بازدید 5942

کارگران از سال ۹۲ تا ۹۶ چقدر عیدی گرفتند

کد خبر: ۷۷۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 10 February 2018

حداقل عیدی کارگران در سال 92 با تعیین حداقل حقوق 487 هزار تومانی، 974 هزار تومان پرداخت شد اکنون با حداقل حقوق 930 هزار تومانی، به یک میلیون و 860 هزار تومان در سال 96 رسیده است.

به گزارش فارس، با تعیین رقم حداقل دستمزد کارگران در پایان هر سال توسط شورای عالی کار، مبلغ عیدی به عنوان پاداش پایان سال کارگران نیز مشخص می‌شود.

به طوری که طبق قانون حداقل عیدی کارگران باید به میزان دو برابر حداقل دستمزد در آن سال بوده و حداکثر از 3 برابر آن تجاوز نکند.

به گزارش فارس، بررسی میزان افزایش حداقل و حداکثر عیدی کارگران از سال‌های 92 تا 96 نشان می‌دهد که سالانه تقریباً 20 درصد به حداقل و حداکثر عیدی اضافه شده است.
 

در این باره با توجه به اینکه حداقل عیدی کارگران در سال 92، 974 هزار تومان بود اکنون این رقم برای حداقل‌بگیران کارگری به یک میلیون و 860 هزار تومان می‌رسد.

ذکر این نکته ضروری است که عیدی کارگران بر اساس قانون مشمول مالیات بر درآمد کارگران خواهد بود به طوری که با احتساب معافیت مالیاتی تا 2 میلیون تومان مابقی تا 10 درصد مشمول کسر مالیات می‌شود.
 
 
بر اساس این گزارش جدول و نمودار زیر نشان‌دهنده روند میزان عیدی کارگران از سال 92 تا سال 96 است. معمولاً کارفرمایان عیدی کارگران را به صورت ماهانه، 6 ماهه و سالانه محاسبه و واریز می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل