بازدید 7318

حذف قریب الوقوع دلار در مبادلات بین ایران و روسیه

به اذعان لوان ژاگاریان سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران، مسکو و تهران در حال ادامه ی مذاکرات در خصوص استفاده از ارز ملی در مبادلات تجاری خود هستند.
کد خبر: ۷۷۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 12 February 2018

حذف قریب الوقوع دلار در مبادلات بین ایران و روسیهبه اذعان لوان ژاگاریان سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران، مسکو و تهران در حال ادامه ی مذاکرات در خصوص استفاده از ارز ملی در مبادلات تجاری خود هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران گفته است که تا کنون ''بانک های مرکزی'' روسیه و ایران چندین بار در خصوص حذف دلار در مبادلات فیمابین با یکدیگر مذاکره داشته اند. در ادامه وی افزوده است که '' اگر بتوانیم تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم امیدواریم در سال ۲۰۱۸ به پیشرفت هایی دست یابیم و از شرایط مناسب (توافق شده) استفاده نماییم''.

حذف قریب الوقوع دلار در مبادلات بین ایران و روسیه 

لازم به ذکر است که سال گذشته در جریان سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران به مسکو، ایران و روسیه در خصوص ثبات بخشی به بازار جهانی انرژی و حصول توسعه ی پایدار اقتصادی به توافقاتی دست یافته و مقرر داشتند که در رابطه با استفاده از ارز ملی در مبادلات (تجاری) به همکاری های خود ادامه دهند. افزون بر این، این دو کشور در مورد همکاری های بین بانکی و افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر انجام داده اند.

علاوه بر آن، روحانی و پوتین در رابطه با ایجاد یک منطقه ی آزاد تجاری بین ایران و ''اتحادیه ی اقتصادی اوراسیا'' با یکدیگر مذاکره کرده اند. در این خصوص رییس جمهور ایران اذعان کرده است که ایجاد این منطقه ی آزاد تجاری می تواند فضای تجاری را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده و ''شرایط جدیدی'' را در تجارت منطقه ای ایجاد کند. لازم به ذکر است که اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را کشور های روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان تشکیل می دهند.

در پایان باید اشاره گردد که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ مقام معظم رهبری در دیدار خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرده بودند که بهترین راه برای در هم کوبیدن تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه تلاش های مشترک (این دو کشور) برای حذف استفاده از دلار آمریکا و جایگزین کردن آن با ارز ملی در مبادلات تجاری دو جانبه یا چند جانبه است و این اقدام می تواند ''آمریکایی ها را منزوی کند''.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان