بازدید 2893

وضعیت مطلوب بانک شهر در صورت‌های مالی

کد خبر: ۷۷۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 13 February 2018

با نگاهي به ساختار سرمايه بانك شهر و تغييرات آن از بدو تأسیس سال 1388تاكنون و طي 4 مرحله افزايش سرمايه ، تعداد سهام از 1500 ميليون سهم به 15573 ميليون سهم معادل 4/10 برابر ( به ارزش 15573 ميليارد ريال ) افزايش يافته است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، معاون مالی و اقتصادی این بانک با بیان این مطلب گفت: موتور محركه بانك ها و موسسات مالي و اعتباري ، نحوه و چگونگي دسترسي به منابع نقدي و مديريت نقدينگي است و این تغييرات تماماً در چارچوب منافع سهامداران ( سهم از بازار ) و افزايش توان مالي و مديريتي جهت حداكثر سازي سودآوري بانك و ارائه خدمات به مشتريان و عموم جامعه بوده است.

محمد تقی صمدی افزود: طبيعي است افزايش سرمايه بدون دريافت وجه ( از محل مطالبات و تجديد ارزيابي دارايي ها ) با لزوم رعایت منافع سهامداران موجب كاهش بهاي روز هر سهم بوده ليكن در نهايت ارزش كل سهام به نفع سهامداران بهبود یافته است .

معاون مالی و اقتصادی بانک شهر تصریح کرد: در آخرين گزارشات كارشناسي سهام نيز طبق نظر كارشناسان رسمي اين حوزه به طور مستقل ، سهام بلوکی بانك معادل 1289 ريال به ازاي هر سهم در تاریخ فروردین ماه 1396 ارزيابي شده است و اطميناني نسبي وجود دارد كه منافع سهامداران کما فی سابق در تابلوی بازار بورس و اوراق بهادار حفظ خواهد شد .

وی افزود: اگر چه در حال حاضر قديمي ترين بانك ها در ارزيابي و ارزش گذاري سهام خود در اين رقابت، فاصله قابل توجهی با بانك شهر كه از نظر حجم عمليات ، تعداد شعب و سرمايه متفاوت هستند ندارند، ليكن ارزش روز سهام و منافع سهامداران به طور روزانه و ويژه تحت نظر و مراقبت است.

صمدی با بیان این‌که در حال حاضر 22 بانک و موسسه اعتباری در بازار سرمایه پذیرفته شده اند که سهام 11 بانک در بورس اوراق بهادار تهران و مابقی در فرابورس معامله می شوند، گفت: ارزش بازار کنونی صنعت بانکداری در حال حاضر در بازار سرمایه بیش از 400 هزار میلیارد ریال است که نسبت به ابتدای سال 1393 حدود 32% کاهش را نشان می دهد علی رغم آنکه ارزش کل بازار سرمایه طی این دوره حدود 4 درصد رشد کرده است. از طرفی سرمایه اسمی بانک‌ها طی این مدت بیش از 2 برابر افزایش یافته است که با توجه به این موضوعات،سهم 12 درصدی صنعت بانکداری از کل ارزش بازار سرمایه در سال 1393 به حدود 8% در حال حاضر کاهش یافته است.

به گفته وی، بازدهی سالانه سهامداران بانک شهر طی سالهای 1395-1393 بیش از 4 درصد بوده است در حالی که میانگین زیان سالانه صنعت بانکداری در بازار سرمایه طی مدت مشابه بیش از 9 درصد منفی بوده است.

ثروت سازی مناسب برای سهامداران

صمدی در ادامه خاطر نشان کرد: مديريت بانك بر اساس گزارشات کارشناسی اعتقاد دارد كه قيمت سهم با توجه به شرايط كلي بازار حدود900ريال پيش بيني مي‌شود. مضافا اينكه ارزش بلوكي قطعاً بالاتر خواهد بود که با در نظر گرفتن افزایش سرمایه بانک طی چند مرحله از محل مطالبات ( سود سهام ) و تجدید ارزیابی دارایی ها ثروت سازی مناسبی برای سهامداران ایجاد شده است .

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر