بازدید 1992

عریقات: فقط طبق قوانین بین‌المللی مذاکره می‌کنیم نه شروط اسرائیل

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد، فلسطین تنها بر اساس قوانین بین‌المللی حاضر به حضور بر سر میز مذاکره با اسرائیل است نه با شروط و دیکته‌های آمریکا و اسرائیل.
کد خبر: ۷۷۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 13 February 2018

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد، فلسطین تنها بر اساس قوانین بین‌المللی حاضر به حضور بر سر میز مذاکره با اسرائیل است نه با شروط و دیکته‌های آمریکا و اسرائیل.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) گفت، حمایت آمریکا از سیاست‌های اسرائیل مغایر با قوانین بین‌المللی است و راهکار تشکیل دو کشور را تحت الشعاع قرار داده و پایبندی به سیاست آپارتاید را بیشتر تشویق می‌کند که مقامات رژیم صهیونیستی در عمل این سیاست را پیش گرفته‌اند.

اظهارات مذکور عریقات به دنبال اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مطرح شد و عریقات گفت، سخنان نتانیاهو تنها ادامه سیاست اعمال دیکته‌های اسرائیل است که با تبانی آمریکا با طرح‌های استعمارگرانه اسرائیل صورت می‌گیرد.

وی افزود، اسرائیل ضمن هماهنگی با آمریکا در ارتباط با حل نهایی مساله فلسطین تصمیم یکجانبه گرفته و این دو دولت ظرف کمتر از سه ماه سه بار تلاش کردند تا از طریق دیکته کردن‌های آمریکا، نقض قوانین بین‌المللی اسرائیل مشروعیت یابد؛ نخستین این تلاش‌ها، تلاش برای لغو مساله قدس از میز مذاکرات و تلاش دوم لغو مساله آوارگان فلسطین بود و در حال حاضر اراضی فلسطین با موافقت آمریکا به سرقت می‌رود تا این اراضی به اسرائیل ملحق شود.

عریقات ادامه داد، فلسطین دولت آمریکا یا هر طرف دیگری را برای انجام مذاکرات به نیابت از خود مکلف نکرده و این دقیقا دلیل متهم کردن فلسطین به عدم تمایل به برقراری صلح توسط آمریکاست، هماهنگی اسرائیل و آمریکا به تحقق صلح عادلانه و دائمی مربوط نمی‌شود، بلکه آنها به دنبال مشروعیت بخشیدن به نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل توسط اسرائیل هستند.

وی بر موضع ثابت فلسطین مبنی بر به رسمیت نشناختن اشغالگری اسرائیل و ملحق کردن قدس و خاک فلسطین به اراضی اسرائیل تاکید کرد.

عریقات با بیان اینکه همه تدابیر ممکن را برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و بازخواست رژیم صهیونیستی اتخاذ می‌کند، بر پایبندی به تمامیت ارضی کشور فلسطین و مخالفت با هرگونه تقسیمات یا اقدامات تحمیلی از سوی اسرائیل و دیگر کشورها تاکید کرد.

وی افزود، فلسطینیان در مقابله با توطئه‌ها برای از بین بردن مساله فلسطین تا زمان خروج اشغال‌گران از خاک این کشور، حاکمیت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس، پیدا کردن راه حل عادلانه برای مساله آوارگان فلسطین براساس قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل و آزادی همه اسیران فلسطینی از زندان‌های اسرائیل ایستادگی می‌کنند.

همچنین دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، سخنان نتانیاهو درباره مذاکرات با واشنگتن در خصوص ملحق کردن شهرک‌های کرانه باختری یک دیکته دیگر است که بر تبانی آمریکا با طرح‌های شهرک‌سازی اسرائیل صحه می‌گذارد.

نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد با دولت آمریکا درباره پیش‌نویس قانونی که منجر به پیوستن شهرک‌های کرانه باختری به اراضی تحت سلطه اسرائیل می‌شود گفتگو می‌کند.

 یک منبع به نقل از نتانیاهو درباره موضوع تحمیل حاکمیت اسرائیل گفت: می‌توانم بگویم که مدتی است با آمریکایی‌ها درمورد این موضوع رایزنی می‌کنم و چنین اقدامی با امید دستیابی به راه‌کار تشکیل دو کشور در درگیری موجود میان فلسطین و اسرائیل عملی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی