بازدید 3460
آیین افتتاح ۲۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی استان هرمزگان

وزیر‌بهداشت: برای آبادانی‌کشور باید جهادی عمل‌کنیم

وزیر بهداشت با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: بنیانگذاران و شهدای انقلاب به خاطر کشور و رفع ظلم و محرومیت برای مستضعفان فداکاری های زیادی کردند و امیدواریم که راه آنها ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۷۷۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰ 10 February 2018

وزیر بهداشت با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: بنیانگذاران و شهدای انقلاب به خاطر کشور و رفع ظلم و محرومیت برای مستضعفان فداکاری های زیادی کردند و امیدواریم که راه آنها ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سیدحسن هاشمی، در آیین افتتاح ۲۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی استان هرمزگان اظهار کرد: در دوران انقلاب اسلامی، به رغم عدم رابطه مستقیم مردم با روحانیت و امام راحل (ره)، انقلاب اسلامی رقم خورد؛ چرا که مردم فهمیده بودند که آنها صداقت و اخلاص دارند و امام خمینی (ره) از جنس خودشان است و پیام حق را جاری کرده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: هر قدر با مردم باشیم و درد آنها را بهتر و بیشتر بشنویم، تدوام انقلاب ضمانت بیشتری خواهد داشت.

هاشمی با اشاره به افتتاح ۲۲۸ پروژه در استان هرمزگان در دهه فجر، یادآور شد: هر بار که به استان هرمزگان سفر می‌کنم، شاهد پیشرفت‌های حوزه سلامت و توسعه این خدمات هستم اما وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این استان هنوز مناسب نیست و با استانداردهای ملی فاصله دارد و لازم است که حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ تخت بیمارستانی در این استان راه‌اندازی شود.

وزیر بهدشت تصریح کرد: در ادوار گذشته خدمات ارزشمندی در حوزه سلامت در استان هرمزگان انجام شده است. من در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی بارها به این استان سفر کرده ام در سالهای ۶۰ و ۶۱ به بندرلنگه رفتم که آب آشامیدنی موجود نبود و یا در بشاگرد محرومیت شدیدی وجود داشت و حتی زیرساخت هایی مانند جاده وجود نداشت.

هاشمی تاکید کرد: نباید فکر کنیم که اگر ما و انقلاب نبودیم، شرایط مردم همانند گذشته بود و حتما تغییراتی ایجاد می شد اما نگاه ها به کلانشهرها بود و وضعیت مناطق محروم و مرزی به جز در مناطقی مانند خرمشهر، آبادان و شمال ایران، رشدی نداشت.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارزشمند جهاد سازندگی به عنوان یکی از نهادهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر خدمات جهاد سازندگی در کشور در حوزه‌هایی مانند راهسازی، رونق کشاورزی، آب و برق رسانی ادامه یافته بود، سیمای کشور متحول می‌شد اما متاسفانه، جهاد جوانمرگ شد.

هاشمی اظهار کرد: همه باید در مسیر سازندگی و با وحدت و همدلی عملی و به منظور رضایت مردم و خداوند تلاش کنیم و فقط به فکر خدمت به مردم باشیم و از خودمان عبور کنیم و کار جهادی کنیم تا کشور آباد شود البته اگر چنین شرایطی وجود داشت شاهد برخی محرومیت ها در کشور آن هم بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، نبودیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در استان هرمزگان اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شده و پروژه های زیادی در حال اجرا است که باید همه مسئولان استان از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حمایت کنند و اگر بخواهیم این استان توسعه پیدا کند باید از حوزه بهداشت و درمان شروع کنیم تا بیماران و مردم برای برطرف کردن نیازهای درمانی و سایر نیازهای خود مجبور به سفر به سایر استانهای کشور نباشند.

هاشمی گفت: پروژه های زیادی در حوزه سلامت استان هرمزگان در حال اجرا است اما در حوزه آموزشی، این استان فقیر است و در حق آن ظلم شده و باید بخشی از این محرومیت را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت در پایان از خدمات ارزشمند خیرین سلامت در استان هرمزگان تقدیر و از تعدادی از آنها تجلیل کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر