بازدید 5110
۲

رئیس مجلس: پرداخت یارانه‌ها از پایه غلط بود

کد خبر: ۷۷۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 11 February 2018

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز یکشنبه در دیدار با روسا و اعضای هیات‌های علمی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی این شهر افزود: تاکنون تشخیص دارا بودن یا نبودن افراد امکان پذیر نشده است، هر چند که مجلس در این زمینه قوانین را وضع کرده ولی در اجرا به مشکل برخورده است.


رئیس مجلس گفت: طرح وزارت بهداشت برای طرح تحول سلامت خوب بود ولی هزینه سنگین اجرای آن را با مشکل مواجه کرد و تلاش می‌شود تا در سال آینده این مشکلات حل شود.
لاریجانی با بیان اینکه مساله خشکسالی و حل بحران آب ساده نیست، گفت: هزینه صندوق‌های بازنشستگی نیز برعهده دولت است و به جز سازمان تأمین اجتماعی که سرپا است، دولت به سایر صندوق‌های بازنشستگی ارقامی را اختصاص می‌دهد ولی با این شرایط بازنشستگان به حق معترض هستند.


وی با بیان اینکه بودجه زیادی در کشور وجود ندارد، گفت: در چنین فضایی باید به گونه‌ای عمل کرد که دانشگاه‌ها سرپا بمانند و در مجلس تلاش می‌کنیم تا تخصیص بودجه به تحقیقات از سوی شرکت‌ها به شیوه‌ای قابل تحقق تغییر یابد تا مشکلات قبلی مشاهده نشود.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید فرایندی طراحی شود تا دانشگاه‌ها و بخش تولید به یکدیگر نیازمند باشند.


وی افزود: در قانون برنامه ششم اختیارات وسیعی را به هیات امنای دانشگاه‌ها داده‌ایم تا به سمت استقلال بروند و یکی از وجوه استقلال دانشگاه‌ها بعد مالی آنها است. ما از استقلال دانشگاه حمایت می‌کنیم تا آنها با دست باز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
لاریجانی گفت: ارتباط دانشگاه‌ها و بخش‌های تولیدی کشور باید برقرار شود و ظرفیت عظیمی مانند دانشگاه شیراز باید با بخش تولید نیز مرتبط باشد که البته این کار با دستور محقق نمی‌شود.
وی ادامه داد: در مرکز پژوهش‌ها به این مسئله فکر می‌کنیم که چگونه باید بخش تولید و دانشگاه‌ها را به هم مرتبط کنیم و یکی از راهکارها می‌تواند این باشد که بخش‌های خصوصی در صورت ارتباط‌گیری با دانشگاه‌ها از تسهیلات بهره‌مند شوند.
رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه مجلس قانونی را در زمینه حذف کنکور وضع کرد ولی اقدامی انجام نشد که این یک خسارت است، ادامه داد: فشار و استرس کنکور دانش‌آموزان را از خلاقیت دور می‌کند و آنها تبدیل به تست‌زن می‌شوند که این مساله باید حل شود.
لاریجانی با بیان اینکه مجلس به هر میزانی که بتواند به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا از نظر درآمدی تامین شوند، گفت: دانشگاهیان باید در سپهر اندیشه خود همه مشکلات کشور را ببینند زیرا وضعیت بودجه کشور مناسب نیست و ظرفیت حرکت پرشتاب را ندارد و این روند باید اصلاح شود مخصوصا در این وضعیت فعلی دنیا اگر توجه کافی نشود کشور از پیشرفت جا می‌ماند.


وی با بیان اینکه حدود 300 هزار میلیارد درآمد واقعی کشور است و 40 هزار نیز اوراق داریم که درآمد واقعی نیست، بیان کرد: حدود 290 هزار میلیارد به بودجه جاری اختصاص می‌یابد و رقمی که باقی می‌ماند حدود 10 تا 15 هزار میلیارد دلار باقی می‌ماند که این وضعیت نشان می‌دهد اوضاع بودجه مناسب نیست.
رئیس مجلس با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش از دانشگاه‌ها بهتر نیست، ادامه داد: پاداش پایان خدمت به گونه‌ای نوشته شده بود که برخی 600 میلیون تا یک میلیارد پاداش پایان خدمت می‌گرفتند ولی برخی دیگر فقط 40 میلیون دریافت می‌کردند و اکنون نیز عده‌ای پشت در مانده و هنوز پاداشی دریافت نکرده‌اند. با این شرایط توقعاتی ایجاد شده که حل آن ساده نیست.


علی لاریجانی رئیس مجلس روز یکشنبه با استقبال استاندار فارس وارد شیراز شد و در آغاز این سفر یکروزه به زیارت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) رفت.
وی همچنین به زیارت حضرت سید میرمحمد بن موسی الکاظم (ع) برادر حضرت شاهچراغ (ع) رفت.
لاریجانی همچنین با حضور بر سر مزار آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و قرائت فاتحه، یاد و خاطره این شهید محراب را گرامی داشت.
رئیس مجلس سپس همگام با مردم شیراز در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب حضور یافت و در جمع راهپیمایان این شهر سخنرانی کرد.


حضور در آیین بهره برداری از ایستگاه جانبازان خط یک قطار شهری شیراز برنامه دیگر رئیس مجلس در سفر به شیراز بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۲
بله غلط بود !!! چون تو جیب ملت ایران میره باید میرفت......
پس چرا تصویب کردید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر