بازدید 3025
اقتصاد در گذر زمان

از ترک ایران توسط مورگان شوستر تا صحبت های امام خمینی (ره) پیرامون عدم تعدی به خاک عراق توسط ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و دومین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.  
کد خبر: ۷۷۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 11 February 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و دومین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

22 بهمن 1290، مورگان شوستر به گونه‌اي اعتراض‌آميز ايران را ترك كرد.

22 بهمن 1292، سفیرکبیر روسیه در لندن در نامه‌ای به دولت متبوع خود در لندن اطلاع داد توسعه خط آهن شرقی بندرعباس به اندازه حفر تونلی در زیر دریای انگلیس اهمیت دارد.

22 بهمن 1302، دوره پنجم مجلس شوراي ملي آغاز به كار كرد. اين مجلس تا 22 بهمن سال 1304 دائر بود. (لايحه انقراض سلسله قاجار در همين مجلس به تصويب رسيد.)

22 بهمن 1312، وزارت فرهنگ لايحه مربوط به تأسيس دارالمعلمين (بعدها به دانشسرا تبديل شد) جهت تأمين نيروي معلم مورد نياز كشور به مجلس شوراي ملي تقديم كرد.

22 بهمن 1321، فرمانداری قم در نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد نیروهای انگلیسی مستقر در منطقه بر روی اراضی کشاورزی اهالی ، سرگرم ساخت فرودگاه برای هواپیماهای خود هستند و این اقدام سبب اعتراض و شکوائیه کشاورزان و مالکان شده است.

22 بهمن 1357، پیروز انقلاب اسلامی ایران و سقوط نظام شاهنشاهی.

22 بهمن 1358، ابوالحسن بني صدر رئيس جمهور در مصاحبه با روزنامه فرانسوي لوموند اظهار داشت اگر مجلس با رئيس جمهور هماهنگ نشود، ايران منفجر خواهد شد!

22 بهمن 1359، امام خمینی (ره) فرمودند: عراق جزو ایران است. مدائن از ماست و از ایران است. شواهد موجود است در خود مداین و در طاق کسری. لیکن ما از باب اینکه تابع اسلام هستیم و قراردادها را محترم می ‌شماریم بنا نداریم به یک وجب از خاک عراق تعدی کنیم.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر