بازدید 2469

انتقاد شدید ترکیه از بودجه آمریکا برای نیروهای کرد سوری

معاون نخست وزیر ترکیه با انتقاد از بودجه پیشنهادی پنتاگون برای نیروهای کرد سوریه اعلام کرد، آمریکایی‌ها با این اقدام مناسبات واشنگتن – آنکارا را به مرز قطع روابط می‌رسانند.
کد خبر: ۷۷۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 13 February 2018

معاون نخست وزیر ترکیه با انتقاد از بودجه پیشنهادی پنتاگون برای نیروهای کرد سوریه اعلام کرد، آمریکایی‌ها با این اقدام مناسبات واشنگتن – آنکارا را به مرز قطع روابط می‌رسانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس بودجه پیشنهاد شده برای سال ۲۰۱۹، پنتاگون به دنبال سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری برای آموزش و تجهیز نیروهای دموکراتیک سوریه که از سوی یگان‌های مدافع خلق رهبری می‌شوند و نیروهای کرد امنیت مرزی است.

هاکان چاووش‌اوغلو، معاون نخست وزیر ترکیه در گفت‌وگو با شبکه دولتی ت ر ت اعلام کرد: آمریکا باید همگام با ترکیه اقدام کند و در کنار آنکارا علیه گروه‌های تروریستی پ.ک.ک، حزب دموکراتیک سوریه و یگان‌های مدافع خلق که ما آنها را سازمان‌های تروریستی می‌دانیم، وارد عمل شود.

چاووش‌اوغلو اضافه کرد: ما اظهارنظرهای متفاوتی را از سوی آمریکا شاهد هستیم. در طول سال‌های گذشته ما همواره اعلام کرده‌ایم که آنها چه کار اشتباهی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین ما شاهد هستیم که میزان ترافیک دیپلماتیک مقامات آمریکا به ترکیه در روزهای اخیر افزایش یافته است. هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا به ترکیه آمد و قرار است رکس تیلرسون،‌ وزیر امور خارجه آمریکا نیز در چند روز آینده به کشور سفر کند. موضع ترکیه کاملا آشکار است. آمریکا به حمایت از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه می‌پردازد و ما نیز اعلام کرده‌ایم که این منطقه را از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد.

ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و یگانهای مدافع خلق کرد سوریه را شاخه سوری پ.ک.ک می‌داند و گروههای تروریستی اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار