنه هر دربستی رو 50 تومن بگیره بره خونه
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
من ۲ سال کرمان کار کردم،بی قانونی خیلی زیاد هست باور ندارید یه سر به میدون سرآسیاب بزنین تا وضعیت تاکسیرانی و معتادایی که اونجا پاتوق میکنن و وضعیت مسافرا دستتون بیاد!
بهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
باید به شدت با حمله کنندگان برخورد قانونی صورت بگیرد.
کرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بخشید این های که می رن اعتراض می کنن تو مدت کارشون هیچ نو اوری و خلاقیت نداشتن و خودشون باید اصلاح می کردند .

حالا برای گفتن چی توی چنته دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اميد فروزش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
يك ميليون تومان از فرودگاه امام تا تهران

هنوز خيلي نگذشته

هروقت سوار تاكسي شدم با راننده بر سر كرايه مشكل ايجاد شد
در صورتيكه همان مسير هر روزه را با سواري شخصي، تقريبا نصف قيمت تاكسي ميروم

تاكسي داران در شب و آب و هواي باراني و برفي به مردم رحم نميكنند، بهمين دليل است كه تنها مانده اند و مردم دلشان براي اين قشر نمي تپد.
بسياري از تاكسي ها براي شركتهاي خصوصي سرويس دهي مينمايند و اساسا كمكي به رفع معضلات ترافيك تهران نميكنند.

راهي كه تاكسي داران ساليان سال است انتخاب كرده اند با منافع عمومي مردم در منافات است

آنها تنها بايد از منافع سرشار و بي دليل خود دفاع كنند

اميدوارم قوه قضاييه عاملان اين تخريب را به اشد مجازات تنبيه نمايد و مجوز تاكسي آنها هم براي هميشه لغو گردد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اینجانب کاری با قیمت ندارم ولی اینکه کدوم مرجع یا سازمان متولی و پاسخگوی مردم در مقابل رانندگان این نوع خدمات هستند برای خود بنده سوال است آیا رانندگان تاکسی های اینترنتی توسط سازمانی تایید می شوند یا هر کسی ماشین سواری داشته باشه کافیه؟؟؟؟؟ آیا سازمان تاکسی رانی در مقابل تخلفات این رانندگان و شرکت ها وجود دارد که بتوان به آن شکایت کرد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
نخیر دوست عزیز رانندگان تاکسی اینترنتی هیچ گونه صلاحیت اخلاقی تایید شده ندارند و به زن و بچه خود رحم کنید و به دست اینا نسپارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
الان فکر می کنی رانندگان تاکسی تایید شده اند؟! نصفشون یا معتادند یا مشکل اخلاقی دارند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
خواهشا حرف مفت نزن. راننده های اسنپ اگه کوچکترین سو سابقه ای داشته باشن اجازه فعالیت ندارن. اما راننده های تاکسی چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بله. آزمایش عدم اعتیاد و برگه ی عدم سوء پیشینه ارائه می دهند و عکس تمام رخ و پلاک و نوع خودرو و شماره تلفن راننده در هنگام ثبت درخواست مشخص می شود.
گل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
آخه چرا شغلها رو با تکنولوزی جلو نمی برن.بهتر نبود به همون ازانسها این سیستم اینتر نتی رو می دادیم ومگفتن مبالغشون رو پایین بیارن.وگرنه اومدن این مشغال اینترنتی وقتی باعث بیکاری مشاغل سنتی بشه چه فایده ای داره اشتغالی که ایجاد نشده هیچ عوارض منفی بیساری هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
کسی که جلوی تاکسی رانی را نگرفته. اینترنت هست، یک عالمه آدم هم هستند برای طراحی سایت و برنامه قیمت را پایین آوردن هم که ماری نداره. مشکل اینه که اینها می‌خواهند از خودشون زحمت نکشند و فقط خون مردم را در شیشه کنند
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
اونا هم ميگفتند چشمممم!
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
کدوم بیکاری آژانس ها! حتی راننده آژانس ها هم از مغازه های تلفنی به شدت بیزار هستن, همه رفتن اسنپ! مغازه ها رو از کار انداختن که خداوکیلی حقشون هم هست که بیکار بمونن,
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
عزیزان تاکسی دار همونجوری که مردم برخورد میکنند با رقیبانشونم برخورد میکنند !!!!
جی وی دی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
میشه از جنبه های مختلف این عمل زشت رو تحلیل کرد اما یکی از دلایل شاید ترس و مقاومت در برابر تغییر باشه. اتحادیه تاکسیرانی بهتره بجای مقاومت در برابر تکنولوژِی و به روز بودن و چرندیاتی مثل منسوب کردن این کسب و کار به عوامل بیگانه، سعی در تغییرات اساسی در ساختار خودش برای رقابت با اسنپ داشته باشه.
متاسفانه واکنش های به دور از عقل و منطق مختص ما جهان سومی هاست دیگه
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بايد همه اونايي كه حمله كردن به جرم محاربه اعدام كنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
حق با تاکسی های اینترنتی است. متاسفانه تاکسی های شخصی که هیچ انصافی ندارند و بسیار بی تربیت هستند. تاکسی های زرد حالا باز بهترین.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
فکر کردین چرا تلگرام تا این اندازه برای ما ایرانیها سینه سپر کرده، مگه نفعی داره؟؟!!! برای ما ایرانیها پروژه میلیون دلاری رو رایگان انجام میده، صدها برنامه نویس نابغه فقط برای رضا دل ما ایرانیها دارن تلاش میکنن!!!؟؟؟
اسنپ هم همینطوره!!!
(یه اسنپ نصب میکنی به تمام امکانات گوشیت دسترسی داره!!!!!!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
عجب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
کاملا وافقم.یک اپلیکیشن جاسوسیه.یه نرم افزار تاکسی چرا باید به عکس و فیلمهای مردم دسترسی داشته باشه.تازه اینکه چیزی نیست سامانه ستاره 724 که تبلیغ هم میشه نرم افزار اونو بخواین نصب کنید میگه این برنامه هر زمان که بخواد میتونه عکس و فیلم بگیره!!! گفتم غلط زیادی میکنه و اصلا نصب نکردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
عزیزم شما استفاده نکن،شما همون تاکسی رو سوار شو و مسیر 10 تومنی رو 40 تومن پول بده ، خوشحال باش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
حالا به عکس تو دسترسی پیدا کنند چه فایده‌ای برای آنها دارد؟ میزارند در قندون؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اگرتاکسی داران انصاف سرشون بشه ، و جیب مردم را تیغ نزنند اصلا"تاکسی اینترنتی معنی نخواهد داشت.
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مگه این شهر مسول ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تمدن 2500ساله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اشتباه نکنید ما 2500 سال تمدن نداریم بلکه 2500 سال پیش تمدن داشتیم
نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
به صورت قاطع باید با کسایی که اونجا حضور مخرب داشتن برخورد بشه. باور نکردنی!
رضا غلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بنام خدا
پس از شروع چشمگیر استفاده از موبایل های جدید و نیز پهنای باند نسبتا مناسبی که اپراتورها در اختیار کاربران قرار دادند شاهد تحول اساسی در تمام شئون زندگی از جمله کسب کارها می باشیم. یکی از این نوع کسب کارها که در ایران رواج پیدا کرده اپ های واسطه ای که دقیقا همان برگردان ایده های است که در سایر کشورها جواب داده مانند اوبر معادل آن در ایران اسنپ و...
ولی بزرگان عزیز و نیز مردم گرامی توجه شما را به چند نکته جلب می کنم
چندین طرح آزموده شده خارجی توسط جمع محدودی در ایران باز تولید شده که نشانگر شکل گرفتن انحصار می باشد کافی است مالکین کافه بازار دیوار اسنپ فیلمیو برای مردم مشخص شوند
اینان در پس شرکت های دانش بنیان پنهان شده و از مواهب آن معافیت مالیاتی و وام های ارزانقیمت ... بهرمند می شوند در حالی که اینان درسته از تکنولوژی جدید استفاده می کنند ولی در دسته شرکت های دانش بنیان قرار نمی گیرند
اینان علیرغم درامد هنگفت هیچگونه شفافیت مالی ندارند و عموم نیز چون از مواهب انها بهرمند شد از این نکته غافل مانده است
اپ های واسطه خدمات باعث بهم ریختن بسیاری از کسب کارهای خورد گردیده است
می باید باز تولید آن به صورت شرکت تعاونی و یا سهامی با همان ادبیات رقابتی وسهولت دسترسی توسط اتحادیه از همون صنف شکل می گرفت
بجای نازپروری این شرکت ها و مخفی شدن در پس شرکت های دانش بنیان مشمول شفافیت درامدی و مالیات سنگین شوند
پول حاصله باید صرف تولید شغل شده تا سر ریز بیکاری این اپ های واسطه را جبران کند
اقایون کمی فکر کنید اینجا ایران است بسیاری شغل ها از خدمات ارتزاق می کنند . اگر اپی قصد کوتاه کردن واسطه را دارد مثل اسنپ دیوار اچار و...اولا دچار انحصار مالکین نشود در ثانی مالیات مناسبی از پولی که در میاورند بدهند و ثالثا فکری هم برای سریز بیکاری ان نیز بنمایید
یادمان باشد خودمان باید رسانه خودمان باشیم چنانچه با آن موافق هستید انرا باز نشر نمایید تا موجی ایجاد شده اولا این انحصارها جوابگو باشند در ثانی ناچار به شفاف سازی باشند .انشاالله
با تشکر رضا جلیلی غلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تا حالا از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم ممنون دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
متاسفانه این همان دلایلی است که صنعت خودرو سازی ناتوان ما را سرپا نگاه داشته و نمی تواند خودرابا تکنولوژی های جدید وفق دهد. نباید به دلیل این که عده ای بیکار می شوند مقابل تغییرات مثبت بایستیم. یادمان باشد که فروشگاه های زنجیره ای هم که در حال گسترش است تعداد زیادی از توزیع کننده ها را از دور خارج کرد. اما واسطه هایی که تنها باعث گران شدن کالا می شدند هم حذف شدند که به نفع خریدار بود و اتفاقا میزان فروش و مالیات هم کاملا شفاف شد .در این مورد هم از طریق سیستم نرم افزاری میزان درآمد و مالیات همه راننده ها مشخص می شود وبه سادگی همه چیز تحت کنترل است. متاسفانه بسیاری از ما از شفافیت گریزانیم.
جیم
|
Belgium
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مشکل از راننده تاکسی هاست که درک نمی کنند تکنولوژی با هیاهو و قلدری متوقف نمیشه و باید به فکر چاره باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
چه امنیت اقتصادی!!!!.همه مشاغل در امنیت کاملند ،!فضای مجازیا اینطوری فضای حقیقیا از دست قاچاقچیا ،دارایی،شهرداری،والا ماشالله .بعد میگن چرا مردم سرمایهاشونا دلار وطلا میکنند.
arman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
موج آگاهی و فن آوری همچون چرخ بزرگ و سنگینی سراشیبی را طی میکند هر کس با آن همراه نشود زیر چرخهای آن له میشود ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
دمشون گرم
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اینکه خشونت بد است حمله به محل کسب مردم بد است قانون مندی خوب است در مملکت بیکاری است همه درست سر جای خودش. ولی . اینکه هر کسی یه پراید قسطی بگیرد بشود تاکسی که نمیشود. تاکسیرانی پس چه کاره است؟ تمام این پلاکهای مختلف... که تهران را پر کرده اند باید بروند سر مزرعه در ولایتشان کار اصلی خود را انجام دهند. هیچ کس حاضر نیست تنش را به کار بدهد همه شده اند مسافرکش در تهران. روزی نیست که این جماعت یک شری درست نکنند هرجا هم میروند کسی حریفشان نمیشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
موافقم!! تاکسیرانی چه کاره است؟ مجموعه ای که از زحمت دیگران ارتزاق می کند والان هم باید مراقب باشد که این اقتدار را از دست ندهد. باز هم موافقم که عده ای تن به کار نمی دهند ومنتظر درآمد های باد آورده هستند مثلا منتظر مسافر دربستی می مانند و در مقابل کسی که زحمت می کشد به خشونت متوسل می شود.
چشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
جالبه راننده تاکسیا رحم نمیکنن تو گرفتن کرایه حالا آگه یکی ارزانتر میگیره حسادت میکنن. به نظر من تو دنیای رقابت وجود رقیب الزامیه. در مورد خرید خودرو همین آدما نظر دیگر دارند. تاکسی تو کرایه گرفتن رحم نداره
شاغلام
|
France
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این جور موارد در الویت رسیدگی نمی باشد تابناک جان! چون مردم عادی دیگر مردم عادی را نشانه رفته اند پس مشکلی نیست ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
یعنی ما باید جان خودمان را به این ها بسپاریم و سوار تاکسی هایشان شویم؟ تازه پول خون پدرشان را هم بپردازیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
با امدن اسنپ ،ديگر كسى در كنار بزرگراهها ،حتى پرايد
هم سوا شان نمى كند
گلناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
علت حال و روز این معترضین که معلومه . تا قبل هرجور میتونستنن پول به جیب میزدن حالا منافعشون دچار تهدید شده مردم باید متحد باشن و بخاطر جیب خودشونم که شده فقط و فقط از حمل و نقل اینترنتی استفاده کنن . این بهترین راهه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مملکت گل و بلبل
پارسی مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تمام کسب و کارهای سنتی محکوم به نابودی هستن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
آژانس ها کا تا میتونستن مردمو میچاپیدن ... حقشونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
از زمانی که تاکسی و آژانس اینترنتی آمد این مشکل نمود پیدا کرده ولی هیچ کس حتی مقام عالی استان نیز ورود پیدا نکردند همانگونه که برای خطوط تاکسی هر سال نرخ مصوب می شود قائدتا بایستی برای تاکسی وآژانس اینترنتی نیز بایستی نرخی متناسب با آژانسها و تاکسیها ارائه شود واز درآمد شرکتها نه رانندگان بایستی مالیات اخذ شود ولی چرا در ایران تا حادثه ای اتفاق نیافتد مسئولین اقدامی نمی کنند جای تامل دارد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مردم حق دارند قیمت کمتر را انتحاب کنند و پول کمتری بدهند .
ارزان فروشی در هیچ قانونی جرم نیست.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مغز انسان های نخستین همینه دیگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بی پولی همه رو کلافه کرده
ن.ص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
نمی شود که با راه اندازی تاکسی های اینترنتی به یکباره یک سری را از نون خوردن انداخت مضافا آن که اکثر رانندگان تاکسی های اینترنتی این کار را در کنار کار اصلیشان دارند به نظرم بهتره که یک برنامه ریزی درست وحسابی بشه و حقوق هیچ شهر وندی نادیده گرفته نشه.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
گویا آفتابه فروش ها هم بعد از آمدن شلنگ بسیار اعتراض کردند. خوشنودم که اعتراضات آن‌ها به جایی نرسید!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
ایران عصبی ترین خشن ترین کشور جهانه(البته بجز شما بافرهنگ که قبول نداری)فقط دوای دردش یه زلزله چهل وپنج ریشتریه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
حدود صد سال پیش هم که اولین خط آهن بین تهران و ری راه افتاد خرک چی ها و چارواداران رفتند و کل قطار را نابود کردند.
پس جای تعجب نیست!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خیلی وقتها انحصار به فساد منجر میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
قطعا" در آینده نزدیک کسب وکارهای اینترنتی ، موجب حذف مشاغل سنتی واضافه شدن به مشاغل اینترنتی خواهد و این می تواند برای عده ای تهدید وبرای عده ای فرصت می باشد . لذا بحرانهای مثل موارد فوق ناگزیر است وحذف کسب وکارها ی اینترنتی غیر ممکن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
من هر روزه مسافر این تاکسی های اینترنتی هستم . چند وقتی بعد از آشفتگی قیمت های چند سرویس دهنده اصلی به دنیال سایر نرم افزارهای دیگه رفتم .
درحال حاضر در تهران علاوه بر اسنپ و تپسی و دینگ و ماکسیم و ... که رانندگان آن جزء - مشاغل آزاد - حساب می شوند ؛ کارپینو که تحت نظر تاکسیرانی هستش و سرویس - آژانسی- که پشتیبانی آژانس ها و تاکسی سرویس ها رو به عهده دارد در حال رقابت هستند . که متاسفانه بخاطر تبلیغات ضعیفتر و کارایی کمتر نرم افزار هنوز خیلی شناخته شده نیستند .
در چنین شرایطی با فراهم شدن بستر مناسب برای همه افراد حاضر در زمینه جابجایی مسافر چه لزومی به این شلوغ بازیهاست . قطعا باید علاوه بر برخورد مناسب با چنین اقدامات تخریبی با حمایت مناسب ؛ این افراد هم تحت پوشش چنین سیستم هایی قرار بگیرند تا از مزایای آن بهرمند بشوند .
و صد البته آجر کردن نان مردم قطعا کار غلطی هستش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اتفاقا این تاکسی های اینترنتی باعث شد کسانی که نیاز شدید مالی داشتن و روی شون نمشد برن کار کنن توش کار کنن و مردم هم بیشتر رغبت کردن از وسیله خودشون استفاده نکنن .
عبدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خداییش تاکسی ها توبیشتر شهر ها آدم های خود خواه وبی اخلاقی هستند (من معذرت میخوام به آن عده انگشت شمار محترم شون بر نخوره)یه جوری توشهررانندگی میکنن انگار خیابون مال ایناست.اصلا90درصدشون صلاحیت اخلاقی وتربیتی جابه جا کردن زن وبچه مردم را ندارند مخصوصا بین شهری ها.خیلی از دوستان هستند که از سراجبار خودشون وخانواده شون با این تاکسی ها مسافرت میکنند بهتره یک تغییرات اساسی انجام بشود
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مجلس باید قانون تصویب کنه برای سر و سامان دادن به این اوضاع ..
تاکسی های سنتی با اینترنتی ها همکاری کنند مشکلی براشون پیش نمیاد. متاسفانه قشر های مختلف مردم رو با رانت و انحصارطلبی بار آورده که باعث شده مملکت تبدیل بشه به تنبل خونه! مثل یک کودک لوس و ننر و چاق که اصلا نمیشه بهش گفت بالا چشمت ابروه!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
ملت هم به تبع فقط میخواد از کمبودها و انحصار پول دربیارند , کسی به حق خودش قانع نیست, برخی با اعمال و رفتار فرهنگ ایرانی را به لجن کشیدن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
ملت باید یه گوشمالی حسابی به تاکسیدارها بدهند, این کار تاکسی دارها یعنی اسنپ اجازه بده ما پدر مردم را دربیاریم, اسنپ تو نباید به مردم خدمت کنی ما باید کمر این مردم را بشکنیم.
این کار فقط و فقط در ایران اتفاق می افتد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مردم زنگ بزنند پلیس اعتراض کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بسمه تعالی
البته اسنپ ها باعث سریعتر شدن و ارزانتر شدن حمل و نقل داخلی شده است، وقتیکه تاکسی ها بجای کار در خطوط خود مبادرت به مسافرکشی خصوصی میکنند و قادر به ارائه خدمات نباشند، آخر دست باید چوب عملکرد ضعیف خود را بخورند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بسمه تعالی
در حال حاضر که انحصار خودرو و قوانینش دست مسولینه هر چیزیو که تو بازار ایران آب کنند مسولین هم حمایت میکنه چون بیشترین سود فروش خودرو تو جیبشونه ، حال اگر روزی دولت دست از سر خودرو ایها برداره از فرداش تعرفه واردات رو بسیار کم میکنه و حتی استانداردهای سختی رو تحمیل خودروسازها میکنه. یه بام دو هوا....
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
از یک طرف روند سنتی تاکسی دیگر قدیمی شده و برگشت خالی و تردد بیمورد باعث آفزایش آلودگی هوا و ترافیک بیمورد میشود.
از طرف دیگر اینکه هر کسی به صرف اینکه ماشین دارد، بتواند راننده بدون احراز صلاحیتی باشد که مردم را جابه جا می کند، صحیح نیست.
باید این نرم افزارها میدیریت تاکسی رانی و تاکسی تلفنی را در هر شهر یکپارچه و بروز کند و در کنار آن بیشتر رانندگان آن از همین رانندگان موجود باشد که توسط آن امرا معاش می کنند.
مانند نرم افزار خوش ( خدمات ویژه شهروندی) که چندی است در اصفهان و قم با هماهنگی تاکسرانی های همان شهر خدمت رسانی می کند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تاکسی اینترنتی هم لازم است و همه باشند حتی شخصی و انتخاب رفتن با خود مردم است واز طرفی برای همه ایجاد شغل شده وخرج خانه را بی منت باید تامین کنند فقط هر جا نرخ را منصفانه بگیرند مردم با ان میروند حالا هر تاکسی نرخ کمی بگیرد و موقع سوار شدن طی کنند بهتر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
پلیس با عاملین تخریب برخورد جدی کند که تجاوز به مال مردم را به این سادگی در روز روشن انجام ندهند...
کرمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
متاسفانه صنف تاکسی در شهر مورد اشاره رفتار بسیاربدی دارند مخصوصا تاکسی های فرودگاه .خیلی خوشحالم که اسنپ از راه میرسد .غیر ممکن است دیگر از تاکسی های فرودگاه با وجود اسنپ استفاده کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
البته دوست عزیز مافیای پلیس فرودگاه خیلی خفن تر ازین حرفاست، تو خیلی از شهار ها مثل اصفهان اصلن اسنپ در فرودگاه غیر فعال است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
راستی دلار هم شد 5000 تومن که! مبارک باشد
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
من نمی دانم چرا چند ساله که رانندگان تاکسی شده اند نقش فردین فلیم فارسی همین که سوار تاکسی میشی بلافاصله شروع میکنه به داستان سرایی که بعله یک دختر جوانی یا یک زن حامله شهرستانی یا یک کارگر زن بچه دار دچار حادثه شده و توی این شهر غریبه من اتفاقی سوارش کردم از جلو بیمارستان که بیچاره پول نداشت دارو بگیره و من قصد دارم امروز هرچی کار کردم خرج خانه خودم را نصف کنم بقیه اش را ببرم براش که بیچاره توی مسافرخانه اقامت داره . خصوصا اگر شما را از جلو ی ترمینالهای مسافری سوار کنند و بدانند شهرستانی هستی اولا خود کرایه واویلا بعدش روضه همراه با موزیک غمگین .
بقالی ها از تخفیفی ها می نالند . کارمندا از بازاری ها . مریض از پزشک . پزشک از مالیات . مالیات از محیط زیست . محیطزیست از بنزین بنزین از عدم کیفیت اتومبیل . اتومبیل از وضعیت جاده ها جاده ها از فرهنگ عامه . فرهنگ عامه ازتهاجم . تهاجم از ناسیونالست بودن . و...... خلاصه بیایید فقط بنالیم راستی یادم رفت سخن گو دولت از خرید ارز بی دلیل توسط مردم اصلا کانهو هچی سر جاش نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این درگیری ها و رفتارهای مافیانه و مبتدیانه و غیر حرفه ای و چاله میدانی در این عصر تکنولوژی، حاکم بر فرهنگ ، اقتصاد و صنعت کشور ما شده است که باعث شده نخبگان و نوآوران و جوانان با استعداد کشورمان که صاحب ایده ها و طرحهای جهانی هستند حمایت نشوند نمونه اش پیرمرشد همه مافیاها یعنی شرکتهای سایپا و ایرانخودور هستند. من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
جالبه نظام همه وقت، دم از خصوصی سازی نهادهای دولتی میزنه اون وقت یه کسب و کار جدید خصوصی راه میفته چون پول خوبی توشه سریع به انحصار نهاد خاص که من بهش میگم دولت دوم، درمیاد! مثل اختاپوس میفته رو هر کسب و کار جدید و پولسازی که زحمت و ابتکار و نوآوریشو یکی دیگه کشیده محصولشو اونا برمیدارن.
حالا هی بگید ایده هی بگید نوآوری هی بگید کارآفرینی هی بگید خصوصی سازی... ای بابا
زبل خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اگر همه خدمات در کشور به همین نحو رقابتی میشد دیگر نه کسی جرات اجحاف داشت نه کسی اطمینان از شغل انحصاری !! من بارها خواستم ماشین را کنار بگذارم و با تاکسی رفت و آمد کنم ولی در شهر ما تاکس دارهای محترم صبح بعد از همه ملت از ح=خانه میزنند بیرون .. آن عده ای هم که زود می آیند همه سرویس دربست دارند و ملت را سوار نمیکنند
در یک مسیر هم صد جور کرایه باید بدهی .. بدون استثتا هم در روزهای سرد وبرفی نه تاکسی گیر می آید نه تاکسی تلفنی
یعنی این شغل تعهدش فقط به خودش هست و بس ...
اتحادیه محترم تاکسی رانی هم ملت را چغندر هم فرض نمیکند !! خیلی از تاکسها شغل چندمشان تاکسی داری و فقط برای کمک خرج است وگرنه مگر میشود شما در میدان انقلاب بخواهی تا امیر آباد بروی و چیزی غیر از سواری شخصی گیرت بیاید
در شهرهای کوچک که وضع بسیار بدتر از ایننهاست !! تردد فقط در خیابانهای اصلی است .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تاكسي داران وآژانسها حق دارنددرمقابل حركتهاي غيرقانوني ومشكوك دامپينگي اينترنتي معترض گردنددراين وانفساي گراني وبي كاري صاحبان اصلي شغلهاراچرابيكارميكنيدمردم به اين حركتهاي دامپينگي بدلايل مختلف بديده ترديدمينگرندجامعه راقانوني وحسابشده مديريت كنيم
Iraj eshaghi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
شرم بر کسانی که اموال مردم را تخریب می کنند این کار حق الناس است و خدا حق الناس را نمی بخشد و در دنیا و آخرت تقاص شأن را پس می دهند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
متاسفانه ما با هر پیشرفت وتکنولوژی مخالفیم
bahman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
میگویند زمانی که چرخ خیاطی اختراع شد و به مرحله تولید رسید , خیاطان آن زمان که با دست میدوختند از آینده شغل خود نگران شدند , چون یک چرخ خیاطی به تنهایی بیش از صد خیاط میتوانست کار کند. پس به کارخانه چرخ خیاطی حمله کردند و آن را آتش زدند. ولی امروز همه خیاطها از چرخ خیاطی استفاده میکنند. امواج تحول و تغییر پشت به پشت هم میرسند و ما باید انتخاب کنیم که مخترع چرخ خیاطی باشیم یا آتش زننده کارخانه آن یا مشتری چرخ خیاطی .
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
جالبه كه براي رانندگان تاكسي هاي اينترنتي ميصرفه ارزان بگيرند ولي براي تاكسي هاي خياباني كه گرونتر هم ميگيرند نميصرفه و شاكي هستند! در ضمن كي گفته تاكسي اينترنتي ماليات نميده و نميشه ازش شكايت كرد ؟! اصلا دفتر و نمايندگي واسه همينه كه جاشون معلوم باشه و بشه ماليات گرفت و حتي اگر شكايتي داشتي بري شكايت كني .
دعوا همش سر تخته شدن درامد هاي غير قانوني يه عده آدم سودجويي هست كه عادت كرده بودند به كرايه زياد و غير قانوني !
ايران تنها كشوري است كه براي ارزان فروشي يك خدمت يا كالا اعتراض به راه مي اندازند!
خود اين اقايان راننده تاكسي قلدر اگر يك مغازه لوازم يدكي ارزانتر بدهد از آن نميخرند و مثلا ميگويند نان بقيه لوازم يدكي ها آجر ميشود و گناه دارند !؟؟؟
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
راننده ها شاید عامل این رفتارها باشند اما امر کسای دیگه هستند کسانی که با یه دفتر سه در چهار چند خط تلفن پولای خوبی به جیب می‌زنند بدون استهلاک استرس و تقریبا هیچ هزینه ای وقتشه این مفت خوری ها تموم بشه انشالله کسب و کار الکترونیک به همه عرصه ها وارد بشه از جمله حمل نقل بار که وقعا به کامیون داران ورانندها جفا میشه استثمار وحشتناکی در صنعت حمل و نقل حاکمه متأسفانه فریادها هم به جای نمی‌رسه
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: