بازدید 4619
۴

ترفندهای هوشمندانه آقای رئیس برای فرار از اجرای کامل ابلاغیه رئیس جمهور!

دکتر امید در جریان واگذاری همه مراکز علمی کاربردی به بخش خصوصی و تضمین بقای آنها نیز گویا راضی به انتقال کامل مدیریت به بخش خصوصی نیست و سعی دارد که با اتخاذ تدابیری هوشمندانه مدیریت خود و دوستانش را بر این مراکز حفظ کند.
کد خبر: ۷۷۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 12 February 2018

ترفندهای هوشمندانه آقای رئیس برای فرار از اجرای کامل ابلاغیه رئیس جمهور!با توجه به تبصره ماده 115 قانون خدمات کشوری نه تنها از این پس ایجاد هرگونه مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی ممنوع است، بلکه این مرکز باید فرایند واگذاری مراکز خود به بخش خصوصی واجد شرایط و یا انحلال آنها را در پیش بگیرد؛ قانون لازم الاجرایی که البته رئیس این دانشگاه برای اجرایش تدابیر متناقضی را در پیش گرفته است!

به گزارش «تابناک»، به دنبال ابلاغ مصوبه قانون مدیریت خدمات کشوری که توسط رئیس جمهور در تاریخ 17 بهمن ماه سال جاری به دستگاه های دولتی ابلاغ شد، کلیه موسسات پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی از سال تحصیلی 98-97 دیگر مجاز به پذیرش دانشجو در هیچ مقطعی نیستند.

بر این اساس کلیه مراکز مجری آموزش های علمی و کاربردی حداکثر تا پایان سال تحصیلی 98-97 باید یا تعطیل شوند و یا با رعایت ضوابط مشخص از جمله شناسایی بخش خصوصی واجد الشرایط از زیر مجموعه و مدیریت دستگاه های دولتی خارج شوند.

در رابطه با این قانون لازم الاجرا که هفته گذشته رئیس جمهور نیز ابلاغیه آن را صادر کرد و بر اساس بند 1 آن، موسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند. در بند ۲ مصوبه نیز تاکید شده، مراکز علمی  کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تا پایان سال ۹۷ – ۹۸ به بخش غیردولتی واگذار شوند، در غیر این صورت این مراکز منحل خواهند شد.

این حقیقت غیر قابل انکار در حالی است که دکتر امید، رئیس کنونی دانشگاه جامع علمی کاربردی تأکید دارد که هیچ کدام از مراکز این دانشگاه در سطح کشور تعطیل نخواهند شد و تنها از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

امید در همین رابطه امروز به رسانه ها گفت: دستگاه‌های ذیربط در بخش خصوصی را به منظور انتقال مراکز دولتی به این بخش‌ها شناسایی خواهیم کرد و با کمک آن‌ها نسبت به انتقال این مراکز اقدام می‌کنیم و اینگونه نیست که با انتقال این مراکز به بخش خصوصی، کیفیت آن‌ها تحت‌الشعاع قرار بگیرد، چرا که بسیاری از مراکز خصوصی ما از کیفیت بسیار بالایی بهره‌مند هستند.

تا همین جای بحث، تأکید مصوبه قانونی مورد اشاره به انحلال و یا واگذاری مراکز علمی کاربردی به بخش خصوصی با تأکید رئیس دانشگاه بر عدم تعطیلی این مراکز نوعی تناقض نگران کننده را به نمایش می گذارد. از صحبت های دکتر امید اینگونه بر می آید که وی تحت هیچ شرایطی عزمی برای تعطیلی واحدهای ناکارآمد ندارد و می خواهد به هر قیمتی که شده با انتقال این مراکز به بخش خصوصی حیات آنها را ادامه دهد.

البته دکتر امید در جریان واگذاری همه مراکز علمی کاربردی به بخش خصوصی و تضمین بقای آنها نیز گویا راضی به انتقال کامل مدیریت به بخش خصوصی نیست و سعی دارد که با اتخاذ تدابیری هوشمندانه مدیریت خود و دوستانش را بر این مراکز حفظ کند.

این را می توان از ادامه سخنان وی در نشست خبری با اصحاب رسانه دریافت. به ویژه آنجایی که گفت:   اساسنامه مراکز خصوصی دانشگاه علمی کاربردی تدوین شده است. مراکزی که اساسنامه را امضاء کنند، از امتیازات آن نیز بهره‌مند خواهد شد و خوشبختانه دو سوم روسای مراکز با تصویب اساسنامه موافقت کرده‌اند.

تصویب اساسنامه برای شیوه مدیریت مدیریت مراکز علمی کاربردی پس از واگذاری در حالی تدوین شده است که هنوز این واگذاری ها آغاز نشده است و مشخص نیست بخش های خصوصی خریدار خود چه اندیشه و تدابیری برای مدیریت این مراکز دارند!

جدا از موضوع اساس نامه و تناقض آن با روح واگذاری به بخش خصوصی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی از برنامه خود و دوستانش برای جذب مدرس در این دانشگاه در ترم آتی نیز خبر داد که این سئوال مهم را پیش می آورد که چگونه ریاست کنونی دانشگاه حتی برای آینده مراکز علمی کاربردی واگذار شده به بخش خصوصی و مدرسان آن نیز از هم اکنون تصمیم گیری می کند!

اینکه اساسنامه ای نوشته شود و در آن نقش و جایگاه مدیریتی ویژه ای برای ریاست کنونی حتی پس از واگذاری در نظر گرفته شود و از سوی دیگر از هم اکنون در مورد کیفیت و شاخص های مدرسان آن برنامه ریزی شود، یعنی اینکه همچنان دولت و نهادهای موثر آن بنا ندارند واگذاری این مراکز به بخش خصوصی را به صورت تمام و کمال عملیاتی کنند؛ وضعیتی عجیب که البته باید منتظر ماند و دید کدام بخش خصوصی حاضر است به آن تن در دهد!

امید در این نشست خبری همچنین در مورد آخرین وضعیت جذب مدرس در ماه های گذشته گفت:  ۴۵ هزار نفر در این فراخوان شرکت کرده‌اند که ۳۰ هزار نفر آن‌ها در فرآیند ارزیابی‌ها حاضر شدند و در نهایت ۸۰۰۰ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی به مراکز معرفی می‌شوند که نتیجه این فراخوان تا آخر بهمن در تمامی استان‌ها نهایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: در تهران نیز ۱۰ هزار نفر برای جذب ۱۰۰۰ مدرس ثبت‌نام کردند که ۳۰۰۰ نفر آن‌ها در آزمون کتبی پذیرفته شدند و به منظور ارزیابی، در کارگروه‌های متعدد دعوت شده‌اند.

وی در همین رابطه به اعتراض برخی شرکت کنندگان که البته آنها را عده کمی عنوان کرد نیز اشاره کرد و مدعی شد که به این اعتراضات رسیدگی شده است.

سخن رئیس دانشگاه علمی کاربردی در مورد آخرین وضعیت جذب مدرس در استان تهران و اشاره او به شرکت 3000 هزار پذیرفته آزمون کتبی در کارگروه ها در حالی مطرح است که نزدیک به 40 روز است از تعیین تکلیف و نهایی شدن پذیرش هزار منتخب این آزمون گذشته است و منتخبان نهایی در حال دریافت کد تدریس هستند.

همچنین وی در حالی تعداد معترضان را کم و رسیدگی به اعتراضات آنها را نهایی شده اعلام کرد که بررسی های «تابناک» نشان می دهد تعداد 500 اعتراض به فرایند جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی صورت گرفت و هنوز به این اعتراضات رسیدگی دقیق و کاملی نشده است.

بر این اساس حالا دانشگاه علمی کاربردی در شرایط نگران کننده و عجیبی قرار گرفته است که در این مسیر ابلاغیه صریح رئیس جمهور با برنامه های متناقض رئیس دانشگاه علمی کاربردی آینده مبهمی رای برای این دانشگاه ترسیم می کند؛ تدابیری که در برخی موارد از جمله فرایند جذب مدرس شفافیتی نیز وجود ندارد و چه بسا بوی تخلف نیز از آن به مشام می رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
من از معترضین فرایند جذب مدرس در دانشگاه علمی و کاربردی هستم و اعلام می کنم که تا کنون هیچ پاسخی در جوابیه اعتراضات پی در پی خود به دانشگاه علمی و کاربردی و حتی وزارت علوم دریافت نکردم.
سال گذشته در همین سایت تابناک خواندم که رئیس سابق دانشگاه یعنی دکتر اخباری گفته بود که من قصدم مقابله با فساد در علمی کاربردی بود اما اجازه ندادندو عزلم کردند
بله فرد مخالف با فساد عزل می شوذ تا فرد موافق بیایند
من یکی از 500 معترض به نتایج جذب مدرس استان تهران هستم
متاسفانه دکتر امید در روز روشن دروغ گفته
هیچ رسیدگی و شفافیتی در این زمینه انجام نشد
هیچ کس به اعتراض من رسیدگی نکرد
بروید خیابان کبکانیان ساختمان مرکزی علمی کاربردی استان تهران و از نزدیک با مدیر امور مدرسان صحبت کنید
ایشون خانوم مومنی است قسمش بدید و بگید حقیقت را بگه
من قسمش دادم گفت که تخلف شده است و دیگر نمی شود کاریش کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس