بازدید 3717

دزد فراموشکار به دام پلیس افتاد

کد خبر: ۷۷۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 10 February 2018

کشف رسید بانک در خانه مالباخته و بررسی آن، ماموران را به دزد فراموشکار رساند.

به گزارش ابتکار، سرهنگ دوم ضرغام آذین گفت: روز یکشنبه مرد جوانی با مراجعه به کلانتری قلهک در شکایتی مدعی شد سارق یا سارقانی با ورود به منزلش مقدار زیادی پول، طلا، لپ تاب و یک ساعت گران‌قیمت را به سرقت برده‌اند. با اعلام این شکایت بلافاصله به دستور رئیس کلانتری، تیم تجسس در محل سرقت حاضر شد.

به گفته وی بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد سارق یا سارقان با تخریب در بالکن طبقه اول وارد خانه مالباخته شده و پس از سرقت از طریق بالکن متواری شده‌اند.

وی ادامه داد: در ادامه تجسس و بررسی محل سرقت، ماموران متوجه وجود رسید دستگاه کارتخوان روی فرش اتاق‌خواب شدند. صاحبخانه وقتی با برگه رسید دستگاه کارتخوان روبرو شد اعلام کرد که این رسید متعلق به او نیست. ماموران که با پیدا کردن این رسید احتمال می‌دادند، رسید متعلق به سارق یا سارقان باشد، تحقیقات خود را روی این موضوع متمرکز کردند.

چند سابقه کیفری به اتهام سرقت منزل
سرهنگ دوم آذین بیان کرد: سرانجام پس از تحقیقات و استعلام مشخص شد برگ تراکنش بانکی، متعلق به دستگاه کارتخوان یک سوپرمارکت در محله تهرانپارس است. با شناسایی این مغازه، ماموران کلانتری به صورت نامحسوس تحقیقات خود را ادامه دادند تا سرانجام هویت صاحب حساب به نام «الف.ر» شناسایی شد. با شناسایی هویت «الف.ر»، ماموران با بررسی سوابق کیفری او متوجه شدند او دارای چند سابقه کیفری به اتهام سرقت منزل است.

ماموران که از وقوع سرقت از سوی این دزد سابقه‌دار مطمئن شده بودند، با کسب دستور قضایی تحقیقات را برای دستگیری متهم آغاز کردند.

به گفته وی سرانجام روز چهارشنبه ماموران کلانتری قلهک با شناسایی پاتوق متهم و اطمینان از حضور او در این پاتوق در شرق تهران، موفق شدند متهم جوان را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.

ساعت مچی مالباخته در دستان سارق
وی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری منکر هرگونه سرقت بود و ادعا کرد اصلا نمی‌داند محله اختیاریه کجا است. در حالی که تحقیقات برای رمزگشایی از این پرونده ادامه داشت مالباخته پس از حضور در کلانتری و مواجه شدن با متهم، ساعت مچی سرقت شده از خانه‌اش را روی دست سارق مشاهده کرد.

سرانجام سارق جوان که متوجه شده بود نمی‌تواند منکر سرقت شود، به سرقت از خانه خیابان اختیاریه اعتراف و دوستش را به‌عنوان همدستش در این سرقت معرفی کرد.

گفتنی است، با توجه به سوابق متهم و وقوع سرقت منزل در محدوده، متهم برای شناسایی سایر جرایمش در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

همچنین تحقیقات برای دستگیری همدست متهم ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر