بازدید 3760

کاهش شاخص دلار قیمت طلا را بالا برد

قیمت طلا صبح روز دوشنبه و در آستانه اعلام نرخ تورم در آمریکا به دلیل کاهش شاخص دلار بالا رفت.
کد خبر: ۷۷۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 12 February 2018

قیمت طلا صبح روز دوشنبه و در آستانه اعلام نرخ تورم در آمریکا به دلیل کاهش شاخص دلار بالا رفت.

به گزارش ایرنا، رویترز اعلام کرد: سرمایه گذاران منتظر اعلام نرخ بهره آمریکا هستند تا سر نخی در مورد تصمیم آینده بانک مرکزی این کشور در زمینه افزایش نرخ بهره بدست آورند. نرخ بهره آمریکا در اواخر هفته جاری اعلام می شود. 

قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت 07:22 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.6 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به یک هزار و 323 دلار و 63 سنت رسید. قیمت فلز زرد هفته گذشته در این بازار 1.2 درصد کاهش پیدا کرد. 

قیمت طلا در بازار کامکس آمریکا نیز با 0.8 درصد افزایش به یک هزار و 325 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید. 

شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی (یورو،ین، پوند انگلیس، فرانک سوییس، دلار کانادا و کرون نروژ) را اندازه می گیرد صبح امروز با 0.38 درصد کاهش به 90.096 رسید. 

اندازه این شاخص هفته گذشته به دلیل آشفتگی بازارهای سهام و افزایش تقاضای دارایی های ایمن، 1.4 درصد بالا رفته بود.

قیمت تحویل فوری هر اونس نقره امروز در بازار لندن با 0.8 درصد افزایش به 16 دلار و 48 سنت، پلاتین با 0.6 درصد افزایش به 970 دلار و 10 سنت و پالادیوم با 1.2 درصد افزایش به 985 دلار و 97 سنت رسید. 

با کاهش شاخص دلار، قدرت خرید آن دسته از خریداران طلا که واحد پولی آنها ارزی به جز دلار است، بیشتر می شود و طلای بیشتری خریداری می کنند. افزایش تقاضای طلا نیز به نوبه خود موجب افزایش قیمت این کالا می شود.

طلا و نفت از جمله کالاهایی هستند که به طور سنتی به دلار قیمت گذاری می شوند و به همین دلیل جهت حرکت قیمت این کالاها عکس جهت حرکت شاخص دلار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس