بازدید 5143
۵

تفاهمنامه کمک بلاعوض ژاپن به بخش سلامت ایران

کد خبر: ۷۷۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳ 13 February 2018

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در پی موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور، تفاهمنامه همکاری دوجانبه برای تامین مالی تجهیزات بیمارستانی را امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای سازمان برنامه و بودجه کشور، ارزش این تفاهمنامه که امروز (دوشنبه) امضا شد، یک میلیارد و 537 ین ژاپن معادل 517 میلیارد و 800 میلیون ریال است.

این تفاهمنامه مسیر را برای ورود فناوری روز و نوین ژاپن به بازار ایران و تامین منافع 2 کشور، باز می کند.
 
پیشینه این طرح به مذاکرات نخست وزیر ژاپن و رییس جمهوری اسلامی ایران در مورد همکاری در بخش بهداشت و سلامت بازمی گردد.
 

پیرو مذاکرات انجام شده، مطالعات مقدماتی جایکا از سال 2015 آغاز و براساس مطالعات انجام شده، این طرح تدوین شد.

همکاری فنی در قالب این تفاهمنامه‌ براساس فرم درخواست همکاری های ارسال شده توسط وزارت بهداشت با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور و تایید وزارت امور خارجه آغاز شد.

هدف از این طرح تقویت زیرساخت های اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای تامین تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات تشخیصی تصویری و سیستم های آنژیوگرافی در 2 بیمارستان امام حسین (ع) و آرش و توسعه خدمات تشخیصی زودهنگام بیماری های سرطان و قلبی عروقی است.

سازمان برنامه و بودجه کشور مرجعیت ملی سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، چند هفته پیش نیز شرکت تولید نیروی برق حرارتی موافقتنامه ای با جایکا درباره تخصیص 800 میلیون دلار تسهیلات برای بهره مندی نیروگاه های شهید مفتح و شهید رجایی امضا کرد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در این زمینه توضیح داد: نرخ سود تسهیلات جایکا پایین و زمان بازپرداخت آن طولانی مدت است و امید داریم توافقنامه 2 دولت در زمینه این تسهیلات تا پایان امسال به امضا برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
مگر کشور ایران به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا چی کم داره ( بجز مدیریت ) که باید دست به سمت کشورهای دیگه دراز کنه؟ فکر نکنم مردم به این موضوع راضی باشند واقعا....
کجاش بلاعوض بود
خیلی جالب است .بلاعوض !!! یعنی گدایی !!! یا من درست متوجه نشدم . خیلی متشکر از این روش پیشرفته کشور داری . من واقعا از ایرانی بودنم امروز شرمنده شدم .
کاش از تمام کشورها بلاعوض بگیریم تا بلکه ...........
جالا کمک بلاعوض هست یا وام؟
اگر بلاعوض اقایان دولت کلاهتون را بالا تر بگیریدو ببینید که ایران جز ثروتمند ترین کشورهاست ولی منابع مالی به صورت نابرابر توزیع میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر