بازدید 6337

دعوتنامه کره شمالی برای رئیس‌جمهور کره جنوبی

کد خبر: ۷۷۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 10 February 2018
بنا بر اعلام سئول، رهبر کره شمالی رئیس‌جمهور کره جنوبی را برای سفر رسمی به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی از دعوت رسمی رئیس‌جمهور این کشور برای سفر به کره شمالی خبر داد.

یک روز پس از افتتاحیه مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ «پیونگ چانگ» به میزبانی کره جنوبی که با حضور هیات عالی رتبه اعزامی کره شمالی برگزار شد، خبر‌ها حاکی از دعوت رئیس‌جمهور کره جنوبی برای سفر به کره شمالی حکایت دارد.

مسابقات المپیک زمستانی امسال در کره جنوبی در حالی آغاز شد که پیش از آن تنش‌ها در شبه جزیره کره با مواضع تند آمریکا علیه کره شمالی، بسیار زیاد بود.

در این فضا و با استفاده از فرصت پیش آمده ناشی از مسابقات المپیک، با مذاکرات صورت گرفته بین هیات‌های سئول و پیونگ یانگ، تصمیم بر شرکت کره شمالی در این مسابقات گرفته شد و در گامی مهم در راستای کاهش تنش‌ها، رهبر کره شمالی، خواهر خود را به همراه رئیس پرزیدیوم کره شمالی به بازی‌های المپیگ پیونگ چانگ فرستاد.

هیات عالی رتبه کره شمالی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک میهمان ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی بود. قبل از مراسم افتتاحیه، این هیات دیداری دوجانبه با رئیس‌جمهور کره جنوبی ترتیت داده بود.

حالا امروز شنبه، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی خبر داده که در این دیدار، رهبر کره شمالی رئیس‌جمهور کره جنوبی را برای سفر به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

بنا بر اعلام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی موسوم به «کاخ آبی»، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی به دعوت رهبر کره شمالی پاسخ مثبت می‌دهد.

در صورت دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی، این اولین دیدار بین عالی‌ترین مقام‌های دو کشور از سال ۲۰۰۷ تاکنون و سومین دیدار بین آن‌ها از زمان جنگ دو کُره (۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳) خواهد بود.

آخرین دیدار در این سطح در تابستان ۲۰۰۷ بین «روه مو هیون» رئیس‌جمهور وقت کره جنوبی و «کیم جونگ ایل» رهبر وقت کره شمالی انجام شد.

بنا بر اعلام سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی شخصا نامه برادرش برای دعوت از رئیس‌جمهور کره جنوبی جهت سفر به پیونگ یانگ را تحویل عالی‌ترین مقام سئول داد.

این فعل و انفعالات در حالی صورت گرفته که مقام‌های آمریکایی بار‌ها با اتخاذ مواضع تند علیه کره شمالی، سعی در بر هم زدن فضای مثبت ایجاد شده ناشی از مسابقات المپیک زمستانی داشته‌اند.

در همین راستا، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا که چند روزی است به ژاپن و کره جنوبی سفر و در افتتاحیه مسابقات المپیک شرکت کرده، هر روز اظهارات تندی علیه کره شمالی مطرح کرده است.

از سوی دیگر، وزیر دفاع آمریکا هم اعلام کرده که این کشور رزمایش‌های نظامی خود در منطقه را پس از پایان بازی‌های المپیک از سر خواهد گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر