بازدید 4876

ترامپ: اسرائیل برای رسیدن به صلح باید امتیاز بدهد

کد خبر: ۷۷۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 10 February 2018
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) خطاب به این رژیم گفت: اسرائیل نیز مانند فلسطینی ها، برای رسیدن به صلح باید امتیازاتی بدهد.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری «معا» فلسطین، ترامپ در گفت و گو با این روزنامه صهیونیستی که تنها بخش هایی از آن منتشر شده است، گفت که اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موضوع مهم سال اول ریاست جمهوری وی بوده است.

وی با دفاع از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مدعی شد: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت شما (اسرائیلی ها) بسیار مهم بود، بسیاری به خاطر این کار از من تقدیر کردند و گروه زیادی نیز از انجام این کار سرباز زدند، اما در نهایت، من به وعده ام عمل کردم.

ترامپ با ادعای این که پیشتر اعلام کرده بود، قصد دارد در 2 سال نخست دوران ریاست جمهوری اش، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، افزود: تمامی رئیسان جمهوری آمریکا با وجود وعده هایی که در دوران مبارزات انتخاباتی شان مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس داده بودند، در اجرای این وعده ناکام ماندند، اما تلاش های بسیاری صورت گرفت که مانع از انتقال سفارت شود.

رئیس جمهوری آمریکا در این گفت و گو که نسخه کامل آن قرار است، روز یکشنبه منتشر شود، تاکید کرد: می‌خواستم به صراحت اعلام کنم که پایتخت اسرائیل، فقط اورشلیم (قدس) است.

وی بار دیگر تاکید کرد: هر یک از دو طرف (اسرائیل و فلسطینی ها) برای دستیابی به توافق صلح، باید امتیازات گسترده ای بدهند.

«دونالد ترامپ» 15 آذرماه 96 تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت امریکا به این شهر اعلام کرد.

این تصمیم، اعتراض ها و تظاهرات گسترده ای را در بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی در پی داشته است.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را تصویب کرده بود، با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کردند اما ترامپ براساس وعده هایش در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، اجرای این مصوبه را امضا کرد.

این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش، زیرپا گذاشتن حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی