بازدید 8206
۲

نجات یک زن از میان آتش یک ساختمان 5 طبقه

آتش‌نشانان تبریزی موفق شدند در یک عملیات امداد و نجات، زن‌ میانسالی را از میان دود و آتش یک ساختمان 5 طبقه نجات دهند.
کد خبر: ۷۷۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 10 February 2018

آتش‌نشانان تبریزی موفق شدند در یک عملیات امداد و نجات، زن‌ میانسالی را از میان دود و آتش یک ساختمان 5 طبقه نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حوالی ساعت 14 امروز گزارش حریقی به مرکز پیام 125 تبریز اعلام شد که بر اساس اعلام وقوع این حادثه، اکیپ اطفاء حریق ایستگاه شماره 5 به محل حادثه شتافتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز در این باره اظهار کرد: ساعت 14 امروز پس از اعلام حریق در طبقه سوم ساختمان به سازمان آتش‌نشانی، آتش‌نشانان ایستگاه شماره 5 به سرعت به محل حادثه واقع در کوی استانداری تبریز شتافته و مشاهده کردند از طبقه سوم ساختمان دود غلیظی در حال متصاعد شدن است، به طوری که فضای داخل شیشه سکوریت بالکن ساختمان به طور کامل غیرقابل مشاهده بود و یک زن میانسال نیز در میان دود گرفتار و از بالکن طبقه پنجم، از آتش نشانان طلب امدادرسانی سریع داشت.

آتش‌پاد داوود طالب‌نژاد، تصریح کرد: آتش‌نشانان با مشاهده زن گرفتار و با اشاره به اینکه دود غلیظ حاصل از حریق تقریبا تمام ساختمان را احاطه کرده و احتمال گرفتار شدن افرادی دیگری از واحدهای ساختمان نیز وجود داشت، گفت: آتش‌نشانان سریعا به دستگاه‌های تنفسی مجهز و با رعایت اصول امداد و اطفاء، به داخل ساختمان نفوذ کرده و ضمن بررسی ساختمان از راهرو طبقات به طبقه سوم ساختمان رسیده و با نفوذ به داخل واحد مسکونی مشغول اطفاء حریق شدند و گروه دیگری نیز تا انتهای طبقه پنجم به عملیات جستجوی مصدومان احتمالی پرداخته و با باز کردن درب پشت‌بام، اقدام به تخلیه دود ساختمان کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز افزود:گروهی از آتش‌نشانان که مشغول جستجو در طبقات بودند، به سرعت خود را به طبقه پنجم ساختمان رسانده و زن 57 ساله را با استفاده از دستگاه تنفسی آتش‌نشانی از خطر دودزدگی و مسمومیت با دود نجات داده و به بیرون انتقال دادند.

وی خاطرنشان کرد: گروهی از آتش‌نشانان که مشغول اطفاء حریق بودند، مشاهده کردند این آتش‌سوزی از قسمت آشپرخانه طعمه حریق و خسارات شده و به طبع آن سایر اتاق‌های منزل نیز دچار دودزدگی شده‌اند.

طالب‌نژاد افزود: آتش‌نشانان بلافاصله عملیات اطفاء حریق را ادامه داده و در کمترین زمان آتش‌سوزی را مهار و اطفاء کامل کردند.

آتش‌نشانان پس از اطمینان از اطفاء کامل حریق و اقدامات ایمن‌سازی، ازمحل حادثه به ایستگاه مربوطه بازگشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
خداوند خیر و برکت به زندگی این آتشنشانها در سراسر ایران بده.
خداقوت به همه آتشنشانان با غیرت و شجاع
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر