بازدید 7923
با اجرای یک برنامه جامع

اسقاط خودرو در هند گردش مالی این صنعت را ۴ برابر کرد

دولت هند برنامه گسترده ای با هدف اسقاط خودروهای فرسوده تدوین کرده است. با اجرا شدن این برنامه، صنایع خودروسازی توسعه می یابد و گردش مالی این صنعت با افزایش ۴ برابری به ۲۰ هزار میلیارد روپیه معادل ۳۱۰ میلیارد دلار افزایش می یابد.
کد خبر: ۷۷۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 11 February 2018

دولت هند برنامه گسترده ای با هدف اسقاط خودروهای فرسوده تدوین کرده است. با اجرا شدن این برنامه، صنایع خودروسازی توسعه می یابد و گردش مالی این صنعت با افزایش ۴ برابری به ۲۰ هزار میلیارد روپیه معادل ۳۱۰ میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش مقاومتی نیوز، وزیر حمل و نقل جاده و بزرگراه دولت هند با اشاره به اینکه دولت طرح پیشنهادی برای اسقاط خودروهای فرسوده در نظر گرفته است، گفت: پیش نویس این طرح اسقاطی توسط وزارت اقتصاد تهیه شده و پس از تایید آن برای تصویب نهایی به هیئت دولت فرستاده می‌ شود.

اسقاط خودرو در هند گردش مالی این صنعت را ۴ برابر کرد

توسعه صنایع خودروسازی نتیجه اعمال سیاست های اسقاطی

طبق گفته های مدیران وزارت حمل و نقل هند در حال حاضر گردش مالی صنایع خودروسازی به ارزش ۴۵۰۰ میلیارد روپیه معادل ۷۰ میلیارد دلار است. با اعمال این سیاست اسقاطی در طی ۵ سال آینده انتظار می رود گردش مالی این صنایع به ارزش ۲۰ هزار میلیارد روپیه معال ۳۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این اقدام منجر به توسعه صنایع خودروسازی و همچنین افزایش صادرات خودروهای هندی به سایر کشورها خواهد شد.

دولت هند مجاب شده است که برای مالکان خودروهای فرسوده که قصد خرید محصولات جدید را دارند تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض خودرو در نظر بگیرد. این اقدام در پی هشدارهای سازمان محیط زیست هند در خصوص افزایش مرگ و میر به علت آلودگی هوا و گسترش گازهای آلاینده توسط وسایل نقلیه، انجام می شود.

تسریع خروج خودروهای فرسوده نتیجه تخفیف ۱۵۰ هزار روپیه ای عوارض خودرو

در طرح اسقاطی جدید، دولت هند حداکثر ۱۵۰ هزار روپیه تخفیف عوارض خودرو برای جایگزینی خودروهای فرسوده با سن بیش از ۱۰ سال در نظر گرفته است.

این اقدام دولت هند به افزایش انگیزه مالکان خودروهای فرسوده سبک برای جایگزینی محصولات خود با خودروهای جدید منجر می شود که یکی از نتایج آن ایجاد گردش مالی ۳۰ هزار روپیه ای برای جایگزینی خودروهای فرسوده سبک است.

علاوه بر این دولت هند از سال ۲۰۲۰ استانداردهای آلایندگی جدید وضع خواهد کرد. با اعمال شدن این استانداردها، انتشار گازهای آلاینده ناشی از وسایل نقلیه به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

ایجاد خوشه های صنعتی در مناطق بندری برای تولید و بازیافت قطعات خودرو 

دولت هند خوشه های صنعتی در نزدیکی بنادر ایجاد کرده است که از وظایف اصلی این خوشه ها تولید قطعات خودرو با ارزش نصف قیمت بازار و بازیافت قطعات خودروهای فرسوده است. لازم به ذکر است هزینه تولید در کشور هند از صرفه اقتصادی برخوردار است و ایجاد این خوشه های صنعتی نیز در فراهم شدن این شرایط بی تاثیر نبوده است.

در قالب این طرح دولت ۲۹ خوشه صنعتی در مراکز بنادر ساحلی هند با مزیت اقتصادی تاسیس کرده است که منجر به ایجاد شغل های جدید و افزایش صادرات قطعات خودرو به میزان ۱۱۰ میلیارد دلار شده است.

این خوشه های صنعتی که به نام مراکز اسقاط شناخته می شوند با دریافت خودروهای فرسوده و ارائه گواهی اسقاط به این مالکان، در راستای تقویت اقتصاد اسقاط در هند عمل می کنند.

پیش نویس طرح اسقاط دولت هند در سال ۲۰۱۶ آماده شده است و دولت هند بعد از بررسی آن این طرح را در دستور کار قرار داده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل