بازدید 2464

کاهش درخواست نقل و انتقال دانشجویی

کد خبر: ۷۷۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 13 February 2018

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طی چهار سال گذشته تعداد درخواست های نقل و انتقال توسط دانشجویان از ۶۲ هزار درخواست به ۹ هزار درخواست کاهش یافته است.

به گزارش مهر، دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در شصت و یکمین نشست معاونین دانشجویی سراسر کشور گفت: یکی از مباحثی که در این دوره پیگیری شد بحث نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان بود که این مساله در شرایط اضطراری دنبال شد به طوری که روند درخواست دانشجویان برای انتقال طی سال ۹۲ تا ۹۶ از ۶۲ هزار درخواست به ۹ هزار درخواست کاهش یافت.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: همچنین روند تایید مدارک تحصیلی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور طی چهار سال گذشته روند صعودی داشته است و ۲۰ هزار مدرک طی سال های عنوان شده تایید شده است.

وی ادامه داد: انتقال دانشجویان از خارج به داخل ثابت بوده و همچنین روند برگزاری جشنواره دانشجویان نمونه نیز روند ثابتی را پیگیری کرده است.

صدیقی گفت: ما برای شوراهای صنفی دانشجویی اهمیت قائل هستیم و این امر همچنان در دانشگاه ها پیگیری می شود. شورای انضباطی دانشجویی باید ساماندهی شود و هماهنگی مناسبی بین دانشگاه ها در خصوص اقدامات شوراهای انضباطی باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته تعداد محدودی پرونده به شورای مرکزی انضباطی ارائه شده و بیشتر مباحثی که در آن مطرح شده تخلفات آموزشی و برخی تخلفات اخلاقی بوده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به کمیسیون موارد خاص اشاره کرد و گفت: چالش اصلی ما در این خصوص در دوره تحصیلات تکمیلی است که قرار است با اصلاح و تجدید نظر در آیین نامه ها تا حدی اختیارات به دانشگاه ها ارائه شود تا تعداد این پرونده ها کاهش یابد.

وی افزود: جشنواره دانشجویان نمونه ۹ اسفند ماه برگزاری می شود و همچنین سامانه الکترونیکی دانشجویان به زودی به بهره برداری می رسد.

صدیقی ادامه داد: در حوزه ورزش نیز دانشجویانی که تحت پوشش ورزش های همگانی قرار داشتند افزایش یافته است و ۵۰۰ هزار نفر را در سال ۹۶ نشان می دهد.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره و تربیت بدنی از اولویت های ما است و همه دانشگاه ها باید در آینده مشاوره تربیت بدنی داشته باشند همچنین حمایت مالی خیرین در دوره ورزشی دانشجویان باید افزایش یابد و فضاهای ورزشی دانشگاه ها رتبه بندی شوند. همچنین المپیاد ورزشی سال آینده در شیراز برگزار خواهد شد و برنامه های خوبی نیز در حوزه مشاوره و سلامت در دانشگاه ها انجام گرفته. تلاش ما این است که در چهار سال بعدی توجه و نگرش مثبتی نسبت به مجموعه دانشجویی ایجاد شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: در زمینه دانشجویان غیرایرانی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته اما دانشگاه ها با هدف فاصله دارند و در حال حاضر ۲۶ هزار و ۶۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه های وزارت علوم مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: ۱۹ مرکز آموزش زبان فارسی و ۹ مرکز واحد کنسولی ویژه دانشجویان خارجی  در دانشگاه ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه اعطای بورس به دانشجویان خارجی نیز به زودی تصویب خواهد شد و پس از تایید دو وزیر ابلاغ می شود.

وی در ادامه به دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: ۵۵ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه های ما مشغول به تحصیل هستند که دانشگاه ها در بحث ثبت نام این دانشجویان در گروه های شبانه و غیرانتفاعی مشکلاتی با بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند که در حال پیگیری آن هستیم.

صدیقی در ادامه گفت: وضعیت رفاهی دانشگاه ها ارتقا یافته و در این زمینه تحول داشته ایم، پوشش کاملی در ارائه وام های دانشجویی داشته ایم به طوری که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است و بحث اصلی و جدی مان ظرفیت سازی برای ساخت خوابگاه های مجردی و متاهلی است و برنامه ما این است که دغدغه دانشگاه ها را از بحث خوابگاه، غذا و حوزه رفاهی کمتر کرده و بار بیشتر آن را بر روی دوش سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشگاه ها قرار دهیم و حوزه های دانشجویی در دانشگاه ها شعبه های سازمان باشند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ ارتقای خوابگاه ها را پیگیری می کنیم و تمرکز ما بر روی خوابگاه های رتبه سه و دو خواهد بود. همچنین برنامه دیگر ما صنعتی کردن سلف سرویس ها خواهد بود و توسعه رستوران های مکمل.

صدیقی در ادامه به ارائه وام به دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تا آخر سال به دانشجویان دکتری وام پرداخت شده است و امیدواریم سال آینده تعرفه پرداخت وام به دانشجویان دکتری بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع خدمات تقریبا به اتمام رسیده و هر هفته یک فعالیت سامانه برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به دانشجویان به بهره برداری می رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر